آخرین اخبار

19. فروردين 1393 - 12:03   |   کد مطلب: 8625
شاید حق با مادرم باشد و آن دنیای من خراب که چه عرض کنم افتضاح باشد، البته کلاً مادرم دید خیلی منفی نسبت به من دارد، اگر جایی ده‌ها نفر باشند و من هم باشم و اتفاق سوئی بیفتد، مادرم بی‌اختیار به من می‌گویند «کی درست می‌شوی...»

مادر متدین زیباکلام چه دعایی در حق او می‌کند؟

صادق زیباکلام می‌گوید مادر متدینش نگران عاقبت به خیری اوست.

زیباکلام پایان سال 1392 یادداشتی را منتشر کرده و نوشت: بزرگترین آرزوی من برای سال جدید آن است که خداوند به من ایمان و تقوا عنایت بفرماید. این آرزو را مادرم همواره در مورد من داشته است. به هر کس رسیده گفته «صادق» (یعنی من) را دعا کنید که با ایمان و مومن شود. فکر کنم، یعنی مطمئن هستم که ضعف‌ها و سستی‌های اعتقادی زیادی دارم که مادرم این همه نگرانم هست و دعا می‌کند خداوند به من ایمان و تقوا عنایت فرماید و مومن شوم. همین چند روز پیش بهشان تلفن کردم که از ورودشان به مشهد اطمینان پیدا کرده باشم که بحمدالله به سلامت رسیده بودند. قبل از آنکه مجالی پیدا کنم بپرسم پروازتان چطور بود، باز گفتند که اولین حاجتی که از حضرت ثامن‌الائمه(ع) خواستم، التماس برای آن بود که تو باایمان و باتقوا شوی.

وی می‌افزاید: مادر من بیش از آن که نگران این دنیای من باشد، همواره نگران آن دنیای من بوده. همواره به من می‌گوید؛ «مادر این دنیا زودتر از آنچه فکر کنی تمام می‌شود... یک ذره به فکر آخرتت باش.» نمی‌دانم چرا این‌قدر مادرم فکر می‌کند که وضع دین و ایمان من خراب است. بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم که اگر این‌قدر که مادرم نگران آن دنیای من است، یک مقداری هم دغدغه این دنیای مرا می‌داشت، بد نمی‌شد.

صادق زیباکلام ادامه می‌دهد: شاید حق با مادرم باشد و آن دنیای من خراب که چه عرض کنم افتضاح باشد. البته کلاً مادرم دید خیلی منفی نسبت به من دارد. اگر جایی ده‌ها نفر باشند و من هم باشم و اتفاق سوئی بیفتد، مادرم بی‌اختیار به من می‌گویند «کی درست می‌شوی...» مادر من درست برعکس مادران دیگر است. من را یک‌جورهایی ام‌الفساد و مفسد فی‌الارض می‌داند. بعضی وقت‌ها آن‌چنان در مورد من صحبت می‌کند و از مخاطب می‌خواهد برای من دعا کند که اگر مخاطب مرا نشناسد تصور می‌کند که من منگل یا عقب‌مانده هستم، یا معتاد به شیشه و کرک هستم و یا تا سوم راهنمایی بیشتر نتوانسته‌ام درس بخوانم، یا جانی بالفطره هستم و یا سارق و راهزنی بی‌رحم و یا مال مردم‌خور و خلاصه سمبل همه زشتی‌ها و پلیدی‌ها.

وی خاطر نشان کرده است: حتی در مواردی که دیگران از باب احترام یا از باب اعتقاد از من تعریف و تمجید کرده‌اند، ایشان به یک‌باره پاسخ داده‌اند که شما (یعنی تعریف‌کننده) مرا خوب نمی‌شناسد. او فقط ظاهر مرا می‌بیند و نمی‌داند که چه پرونده سنگین و مهیبی در آن دنیا دارم. از تعریف‌کننده می‌خواهد که به جای آن حرف‌ها برایم دعا کند تا شاید ذره‌ای ایمان پیدا کنم و بار معصیتم در آن دنیا اندکی سبک‌تر شود. از دیگر توجهات ایشان در مورد من پرداخت رد مظالم و صدقه است. صدقه را می‌فهمم و دست‌بوسشان هستم که فکر سلامت و رفع بلا از من است؛ اما هیچ‌وقت نفهمیده‌ام که چرا این همه نیاز به رد مظالم دارم؟

زیباکلام نوشت: از رضا‌شاه که دفاع کرده بودم دیگر نورعلی نور شده بود. نه تنها به من گفتند؛ «تن آن مرد (منظورشان مرحوم پدرم هست) را در قبر لرزانده‌ام»، بلکه گفتند: «هم دنیایم را تباه کرده‌ام و هم آخرتم را.» از همه جالب‌تر آن بود که معتقد بودند «اگر خداوند معصیت‌های دیگرم را ببخشد، دفاع از رضاشاه حتی با توبه هم امکان بخشش وجود ندارد.» نمی‌دانم برای دفاعم از رضا شاه چقدر رد مظالم دادند. فقط می‌دانم تا چند هفته‌ای، هر کس مرا می‌دید، می‌پرسید چکار کرده‌ام که مادرم این همه به آدم‌ها التماس می‌کند که برایم دعا کنند. بعضی وقت‌ها دچار مالیخولیا می‌شوم که نکند برخی از هم‌مسجدی‌هایش از دوستان اصول‌گرا هستند که این قدر پرونده‌ام نزدش خراب است.

زیبا‌کلام در پایان می‌نویسد: به هر حال از من خواسته‌اند در آستانه سال جدید توبه کنم و به فکر قیامتم باشم که این دنیا زود می‌گذرد. من هم از همه خوانندگانی که مرا می‌شناسند استدعا می‌کنم که آرزوی من و مادرم را برآورده کنند و دعا کنند که خداوند مرا به راه راست هدایت کند.

* به من هم سر بزنید!

خبر دیدار برخی مقامات دولتی با خاتمی اولین‌بار در سایت شخصی خاتمی منتشر شد.

به گزارش جهان‌نیوز، خاتمی و اطرافیانش از مدتی قبل چند سناریو برای بازیابی اعتبار خود طراحی نمودند که از آن جمله می‌توان به سناریوهای دیدار با مراجع، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، حضور در حرم امام خمینی(ره)، حضور در برنامه‌های خبری و رسانه‌ای و... اشاره کرد اما همه آنها با هوشیاری مردم و مراجع خنثی شد.

در ادامه این پروژه‌های ناکام، اکنون خاتمی کارش به جایی رسیده است که برای بازیابی اعتبار از دست رفته‌اش، دست به دامان دیدار با اعضای دولتی شده که چند هفته پیش انتقادات صریحی نسبت به عدم همراهی آن داشته است. این جملات مربوط به خبر انتقاد آقای خاتمی در جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز است که این روزها در برخی محافل خبری مکررا نقل قول می‌شود. آنجایی  که وی صریحا اعلام می‌دارد که «روحانی حرف من و هاشمی را گوش نمی‌دهد و با کارهایی که می‌کند منجر به عدم موفقیتش خواهد شد و این عدم موفقیت به ما هم لطمه می‌زند». به نظر می‌رسد این مواضع دو پهلو یعنی انتقاد در خفا و تعریف و تمجید بصورت علنی، تبدیل به مشی شخصیتی آقای خاتمی به ویژه پس از فتنه 88 شده است.

گفتنی است انتشار تصویر دیدار وزیر ارشاد با خاتمی، موجب اعتراض شدید نمایندگان مجلس شد.  و در همان حال، روزنامه‌های زنجیره‌ای با آب و تاب به انتشار خبر این دیدار پرداختند که از نیاز شدید خاتمی به مطرح شدن حکایت دارد.

* روسیه ناراحتی از غرب درباره اوکراین را در مذاکرات وین تلافی می‌کند؟!

یک مقام ارشد آمریکایی در اواخر وقت جمعه گذشته اعلام کرد که آمریکا اطلاعاتی برای گفتن اینکه قرارداد اعلام شده نفت در برابر کالای روسیه کامل شده ندارد اما نگرانی خود از این اقدام که می‌تواند منجر به احیای تحریم‌های آمریکا شود را اعلام کرده است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، این مقام ارشد گفت: ما نگرانی‌های خود در رابطه با این قرارداد یا هر قرارداد دیگر را با هر دو طرف به طور روشن بیان کرده‌ایم.

رویترز در هفته جاری میلادی اعلام کرد، ایران و روسیه برای بستن یک قرارداد 20 میلیارد دلاری نفت کار می‌کنند. مقام آمریکایی یاد شده گفت: اگر چنین قراردادی امضا شود، در تضاد با توافق موقت ماه نوامبر (آذر) خواهد بود و به طور بالقوه می‌تواند منجر به شروع تحریم‌ها علیه نهادها و اشخاص مرتبط با آن در تمام تراکنش‌های مالی وابسته شود.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه در گزارشی خاطرنشان کرد: حوادث اوکراین در هفته‌های اخیر بدترین بحران در روابط شرق و غرب بعد از پایان جنگ سرد است.

«مارک فیتز پاتریک»، کارشناس ارشد اندیشکده «مرکز مطالعات استراتژیک بین‌المللی» با ابراز بدبینی در خصوص مذاکرات هسته‌ای وین گفت: با توجه به حوادث اخیر، بعید است روس‌ها فداکاری کنند و با سایر قدرت‌ها موضع واحدی در قبال مسائل ایران اتخاذ کنند. اکنون ایرانی‌ها دلایل بیشتری دارند که شش قدرت جهان را باز هم منتظر بگذارند.

فرانس پرس افزود: حتی قبل از شروع بحران اوکراین، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، مذاکره با ایران را بر سر یک قرارداد کلان در خصوص نفت و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای آغاز کرده بود. این اقدام، تلاش‌های واشنگتن را برای قطع درآمدهای نفتی ایران که تهران را پای میز مذاکره کشانده است، مختل می‌کند.

* آینده تیره و تار شورای همکاری خلیج‌فارس

مدیر برنامه‌های خلیج‌فارس در اندیشکده واشنگتن، افزایش احتمال فروپاشی شورای همکاری خلیج‌فارس را نگران‌کننده دانست.

به گزارش شبکه العالم، «سایمون هندرسون» با اشاره به اختلافات داخلی اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: در اوایل مارس 2014 عربستان، بحرین و امارات در اعتراض به دخالت قطر در امور داخلی دیگران، سفرای خود را از دوحه فرا خواندند. دلیل اصلی بحران در روابط این کشورها، حمایت قطر از «اخوان‌المسلمین» است؛ البته مسئولان قطری به صورت رسمی به این موضوع اذعان نکرده‌اند. این شکاف علنی این بحث را پیش می‌کشد که «شورای همکاری» به صورت فعلی خود تا چه زمانی وجود خواهد داشت. و اگر تغییری در این شورا روی دهد، آیا نخستین تغییر ترسیم دوباره مرزها خواهد بود؟

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که انگلیسی‌ها در اوایل دهه هفتاد قرن گذشته از خلیج‌فارس خارج شدند، دولت امارات را به وجود آوردند. هدف اصلی از این کار این بود که قطر و بحرین نیز جزئی از این اتحادیه (امارات) باشند؛ ولی در نهایت نتوانستند با دیگران درباره برخی شرط‌ها به توافق برسند.

هندرسون با اشاره به اوضاع عربستان به عنوان یکی از اعضای شورای همکاری نوشت: عربستان با بحران جانشین مواجه است. «ملک عبدالله» پادشاه عربستان امسال وارد 91 سالگی می‌شود، و «سلمان» برادر ناتنی او که به عنوان جانشینش تعیین شده، هفتاد و هشت ساله است. هر دو نفر نیز در وضعیت سلامتی مناسبی نیستند. همچنین نگرانی‌هایی درباره سلامت عقلی سلمان وجود دارد. همچنین نگرانی‌هایی در خصوص کاهش صادرات نفت عربستان در آینده به دلیل افزایش مصرف داخلی در این کشور وجود دارد.

هندرسون با اشاره به اختلاف بسیار زیاد درآمد شهروندان عربستانی، تاکید کرد: بیشتر عربستانی‌ها تقریبا در فقر زندگی می‌کنند. علاوه بر این در خصوص میهن‌پرستی قبایل عربستانی در مناطق مرزی این کشور با یمن تردید وجود دارد. شیعیان این کشور که در مناطق ساحل خلیج‌فارس زندگی می‌کنند، گرفتار محرومیت‌های سیاسی و اقتصادی هستند.

هندرسون اظهار داشت: همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس همچنان به آمریکا تکیه دارند؛ ولی هیچکدام از آنها فکر نمی‌کنند که بتوانند برای همیشه به واشنگتن تکیه کنند. تنها راه منطقی افزایش اتحاد این کشورها است که البته این امر عملی نخواهد شد.

وی همچنین اوضاع بحرین را به خاطر تداوم انقلاب مردم پس از 3 سال نگران‌کننده توصیف کرده است.

* اما و اگرهای راه‌اندازی فراکسیون دولتی

در حالی که یک نماینده حامی دولت از پیگیری جدی تشکیل فراکسیون‌‌ حامی دولت در مجلس خبر می‌دهد، احمد توکلی تصریح کرد حامیان تشکیل فراکسیون مذکور به 100 نفر نمی‌رسند.

ابراهیم نکو در گفت‌‌وگو با ایلنا - یکی از خبرگزاری‌هایی که انشعاب در فراکسیون رهروان و ایجاد فراکسیون حامی دولت را پیگیری می‌کند- گفته است: به جد پیگیر تشکیل فراکسیون هستیم و در هفته جاری تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که علت تاخیر در تشکیل این فراکسیون چه بوده است گفت: پس از جلسه رئیس جمهور با فراکسیون رهروان ولایت و قول کاظم جلالی رئیس فراکسیون مبنی بر همکاری کامل این فراکسیون با دولت، سرعت تشکیل فراکسیون اعتدال کاهش یافت.

نماینده رباط کریم ادامه داد: رفتارهای قبلی فراکسیون رهروان ولایت حکایت از این دارد که همراهی آنها با دولت در مواضع مثبت خوب نبوده است و به همین خاطر تصمیم تشکیل فراکسیون اعتدال مجدانه پیگیری می‌شود.

اما احمد توکلی نماینده تهران در مصاحبه با تسنیم و درباره اخبار مربوط به تشکیل یک فراکسیون نزدیک به دولت در مجلس به نام اعتدال، گفت: فکر نمی‌کنم نمایندگانی که به دنبال ایجاد چنین فراکسیونی هستند، به نتیجه‌ای برسند.

وی تصریح کرد: تعداد اعضای فراکسیون نزدیک به دولت بیش از 100 نفر نمی‌شود و این مسئله برای دولت نیز خوب نیست.

توکلی خاطرنشان کرد: ریزش‌های رهروان به سمت دولت رفته است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار