آخرین اخبار

19. فروردين 1393 - 8:44   |   کد مطلب: 8568
بیانیه یک و نیم میلیون امضایی «سربازان ما را آزاد کنید» توسط هنرمندان و جانبازان ایرانی به نمایندگی سازمان ملل در تهران به صورت رسمی تحویل داده شد.

بیانیه یک و نیم میلیون امضایی «سربازان ما را آزاد کنید» توسط هنرمندان و جانبازان ایرانی به نمایندگی سازمان ملل در تهران به صورت رسمی تحویل داده شد.

به گزارش رجانیوز، در ادامه حمایتهای مردمی از درخواست برای آزادی مرزبانان ایرانی و جمع اوری بیش از یک و نیم میلیون امضا در این مورد، محمدرضا تقی‌پور -جانباز ویلچرنشین و مدیر موزه صلح تهران- به همراه علی نصیریان و رضا کیانیان هنرمندان سینما، و نیز دکتر شهریار خاطری -ریاست انجمن دفاع از قربانیان سلاحهای شیمیایی- این بیانیه و امضا‌های گرداوری شده را به نمایندگی از همه اقشار ایرانی داخل و خارج از کشور، بصورت رسمی در محل دفتر این سازمان در تهران به آقای‌گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد تحویل دادند.

در ابتدای این مراسم، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت سینما، با اعلام نگرانی خود در باره وضعیت سربازان ایرانی چنین ابراز داشت. «آرزوی قلبی ما این است که این وضعیت خاتمه یابد و سربازان ما آزاد شوند. هر روز ما شاهد کشته شدن مردم بی‌گناه در عملیاتهای تروریستی در افغانستان، پاکستان، عراق و همچنین سایر نقاط جهان هستیم و امید واریم این وضعیت هرگز به ایران سرایت نکند و دعای همه ملت ایران آن است که نه تنها در ایران بلکه در همه جهان شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. بدین سبب معتقدم سازمان ملل می‌تواند با انجام وظیفه صحیح، حامی بزرگی برای حل این مسئله بوده و نقش مهمی نیز ایفا نماید.»

رضا کیانیان بازیگر محبوب سینما نیز ضمن صحبت‌هایی احساسات خود را چنین بیان کرد: «اینجانب و مردم ایران همچنان برای آزادی این سربازان بی‌گناه ایرانی لحظه شمار منتظر هستیم، جمع اوری این همه امضا، نشان دهنده انتظار بجای خانواده این عزیزان و مردم ایران است و همگی منتظر اقدامات جدی وعملی هستیم.»

محمدرضا تقی‌پور جانباز قطع دوپا و مدیر موزه صلح تهران که مرکز گرداوری این امضا‌ها نیز محسوب می‌شد، نیز گفت: «امروز ما اینجا گردهم آمده‌ایم تا هرچه زودتر به این وضعیت خاتمه دهیم و سربازان خود را سالم به کشور بازگردانیم. آرزوی هر فرد، آزادی این سربازان بی‌گناه است. اینجانب که خود در زمان جنگ خدمت نموده‌ام و از اثرات سوء آن متاثرشده‌ام، از صمیم قلب وظیفه دارم از همه کسانی که بی‌هیچ چشمداشتی این نهضت انسانی را آغاز و پشتیبانی کرده‌اند سپاسگزاری کنم.» وی در پایان ازبرپایی این جلسه و آقای لوئیس برای همکاری فعالانه با مردم ایران تشکر نمود.

گری لوئیس نیزدر سخنان خود گفت «بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی به چنین مناسبت مهمی به اتفاق، ندای خود را به وسیله رایانه‌ها و پیامک‌ها یکی کرده و اینجانب مفتخرم شاهد این همبستگی زیبا باشم که توسط مردم ایران در حمایت از مرزبانان ربوده شده، به نمایش گذاشته شده است. در این برهه از زمان و در حالیکه این عریضه مهم را دریافت می‌کنم اجازه دهید آنچه دبیر کل سازمان ملل متحد آقای‌بان کی مون در این مورد گفته را تکرار نمایم. دبیر کل سازمان ملل متحد در آغاز سال جاری بیانیه‌ای برای ابراز همبستگی خود با دولت و مردم ایران که با این اقدام شنیع روبرو هستند صادر کرد، اقدامی که با جشن‌های نوروز برای گرامی داشت صلح و آغاز سال نو مصادف گردیده است. ایشان کشته شدن مرزبان ایرانی را محکوم نمود. اینجانب نیزاز سوی ملل متحد همدردی خود را با دولت و مردم ایران به دلیل آنچه رخ داده ومراتب تسلیت خود را به خانواده این مرزبان (قربانی) ابراز می‌نمایم همچنین اظهار می‌دارم که فکر و دعای ما همراه سایر مرزبانان در اسارت است. اینجانب قول می‌دهم این عریضه الکترونیکی را هرچه سریعتربه مقرسازمان ملل متحد در نیویورک تحویل دهم و همانند همه ایرانی‌ها سازمان ملل متحد نیز امیدوار به تحقق نتیجه موفق و صلح آمیز در فرایند آزادی مرزبانان است.»

در انتها توسط این نمایندگان، بیانیه مربوطه، همراه با اسناد امضا‌ها به آقای‌گری لوییس تسلیم شد تا بصورت رسمی به‌بان کی مون دبیرکل سازمان ملل تحویل گردد.

لازم به یادآوری است که در ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ پنج مرزبان ایرانی به وسیله گروه تروریستی جیش العدل در مرز جنوب شرقی ایران ربوده شدند. ایران و پاکستان مرز مشترکی به طول ۷۰۰ کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان دارند. در فروردین ماه جاری این گروه شهادت مظلومانه یکی از این پنج مرزبان ایرانی را اعلام نمود.

هنرمندان و دیگر اقشار ایرانی پس از ربودن این مرزبانان، نهضتی را با عنوان «سربازان ما را آزاد کنید» در وب سایت موزه صلح تهران با کمک برنامه‌های تلویزیونی همچون (نود)، (هفت) و نیز (ورزش و مردم) برای آزادی آنان آغاز کردند که در عرض ده روز این بیانیه الکترونیکی بیش از یک میلیون و ۵۹۵ هزار امضای الکترونیکی جمع آوری کرد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار