آخرین اخبار

19. فروردين 1393 - 22:25   |   کد مطلب: 8550
تصریح رهبر معظم انقلاب به نگرانی از وضعیت فرهنگی در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری و در تأیید اظهار نگرانی علمای خبرگان مطرح شد و با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ، اقدام مجموعه سرچشمه در دعوت از صاحب نظران برای طرح بحث در این خصوص، اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.

بولتن نیوز، اما در میان اسامی موجود در پیش‌خبر این همایش، در کنار اسامی برخی اساتید و کارشناسان فرهنگی که درد دین و درد فرهنگ انقلابی و اسلامی را دارند و ردّ این دلسوزی و غیرت در کارنامه و عملکرد آن‌ها نیز به روشنی دیده می‌شود، اسامی برخی افراد نیز وجود دارد که نسبت عملکرد آن‌ها با گفتمان جناح انقلابی در عرصۀ فرهنگ که رهبر انقلاب بر تقویت این جناح، در همان دیدار تأکیدکردند، مشخص نیست.

به عنوان مثال، در میان سخنرانان نام آقای دکترآشنا مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی دیده می‌شود که چنان چه قراراست شخصی با عنوان ایشان در جلسه‌ای با عنوان «لبیک به ...» سخن بگوید، قاعدتاً باید سخنگویی وی در قالب پاسخ به پرسش‌ها و نگرانی‌ها باشد، چرا که نگرانی‌ای که در ماه‌های اخیر به طور فزاینده شکل گرفته ناشی از عملکرد دولتی است که وی در عالی‌ترین سطح آن، مقام مشاورت فرهنگی را برعهده دارد. از طرف دیگر، در کارنامه آقای آشنا سابقۀ برجسته و خیره کننده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی مبتکرانه و انقلابی نیز وجودندارد که بانیان این برنامه، با استناد به آن تجربه دعوت از وی را توجیه کنند.

از چهره‌های دیگری که منطق قراردادن نام او در کنار سایر اساتید و صاحب نظران فرهنگی جریان انقلاب روشن نیست، آقای دکتر علی مطهری است. دکتر مطهری از مجلس هشتم تا کنون در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عضو بوده اما برای اطلاع از میزان فعالیت و اثرگذاری فرهنگی وی کافی است تدارک دهندگان این برنامه، در همان حول و حوش مجموعه سرچشمه (که بافت محلیِ مذهبی و فرهنگی دارد) سراغی از مواضع آقای مطهری بگیرند و بپرسند آیا کسی از موکلان ایشان، یادی از تلاش‌های فرهنگی دکتر علی مطهری در مجلس دارد یا در مقابل، با آمدن نام ایشان، هر آنچه در ذهن موکلان او در تهران و بلکه در کل کشور می‌آید، بهره‌ای از جنجال‌های سیاسی و اظهارات تنش‌زا و عمدتاً در سفید کردن یا تخفیف دادن متهمان و محکومان و وابستگان کودتای فتنه 88 است؟

از این نام‌ها که بگذریم، برخی شخصیت‌های مدعوّ نیز با وجود آن که از لحاظ شخصی انسان‌های محترم و سلیم النفسی دانسته می‌شوند، کارنامه عملکرد آن‌ها در نظر برخی ناظران عرصه فرهنگ نمرۀ قبولی نمی‌گیرد و بعضاً در دوره‌ای که مسئولیت فرهنگی مسئولیت داشته‌اند، آن حوزه فرهنگی یا رسانه‌ای خود منشأ تولید نگرانی فرهنگی بوده است. (نظیر رئیس سابق رادیو یا رئیس سابق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی)


با این حال، ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری این مراسم و همچنین حسن نیت برگزار کنندگان آن، به نظر می‌رسد در صورتی که به برخی نکات ریز اما مهم توجه نشود، نقض غرض رخ خواهدداد و یک گردهمایی جدی و با دستور کار مشخص و حرکت آفرین در برداشت بیرونی به گعده‌ای برای درد دل و یا جمع شدن دوستان دور هم، تعبیر خواهد شد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار