آخرین اخبار

19. فروردين 1393 - 8:22   |   کد مطلب: 8546
.» علی جنتی از زمانی که این جمله را در ابتدای آغاز فعالیتش در کابینه دولت یازدهم به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد، نگرانی‎هایی را درباره آنکه چه سیاستی را در حوزه فرهنگ قرار است حاکم کند برانگیخت، نگرانی‏‎هایی که البته خیلی زود مراجع و حوزه‎های علیمه را به واکنش واداشت تا در محضر رهبر انقلاب زبان به گلایه باز کنند و البته رهبری نیز در تایید این نگرانی‏‎ها اعلام کنند که «در زمینه فرهنگ من نیز نگرانم.»

 «من‌‌ همان راه خاتمی را ادامه می‌دهم.» علی جنتی از زمانی که این جمله را در ابتدای آغاز فعالیتش در کابینه دولت یازدهم به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد، نگرانی‎هایی را درباره آنکه چه سیاستی را در حوزه فرهنگ قرار است حاکم کند برانگیخت، نگرانی‏‎هایی که البته خیلی زود مراجع و حوزه‎های علیمه را به واکنش واداشت تا در محضر رهبر انقلاب زبان به گلایه باز کنند و البته رهبری نیز در تایید این نگرانی‏‎ها اعلام کنند که «در زمینه فرهنگ من نیز نگرانم.»

به گزارش رجانیوز، در شرایطی که پس از ابراز نگرانی علمای خبرگان، مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب از شرایط فرهنگی در دوران کوتاه سر کار آمدن دولت یازدهم، وزیر ارشاد با انتشار بیانیه‌ای تعهد داد که نگرانی‎ها را در عمل جبران می‌کند، علی جنتی روز گذشته و در اولین روز کاری خود، به دیدار سیدمحمد خاتمی رفت تا نشان دهد عزم جهادی خود در سال اقتصاد و فرهنگ را که قاعدتا باید به سمت تقویت جناح مومن انقلاب مصروف شود، قرار است با کدام جهت گیری به میدان بیاورد!
 «تقویت جبهه مومن و انقلابی» خواسته صریح و شفاف رهبر انقلاب از همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در دیدار اخیر ایشان با خبرگان رهبری بود موضوعی که بعید است از دل دیدار وزیر ارشاد به شخصیتی که ژنرال فرهنگی او عطاءالله مهاجرانی، وزیر اسبق ارشاد و البته خبرنگار امروز شبکه انگلیسی بی بی سی است، تامین شود.
باید از وزیر ارشاد که سابقه تحصیلات حوزوی دارد این سوال را پرسید که آیا «فرهنگ با مدیریت جهادی» در سال ۹۳ را قرار است با تبریک سال نو و دیدار با سران فتنه محقق کند؟ از سوی دیگر باید پرسید تناسب محتوای بیانیه‌ای که وزارت ارشاد پس از اظهار دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان منتشر شد با این دیدار و حمایت از افرادی که سال ۸۸ را به سال «آشوب‌های خیابانی» و «زیر پا گذاشتن قانون و رای مردم» تبدیل کردند، چیست؟
ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله فرهنگ که در دیدار با اعضای مجلس خبرگان و پس از ابراز گلایه علما عضو این مجلس انجام شد، یکی از بخشهای مهم و قابل تامل سخنان ایشان بود. این اهمیت و ویژگی چنان بارز بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند ساعت بعد بیانیه‌ای نوشت و ضمن قدردانی از سخنان معظم له، بیانات ایشان را روشنگر مسیر حرکت کشور به ویژه حوزه فرهنگ عنوان و همچنین بر تبعیت خود از این رهنمود‌ها تاکید کرد اما در عمل، رویکرد وزارت ارشاد تغییری نداشت.
رهبر انقلاب در زمینه نگرانی خود در حوزه فرهنگ فرمودند: «یک مسئله هم مسئله‌ى فرهنگ است؛ که آقایان هم حالا معلوم شد که نگرانى دارید، بنده هم نگرانم. مسئله‌ى فرهنگ، مسئله‌ى مهمى است. اساس این ایستادگى، این حرکت و در ‌‌نهایت ان‌شاءالله پیروزى، بر حفظ فرهنگ اسلامى و انقلابى است و تقویت جناح فرهنگى مؤمن، تقویت این نهالهایى که روییده است در عرصه‌ى فرهنگ؛ بحمدالله جوانهاى مؤمنِ خوبى داریم در عرصه‌ى فرهنگ و هنر؛ فعالیت کردند، کار کردند؛ حالا بعضى جوانند، بعضى دوره‌ى جوانى را هم گذرانده‌اند؛ ما عامل فرهنگى کم نداریم. ما حتماً در مسئله‌ى فرهنگ‌ [باید توجه کنیم‌]، دولت محترم هم باید توجه کند، دیگران هم توجه کنند.»
اما ماجرا به همینجا ختم نشد و نگرانی از برخی رویکردها به حدی بود که رهبری معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید، موضوع فرهنگ را علاوه بر اقتصاد اولویت اصلی کشور در سال 93 اعلام کنند.
حال مشخص نیست آیا علی جنتی بواسطه دیدار با سید محمد خاتمی که رویکرد لیبرال او در عرصه فرهنگ تجربه شده است، آنهم در اولین روز کاری خود در سال جدید، قرار است عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ و تقویت جناح مومن انقلابی در این عرصه به نمایش بگذارد!؟
گفتنی است حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون دیدار روز گذشته علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم با سید محمد خاتمی، آن را محکوم کرد و اظهار داشت:» دیدار روز گذشته وزیر ارشاد با یکی از سران فتنه به صورت رسمی انجام شده است، از این رو این دیدار مناسبی نبوده و قطعا وزیر ارشاد به عنوان یک جایگاه رسمی و دولتی نباید چنین دیداری را برگزار می‌کرد.»
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه به واکنش خانه ملت اشاره کرد و افزود:» حتما و قطعا تذکری به رئیس جمهور درباره برگزاری جلسه و شرکت در نشستی که موجب تقویت جریان فتنه می‌شود خواهیم داد.»

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار