آخرین اخبار

19. فروردين 1393 - 8:07   |   کد مطلب: 8527
رئیس فدراسیون فوتبال گفت:مدیریت‌های گذشته صدماتی را به پرسپولیس وارد کرده است.

علی کفاشیان پس از نشست امروز وزارت ورزش که به منظور هماهنگی جام ملت‌های آسیا برگزار شد، در خصوص بحث دو میلیاردی پرسپولیس گفت: با وزارت ورزش صحبت کردیم و در این خصوص دو بحث وجود دارد. اول اینکه بر اساس یک فهرست این پول تزریق شود اما اگر قرار است برای پرسپولیس پولی پرداخت شود، بدهی این تیم 60میلیارد تومان تخمین زده شده است. بنابراین همه بدهکاران مدعی هستند و نیاز است آنها هم پول بگیرند.

وی ادامه داد: پرسپولیس یک باشگاه قدیمی و بزرگ است و ما به این باشگاه فکر می‌کنیم و این باشگاه نیاز به مسکن ندارد. بنابراین این دو میلیارد باید به کل بدهی این تیم تقسیم شود. علاوه بر قراردادها سایر بدهی‌ها از جمله بدهی‌های مالیاتی هم باید تسویه شود. این باشگاه عضو بزرگ فوتبال ماست و اگر به شیوه گذشته پیش برود نه به نفع فوتبال است و نه به نفع پرسپولیس.

کفاشیان گفت: بنابراین این دو میلیارد آغازی خواهد بود برای سیستم جدید تسویه باشگاهی و در فصل آینده بخشی از پول‌هایی که به این تیم پرداخت می‌شود برای بدهی‌های گذشته و بخشی دیگر برای امور جاری لحاظ خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: مدیریت‌های گذشته هم صدماتی به پرسپولیس زده‌اند اگر بخواهیم با سایر باشگاه‌ها مقایسه کنیم در این تیم با بازیکنانی قرارداد بسته شده است که بازدهی لازم را نداشته‌اند و دیگر مشخص نیست چه کسی می‌خواهد جوابگو باشد چون مدیران رفته‌اند به همین دلیل دیگر نمی‌توان کج‌دار و مریز پیش رفت و باید کار کارشناسی صورت بگیرد.

وی افزود: از سال آینده درآمدهایی که از سازمان لیگ و وزارت قرار است به این تیم تزریق شود طبق شیوه جدید پرداخت شده و دیگر مثل گذشته نخواهد بود.

کفاشیان در مورد اینکه بازیکنان پرسپولیس وی را مقصر تساوی مقابل راه‌اهن عنوان کرده‌اند، گفت: اتفاقاً من گفتم که دو سه دقیقه آخر را هم مواظب باشند تا گل نخورند که اینطور نشد.

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان این دو میلیارد را نمی‌دهیم و برای پرداخت آن باید یک آمار دقیق داشته باشیم. من دوست دارم پرسپولیس به صحنه فوتبال برگردد بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات را برطرف کنیم تا این تیم بزرگ بتواند روی پای خود بایستد.

وی در مورد تمدید قرارداد کی‌روش گفت: به او گفتیم اگر جام جهانی تمام شود باید بلافاصله سرمربی را انتخاب کنیم و ما پیشنهاد کردیم تا در تیم ملی بماند و او هم قبول کرده است اما در خصوص مبلغ قراردادش صحبت‌هایی انجام داد که متوجه شدیم افزایش قرارداد 70 تا 80 درصدی را در پیش داریم و به خاطر همین دیگر وارد چانه‌زنی نشدم چون با توجه به هزینه‌های فدراسیون این پیشنهادی که به ما شد زیاد بوده و قطعاً منابع تأمین مالی آن را نداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بنابراین اگر دولت این بودجه را تأمین کند قراردادهای کی‌روش را تمدید می‌کنیم. قرارداد او یک میلیون و 500هزار دلار بود که از ابتدا این پول را از ما به عنوان یورو می‌خواست. این مبلغ در حال حاضر به 2میلیون یورو رسیده است. یعنی 2میلیون و 800هزار دلار که شاید کمتر هم بشود. حدود یک میلیون و 400 تا 500 هزار دلار هم پول دستیارانش می‌شود و با پاداش‌ها باید 5میلیون دلار یعنی در سال 15 میلیارد تومان برای قرارداد او کنار بگذاریم که این با وجود 17-18 تیم ملی مختلفی که در فدراسیون وجود دارد دیگر در توانمان نیست و من هم نمی‌توانم خودم را اذیت کنم.

وی یادآور شد: آن زمان که کی‌روش آمد دلار 1000تومان بود و وزارت هم قول داد که این پول را پرداخت کند اما نه وزارت پول داد و نه دلار به آن قیمت باقی‌ماند و ما برای تأمین این قرارداد خیلی اذیت شدیم به خاطر همین دیگر نمی‌توانیم قول دروغ بدهیم و باید در حد توان حرکت کنیم که اگر اینطور نشود باید به دنبال یک مربی سطح پائین‌تر باشیم. البته شاید هم کی‌روش بماند. ما حاضریم قراردادش را تأمین کنید اما نداریم که این کار را انجام دهیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا با دولت در این خصوص رایزنی کرده است،‌ به شوخی گفت: دولت چیست؟ ما در رسانه‌ها مشکلات را گفته‌ایم.

به گزارش فارس وی در ادامه این گفت‌وگو در خصوص احتمال میزبانی ایران برای جام ملت‌های آسیا گفت: شاید از لحاظ سخت‌افزاری عقب باشیم اما این توانمندی را داریم ضمن اینکه اکثر اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر مثبتی دارند و اگر لابی‌ها خوب پیش برود و اتفاقی نیفتد برای این میزبانی شانس داریم.

وی افزود: هر زمان مجبور شده‌ایم، اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم اما اگر هم مقایسه کنیم با سایر نامزدهای میزبانی از لحاظ امکانات تنها 70درصد پیشرفت داشته‌ایم. با این حال اگر میزبانی جام ملت‌های 2019 به ما برسد همه دست به دست هم خواهیم داد و در مجموع این به نفع فوتبال کشور خواهد بود. ایران توانایی کارهای بزرگ را دارد و اگر امکانات را فراهم کنیم به گرفتن میزبانی جام ملت‌ها خوشبین هستم.

کفاشیان در مورد بحث خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی گفت: برای هر بازیکن تیم ملی اگر فراخوان داده شده و او به این تیم نیاید چون آنها سرباز مملکت هستند و به این فراخوان پاسخ منفی دهند، سرباز فراری محسوب شده و دیگر هیچ امکاناتی در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

وی در مورد اینکه جباری از تیم ملی خداحافظی کرده است افزود: خداحافظی نداریم مگر اینکه این خداحافظی از فوتبال باشد در مبحث ملی یک ملی‌پوش مثل یک سرباز است و وقتی فراخوانی داده شد و آنها نیایند مثل سرباز فراری تلقی می‌شوند و در این صورت بهتر است دیگر از فوتبال نفعی هم به آنها نرسد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: البته شرایط جباری با رحمتی و عقیلی متفاوت بود چون آنها علیه تیم ملی مصاحبه کرده بودند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار