آخرین اخبار

19. فروردين 1393 - 8:05   |   کد مطلب: 8523
وزیر ورزش و جوانان گفت: از فدراسیون فوتبال خواهش کردیم به تیم‌هایی که مشکل دارند کمک کنند اما یک رویکرد نامناسب در این باشگاه‌ها بوده که مدیریت هزینه‌ها بالاست.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان درباره جلسه امروز با مسئولان هیأت‌های فوتبال چهار شهر که میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2013 را بر عهده دارند، گفت: قرار است اوایل اردیبهشت هیأتی از AFC به ایران بیایند و اگر زیرساخت‌ها را مناسب تشخیص دادند و منطبق با استانداردها در مقایسه با سایر نامزدها بود این میزبانی را بگیریم. خوش بین هستم این اتفاق رخ دهد دوستان هم زحمت زیادی کشیدند و تلاش‌های زیادی برای اماکن و استادیوم‌ها جهت آماده‌سازی صورت گرفته است.

وی درباره 2 میلیاردی که در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار نگرفت و اعتراض برخی از بازیکنان و مسئولان این باشگاه را در پی داشت، تصریح کرد: از فدراسیون فوتبال خواهش کردیم به تیم‌هایی که مشکل دارند کمک کنند اما یک رویکرد نامناسب در این باشگاه‌ها بوده که مدیریت هزینه‌ها بالاست همین باعث می‌شود دولت یا دستگاه‌های دیگر گرفتار هزینه‌های کمرشکن شوند و نتوانند از عهده هزینه‌ها بربیایند.

وزیر ورزش با بیان اینکه شاید اشتباهی که رخ داده این بوده که قراردادها شفاف نبوده است، تصریح کرد: هزینه باشگاه‌ها بالا رفته و توان پاسخگویی وجود نداشته است همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورده که دولت هم محدودیت‌هایی برای کمک دارد و به دلیل مشکلات بودجه نباید انتظار داشت دولت بتواند مانند گذشته نیازها را پاسخ دهد. چاق کردن یک بخش لاغر کردن ورزش را در پی دارد که این بی‌عدالتی است. قرار بوده فدراسیون فوتبال با یک نگاه عدالت‌محور این پول را توزیع کند اعتراضاتی هم بوده که امیدواریم مرتفع شود.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا شما برای پرداخت این 2 میلیارد شرط گذاشته‌اید، تصریح کرد: شرطی گذاشته نشده است از گفتن حرف‌هایی که تعهدآور است پرهیز کنید پول در اختیار فدراسیون فوتبال است و برای آنهاست. تلاش ما این است که تیم‌هایی که لطمه خورده‌اند را کمک کنیم تا وضعیت اقتصادی مطلوب شود تا تیم‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند و به نحو خوبی خصوصی‌سازی با لحاظ کردن منافع هواداران و پیشکسوتان و سرخابی‌ها مسائل را حل کند.

وی در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه این دو میلیارد اختصاص به باشگاه پرسپولیس ندارد، گفت: فدراسیون فوتبال اختیار دارد تیم‌هایی که ضعیف هستند را کمک کند دیگر تشخیص خودشان است تا در توزیع نگاه عادلانه‌ای داشته باشند تا این جریان زورگیری رخت ببندد. آدم‌ها باید با دیالوگ منطقی و مؤدبانه صحبت کنند تا هر کس به حق و حقوقش برسد.

وی درباره اظهارات پروین هم گفت: هر کس که اظهار نظر می‌کند قرار نیست پاسخ همه را بدهیم آزادی است و خیلی‌ها در رسانه‌ها صحبت می‌کنند ما هم احترام می‌گذاریم.

گودرزی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه پروین در صحبت‌هایش گفته ما اجازه ندادیم پرسپولیس اسپانسر بگیرد، تصریح کرد: می‌خواستند تبلیغات باشگاه را سه سال به قیمت 12 میلیارد تومان واگذار کنند با توجه به اینکه قرار است امسال آن را واگذار کنیم حق عقد قرارداد سه ساله نداشتیم. بنابراین قرارداد 5 ساله پرسپولیس هم غیر قانونی است. قرار است این باشگاه سال 93 واگذار شود آیا می‌توان منافع 5 سال آینده را فروخت؟

گودرزی افزود: اسپانسرهایی پیدا شدند که برای یک سال تبلیغات لباس و دور زمین 60 میلیارد تومان می‌پردازند اگر وزارت مخالف است به خاطر این ابهام است که چرا سه سال 12 میلیارد می‌دهند اما یک سال 60 میلیارد.

گودرزی در ادامه صحبت‌های خود درباره بازی‌های آسیایی و هزینه 26 میلیاردی که نسبت به دوره قبل کمتر شده و آیا این بودجه کفایت می‌کند، گفت: برای تدارک بازی‌های آسیایی تلاشمان این است که محدودیتی برای تیم‌های شرکت کننده قائل نشویم. هر تیمی با هر فدراسیونی باید ارقامش مشخص شود تا بر اساس منطق پول توزیع شود. ما موظف هستیم هزینه‌ها و اردوهای ورزشکاران را تأمین کنیم. در پایان سال 92 از دکتر روحانی قول گرفتم و او به سازمان راهبردی دستور داد که به ما کمک کند. همچنین درباره فوتبال باید بگویم برای دیدارهای تدارکاتی و اردوهایی که آنها درخواست داد‌ه‌اند تا در کشورهای دیگر برگزار شود دستور پرداخت داده شده است. آنچه که فدراسیون خواسته محقق شده.

گودرزی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها پرسید، عنوان کرد: ناطق نوری دو بار به دلیل سن بالا از سوی کمیسیون اجتماعی رد شده است حالا اگر بتواند تا زمان انتخابات مجوز بگیرد در خدمتش هستیم. درباره قایقرانی هم می‌دانید که اتفاقاتی رخ داد امیدواریم انتخابات این فدراسیون اردیبهشت برگزار شود.

وزیر ورزش درباره حضور نمایندگان مجلس در فدراسیون هم تأکید کرد: امروز با لاریجانی ملاقات داشتم قرار شد در خصوص استفساریه در صحن علنی مجلس صحبت کند اگر گفتند نمایندگان مجازند ما تمکین می‌کنیم اگر نبودند از حضورشان جلوگیری می‌کنیم اگر هم در مدت زمان کوتاهی پاسخ نگیریم مجبور هستیم نظر سازمان بازرسی را اعمال کنیم و انتخابات برگزار خواهد شد. اختلاف نگاه در قانون است البته کمیسیون فرهنگی یک بار نظر قوه قضائیه را تأیید کرده اما ما متأثر از قانون هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی‌ها منتظرند شما در بازی‌های آسیایی نتیجه نگیرید و بگویند دانشگاهی ها در ورزش موفق نبودند و سیاسی‌ها موفق‌تر عمل کردند و آیا آمادگی این انتقادها را دارید، خاطرنشان کرد: از این چیزها نمی‌خواهم شانه خالی کنم اما ما نوسانات متعددی داشته‌ایم. نگاهی به بازی‌های آسیایی نشان می‌دهد ما نوسانات مختلفی داشته‌ایم. دوره اول سوم شدیم، دوره دوم شرکت نکردیم، دوره بعد چهارم، در بانکوک ششم شدیم و دوباره در همین کشور در دوره بعدی چهارم شدیم، در تهران عنوان دومی را به دست‌ آوردیم، در دهلی هفتم، در سئول چهارم، در پکن پنجم، هیروشیما ششم، بانکوک هفتم، بوسان دهم، دوحه ششم و گوانگجو چهارم شدیم.

وزیر ورزش ادامه داد: ممکن است این نوسانات یقه ما را بگیرد که خیلی مرتبط به جریان ورزشی یا غیر ورزشی نیست. با چند مدال دوره چند ماهه را نمی‌توان مقایسه کرد. باید دوره‌ها را 5-4 ساله ببینیم.

یک دوره 4 ماهه را پشت سر گذاشتیم آقایی در رأس یک فدراسیون بوده بدون تخصص آن رشته، شما نباید تخصص را نادیده بگیرید من 45 سال در این حوزه بودم و 35 سال در تربیت داور، مربی و دانشجو فعالیت کردم حالا یک دوره‌ای پول تزریق می‌شود و مشکل را کم می‌کند اما در برهه‌ای پول نیست.

گودرزی با مقایسه با اختلاف ایران با سایر کشورها در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: اختلاف ما با قزاقستان که چهارم شد یک مدال است با تیم ششم دو مدال. یک اشتباه در کوچ ممکن است یک پله پایین بیاییم اما این به معنای سقوط نیست. اگر توانستیم فاصله‌مان را با تیم سوم که 20 مدال است کمتر کنیم می‌گوییم توسعه رخ داده است.

وزیر ورزش در ادامه صحبت‌های خود به شعار امسال اشاره کرد و گفت: شعار من موضوع فرهنگ است. طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ به عنوان زیربناست که باید به آن جامه عمل بپوشانیم. رویکرد عمومی ما در وزارتخانه فرهنگی است که یکی از اجزای آن اخلاق است که در همین ابتدای سال با اظهار نظر برخی که منافعی دارند و با نگاه فرهنگی به خطر می‌افتند و بحث‌های عجیب و غریب مطرح می‌شود هماهنگ نیست امیدوارم رویکرد ما فرهنگی و معنوی باشد تا اخلاق را توسعه دهیم.

گودرزی در پاسخ به این سوال که قول شما امسال چیست، گفت: در توزیع امکانات عادلانه رفتار کنید، از منابع دیگری که قرار است استفاده کنیم یعنی همان 500 یورویی که قرار است بگیریم زیرساخت‌ها فراهم شود، با رویکرد اقتصاد مقاومتی هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وزیر ورزش در پایان درباره حاشیه‌های سال 93 گفت: علاقمند هستیم محیط ورزش ارام، اخلاقی و فرهنگی باشد. رسانه‌ها کمک زیادی می‌توانند بکنند و کسانی که از حاشیه‌ها سود می‌برند زورگیرانی هستند که می‌خواهند به منیت‌های خودشان برسند حاشیه همیشه لطمه می‌زند و گرد و غبار ایجاد می‌کند. فردا جلسه با ضرغامی دارم و قرار است در خصوص همگرایی بیشتر در صدد تقویت تیم ملی فوتبال و بازی‌های آسیایی صحبت کنیم.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار