آخرین اخبار

19. فروردين 1393 - 7:56   |   کد مطلب: 8507
وزیر بهداشت با اشاره به سیاستهای کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: جامعه پزشکی سالهاست که منتظر چنین روزی بود،این سیاستها برای دولت مجلس حجت است و از فردا کارگروههای اجرای آن تشکیل می شود.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در مصاحبه زنده با خبر ساعت 21 شبکه یک سیما درباره ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری گفت: جامعه پزشکی از ابلاغ این سیاست‌ها خوشحال است چرا که به حوزه سلامت بسیار کمک می کند و تصور می‌شود که حتماً تلاشمان معطوف به اجرای این سیاست‌ها شود.

وی ادامه داد: از فردا کارگروهی مأمور می‌شوند و مسئولان مربوطه تعیین خواهند شد، همچنین برای هر یک از این سیاست‌ها که بیش از 50 مأموریت است مجلس و دولت باید کمک کنند تا مصوبه‌ها و لوایح مربوطه تدوین شوند و از این طریق آثار مربوطه را مردم ببینند.

وزیر بهداشت گفت: تا کنون در زمینه‌های مختلف حوزه سلامت تعیین تکلیف نشده بود اما اکنون معلوم شد که هر دستگاهی چه مأموریتی دارد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: با ابلاغ این سیاست‌ها قانون وزارت بهداشت بعد از 20 سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد و این سند برای دولت و مجلس حجت است تا گره‌ها را از سر راه نظام سلامت بردارد و به نظر می‌رسد همه عوامل به سرعت رضایتمندی را ارتقاء خواهند داد.

وی در پاسخ به اینکه اجرای این سیاست‌ها چه تأثیری در زندگی مردم خواهد گذاشت، گفت:‌ در این سیاست‌ها مردم دیده‌ شده‌اند به عنوان مثال در تجمیع منابع سلامت و یکپارچگی بیمه‌ها اعلام شده که موظفیم در خدمات پایه کاری کنیم که بیماران دغدغه‌ای به جز دغدغه بیماری نداشته باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: با تجمیع بیمه، منابع و توجه دولت و مجلس به امنیت سلامت غذایی مردم، تغییر رفتار در زندگی روزمره و ایجاد پیوست سلامت برای تمام طرح‌هایی که دولت و مجلس تصویب می‌کنند باعث خواهند شد تا بسیاری از بار بیماری‌هایی که به آن بی‌توجهی می‌شد کاهش یابند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اگر امروز آلودگی هوا مردم را رنج می‌دهد و در جاده‌ها مشکل امنیت داریم به نظر می‌رسد عملیاتی شدن این سیاست‌ها، از سلامت و بهداشت عمومی مردم مراقبت می‌کند.

وی گفت: بعد از سال‌ها مترقی‌ترین سیاست‌ها را در حوزه درمان شاهد هستیم و بنده به عنوان پزشک اعلام می‌کنم که منتظر چنین روزی بودیم و باید همه دست به دست هم دهند تا مردم اثرات این سیاست‌ها را در زندگی لمس کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: باید مسئولان برای بهداشت عمومی و سلامت اهمیت قائل شوند و حمایت کافی و کامل از این سیاست‌ها شود و اگر افرادی هستند که خدمات مضاعف را در بسته بیمه پایه نیاز دارند بیمه‌های تجاری از آنها حمایت خواهند کرد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار