آخرین اخبار

16. فروردين 1393 - 8:13   |   کد مطلب: 8364
حمیدرضا گرشاسبی کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین اظهار داشت:در سال گذشته یکی از محوری ترین موضوعات گفتمانهای دینی در شهرستان فامنین سبک زندگی اسلامی در سیره فاطمی(س) بود.

حمیدرضا گرشاسبی کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در گفتگویی اظهار داشت:در سال گذشته یکی از محوری ترین موضوعات گفتمانهای دینی در شهرستان فامنین سبک زندگی اسلامی در سیره فاطمی بود.

کارشناس امور فرهنگی فامنین ابراز داشت:حضرت زهرا(س)کامل‌ترین بانوی عالم است و در کلام پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار جایگاه والایی دارد.ائمه اطهار حضرت زهرا(س) را اسوه و الگوی خود می‌دانستند همانطور که حضرت امام عصر(عج) که حضرت زهرا(س) را اسوه خود خوانده یا این‌که امام حسین(ع) در روز عاشورا افتخار می‌کرد که مادری چون فاطمه زهرا(س)و مادر بزرگی چون حضرت خدیجه کبری(س)دارد.وی عنوان نمود:مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا اسوه و الگو بودن ایشان برای دختران و بانوان جامعه امروز ماست.ایشان برای تمامی زنان مسلمان از هر نظر الگوی واقعی و تمام عیاری هستند.

وی بر لزوم فرهنگ سازی سیره فاطمی در جامعه تاکید کرد و گفت:لازمه الگوبرداری شناخت و آگاهی است.تا فردی صفات و ویژگیهای اخلاقی ام ابیها(س) را درک نکرده و به حقیقت آن پی نبرده است،نمی توان از وی انتظار الگوبرداری داشت.

گرشاسبی با اشاره به برخی از مکارم اخلاقی حضرت زهراء(س) اظهار داشت:فداکاری و گذشت،همدلی با همسر،خوشرویی،عفاف و حیاء،انتسابش به شخص پیامبر(ص) و شرافت خانوادگى،وفاداری،ولایتمداری،حضور در اجتماع،تربیت فرزند،رعایت حق الناس،شرح صدر،مردم داری و همسایه داری،انفاق در راه خدا،عصمت و طهارت،خداترسی،اخلاص،فعالیتهای اجتماعی و.. تنها گوشه ای از دریای بیکران وجود فاطمه زهراء(س) است.وی افزود:اداره تبلیغات اسلامی فامنین با برگزاری گفتمانهای دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی در سیره فاطمی در جهت فرهنگ سازی سبک زندگی فاطمی در این شهرستان قدم بر میدارد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار