آخرین اخبار

13. فروردين 1393 - 16:38   |   کد مطلب: 8327
دستگیری شکارچی دختران خردسال، مشاهده اجسام نورانی مشکوک، زمین لرزه در برازجان، آخرین وضعیت خاوری از زبان رئیس پلیس، تصادف مرگبار در نائین و جزئیات درگیری 15 ساعته با سارقان مسلح

 مهر: دستگیری شکارچی دختران خردسال، مشاهده اجسام نورانی مشکوک، زمین لرزه در برازجان، آخرین وضعیت خاوری از زبان رئیس پلیس، تصادف مرگبار در نائین و جزئیات درگیری 15 ساعته با سارقان مسلح از مهمترین اخبار حوادث آذر ماه سال 92 بود.

در سومین روز آذر92، مرد تبهکاري که در پوشش سرویس مدرسه با انگيزه آزار و اذيت دختران دبستاني را سوار بر خودرو خود مي‌كرد و پس از به سرقت بردن طلا و جواهراتشان آن‌ها را در خيابان رها مي‌كرد، در عملیات پلیس دستگیر و به آزار و اذیت دختران خردسال اعتراف کرد.رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت والدین دختر خردسالی در پلیس آگاهی در دستور کار پلیس قرار گرفت. با مراجعه شاکی به اداره شانزدهم و در تحقیقات صورت گرفته از قربانی، کارآگاهان متوجه شدند که جوانی حدود ۳۰ ساله و تحت عنوان سرویس مدرسه، دختربچه را فریب مي‌دهد و پس از سوار کردن وی به ماشین، با تهدید چاقو اقدام به آزار و اذیت وی کرده و پس از سرقت طلا و جواهرات، دختربچه را از ماشین پیاده کرده و متواری شده است.

براساس اظهارات مادر قربانی، راننده پژو علاوه بر آزار و اذیت دخترش، اقدام به سرقت گوشواره‌های دخترش نیز کرده است. با توجه به حساسیت موضوع، در اولین مرحله مشخصات به دست آمده از چهره نگاری متهم در اختیار تمامي گشت‌های انتظامی قرار گرفت. سرانجام ساعت هفت ، کارآگاهان پلیس آگاهی به سرنشین یک دستگاه پژو پرشیا نقره‌ای رنگ مشکوک و به وی دستور ایست دادند که ناگهان راننده پژو با اطلاع از هویت کارآگاهان، اقدام به متواری شدن از محل کرد که طی یک تعقیب و گریز، متهم به نام ابوالفضل ۲۸ ساله دستگیر و در بازرسی از خودروي وی، گوشواره طلای متعلق به قربانی نیز کشف می‌شود. با دستگیری متهم و در حالی‌که وی منکر هرگونه ارتکاب سرقت و آزار و اذیت شده بود، از شاکی پرونده برای شناسایی متهم دعوت صورت گرفت که متهم را به صورت کامل مورد شناسایی قرار داد. 

با وجود شناسایی متهم از سوی شاکی، متهم در مراحل اولیه دستگیری و تحقیقات منکر هرگونه آزار و اذیت قربانی بود تا اینکه با تحقیقات دامنه‌دار کارآگاهان، سرانجام  لب به اعتراف گشود و به آزار و اذیت قربانی اعتراف کرد. همزمان با انتشار خبر دستگیری شکارچی دختران خردسال در رسانه‌ها تعداد دیگری از قربانیان با مراجعه به اداره آگاهی مرد شیطان‌صفت را شناسایی و از او شکایت کردند. شکات جدید پس از شناسایی متهم مدعی شدند مرد شیطان صفت آنها را در پوشش سرویس مدرسه فریب داده و پس از کشاندن به محل خلوت مورد آزار و اذیت قرار داده است.تاکنون 9 دختربچه با مراجعه به پلیس آگاهی متهم را شناسایی کرده و مدعی شدند متهم پس از کشاندن آنها به محل خلوت نقشه شیطانی خود را داخل خودرو اجرا کرده است.

مشاهده اجسام نورانی مشکوک در آسمان

6 آذر، شيء نورانی بر فراز برخی از شهرها و روستاهای جنوب کشور از جمله استان بوشهر دیده شد که یکی از آنها بر فراز پتروشیمي‌بوشهر تا مدتی ثابت بوده است. یک شيء نورانی در ارتفاع پايین که گفته مي‌شد حدود 1000 متر از سطح دریاست، بر فراز پتروشیمي‌عسلویه دیده شده بود.این شيء نورانی پس از جابه‌جا شدن طی دقایقی، در نقطه ای در بالای پتروشیمي‌عسلویه ثابت شده بود.

زلزله در برازجان

7 آذر،  باز هم زلزله ای بزرگ در جنوب کشور و مرگ هشت تن از هموطنان در جریان آن. این بار نیز اکثر قربانیان از روستايیان بودند. زلزله ای به قدرت 5و7 ریشتر که پیش از آن زمین لرزه‌هایی کوچک خبر از وقوع زلزله ای بزرگ می‌داد. محل وقوع این زمین‌لرزه که در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد،‌ 15 کیلومتری برازجان در شمال استان بوشهر اعلام شده است. دو تن از قربانیان دانش آموز بودند که هنگام بازگشت از مدرسه به خانه دیوار روی آنها خراب شد.پس از این زمین لرزه، رئيس‌جمهور در پیامی‌وقوع زلزله در شهرستان برازجان را که به کشته و زخمی‌شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان منجر شد، تسلیت گفت.حسنوند، استاندار بوشهر نیز گفت: بر اساس آخرین آمار، 45 تن در جریان این زلزله مصدوم شدند.

آخرین وضعیت خاوری

18 آذر، مدیر کل پليس بين الملل نيروي انتظامي‌با اشاره به کوتاهي مسئولان کانادايي و نيز برخورد ناصحيح آنها در خصوص دستگيري "خاوري"، گفت: رئيس اينترپل کانادا قول داد برابر مقررات سازمان اينترپل، به تعهدات خود عمل کند و در گام اول نسبت به دستگيري خاوري اقدام کند.پس از دريافت درخواست اعلان تحت تعقيب "خاوري" از سوي مراجع قضايي به پليس بين الملل ناجا، بلافاصله قرار تحت تعقيب و اعلان قرمز براي وي را به دبيرخانه اينترپل اعلام کرديم؛ درخواست پليس ايران در سال 91 به دبيرخانه اينترپل اعلام و دبيرخانه در همان سال پس از تاييد به اطلاع 190 کشور عضو اينترپل رسانيد.

وي تصريح کرد: خاوري تحت تعقيب بين المللي است و در صورت تردد در هر کشوري، پليس آن کشور موظف است، وي را دستگير و به پليس جمهوري اسلامي‌ايران اعلام کند تا مدارک استرداد را براي آنها ارسال کنيم.پليس کانادا در يکي از مراحل پيگيري پرونده اعلام کرده بود که "خاوري" به "تورنتو" آمده اما نتوانسته اند محل اقامت وي را پيدا کنند لذا پليس ايران پس از اطلاع اين موضوع محل اقامت، شماره تلفن و عکس خاوري را به همراه مدارک ديگر به پليس کانادا ارسال کرد تا پليس اين کشور هيچگونه بهانه اي براي عدم استرداد خاوري نداشته باشد. مدیر کل پليس بين الملل ناجا چندی بعد در مصاحبه ای اعلام کرد، خاوری از کانادا گریخته است.

تصادف مرگبار در نائین

21 آذر ، به دنبال تصادف و آتش سوزی که بین چهار دستگاه خودرو در ورودی شهرستان نایین استان اصفهان صورت گرفت، 15 نفر جان باخته و 16 نفر نیز مجروح شدند. بررسی کارشناسان تصادفات پلیس راهور نشان می‌دهد تخطی از سرعت مطمئنه پژوي405 حامل 11 افغانی موجب این تصادف خونین شده است.این خودروها پس از برخورد با یکدیگر دچار حریق شده بودند که از سوي آتش‌نشانی نسبت به اطفای حریق این خودروها اقدام شده بود.

15 ساعت درگیری با سارقان مسلح


25 آذر،در درگیری مسلحانه مأموران انتظامی سیستان و بلوچستان با آدم ربایان و سارقان مسلح در زاهدان، دو نفر از آنان به هلاکت‌رسيدند و دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند. در پی وقوع سرقت مسلحانه در زاهدان، مأموران پلیس آگاهی، تحقیقات اطلاعاتی و انتظامی گسترده‌ای را برای شناسایی متهمان آغاز کردند. در نتیجه تحقیقات انجام شده و پیگیری سرنخ‌های موجود، پلیس موفق شد هویت سارقان مسلح را شناسایی و عملیات دستگیری آنان را طرح ریزی و به مرحله اجرا در آورد. 

سارقان مسلح که عرصه را برخود تنگ می‌دیدند با ربودن دو پسر بچه از شهر زاهدان به مخفیگاه خود متواری شدند. مأموران زبده‌ای از یگان ویژه، پلیس آگاهی و مأموران انتظامی زاهدان با همکاری قرارگاه قدس سپاه پاسداران و بسیج، مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات زاهدان به محاصره کامل درآورده و در درگیری مسلحانه که 15 ساعت به طول انجامید، دو سارق مسلح به هلاکت و دو نفر از آنان نیز دستگیر شدند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار