آخرین اخبار

12. فروردين 1393 - 16:10   |   کد مطلب: 8302
کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با رای مثبت به پیش نویس قطعنامه ای علیه ایران ادعا کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه سال 92 بر اساس «استانداردهای دموکراتیک مد نطر اتحادیه اروپا» برگزار نشده است.

مهر:  کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا روز دوشنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران رای‌گیری و آن را تصویب کرد. قرار است این قطعنامه در جلسه جمعی پارلمان اروپا که روز پنجشنبه برگزار می‌شود به بحث و سپس به رای گذاشته شود.

پیش نویس این قطعنامه 7 صفحه بوده و موضوعات مختلفی نظیر موضوع هسته‌ای، روابط ایران و اتحادیه اروپا، موضوعات منطقه‌ای و حقوق بشر را شامل می‌شود.

در بخش مقدمه این قطعنامه، قطعنامه‌های قبلی پارلمان اروپا در قبال ایرانی در خصوص موضوعات مختلف از جمله موضوعات حقوق بشری ذکر شده و در ملاحظاتی که پس از مقدمه آمده نکاتی قابل توجه وجود دارند. یکی از نکات این است که «انتخابات ریاست جمهوری ایران بر اساس استاندارهای دموکراتیک مدنظر اتحادیه اروپا برگزار نشده است»، و نکته دیگر اینکه «در کنار توافق هسته‌ای، موضوعات متنوعی شامل حقوق بشر و امنیت منطقه باید بین ایران و اتحادیه اروپا مورد گفت‌وگو قرار گیرند». مورد دیگر که در این بخش به آن اشاره شده این است که «وضعیت حقوق بشر در ایران هنوز تحت نقض سیستماتیک مداوم حقوق اساسی است».

در ادامه این قطعنامه طی 23 بند سیاستهای اتحادیه اروپا در زمینه موضوعات مختلف تبیین شده است.

بنا بر این گزارش، این قطعنامه در جلسه جمعی پارلمان اروپا که روز پنجشنبه برگزار می‌شود به بحث و سپس به رای گذاشته خواهد شد.

در پیش نویس این قطعنامه موضوعات مختلفی نظیر مسئله هسته‌ای ایران، روابط ایران و اتحادیه اروپا، موضوعات منطقه‌ای و حقوق بشر گنجانده شده است.

در این پیش نویس همچنین، قطعنامه‌های قبلی پارلمان اروپا در خصوص موضوعات مختلف مربوط به ایران از جمله موضوعات حقوق بشری مطرح شده است.

یکی از نکات قابل توجه در پیش نویس این قطعنامه، انتخابات ریاست جمهوری ایران است که بر اساس آن ادعا شده است که انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه سال گذشته بر اساس استاندارهای دموکراتیک مدنظر اتحادیه اروپا برگزار نشده است.

همچنین در این پیش نویس آمده است در کنار توافق هسته‌ای، موضوعات متنوعی شامل حقوق بشر و امنیت منطقه باید بین ایران و اتحادیه اروپا مورد گفت‌وگو قرار گیرند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این پیش نویس علیه جمهوری اسلامی ایران موضوع حقوق بشر است که در این قطعنامه ادعا شده است که وضعیت حقوق بشر در ایران هنوز تحت نقض سیستماتیک مداوم حقوق اساسی است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار