آخرین اخبار

6. فروردين 1393 - 10:50   |   کد مطلب: 8172
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آژانس‌های مسافرتی غیرمجاز برای زائران نوروزی عتبات عالیات در مسیر کربلا به نجف حادثه آفریدند.

سعید اوحدی گفت: اتوبوس زائران ایرانی عتبات عالیات متعلق به آژانس مسافرتی غیرمجاز بیهق در شهرستان سبزوار است، در مسیر کربلا تا نجف با یک دستگاه لودر برخورد می‌کند که منجر به مجروح شدن 26 نفر از زائران آن می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حال 4 نفر از این زائران وخیم اعلام شده و بقیه به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: این زائران علی‌رغم تأکیدات سازمان حج و زیارت و افزایش 60 درصدی ظرفیت اعزام‌ها به عتبات عالیات از طریق یک آژانس مسافرتی غیرمجاز به نام آژانس بیهق اقدام به سفر کردند که متأسفانه منجر به این حادثه شد.

اوحدی اظهار داشت: هم‌اکنون رئیس ستاد شهر نجف و دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق به دنبال هماهنگ کردن کارها و پیگیری امور این زائران هستند تا در صورت نیاز برای مداوا به ایران بازگردانده شوند.

اوحدی در خصوص حادثه روز گذشته زائران ایرانی، گفت: شش نفر از مجروحان که به بیمارستان منتقل شده بودند مداوا شده و از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش فارس، سازمان حج و زیارت پیش از این و قبل از آغاز تعطیلات نوروزی اعلام کرده بود که مردم می‌توانند در صورت تمایل به آژانس‌های زیارتی مجاز مراجعه کنند و برای سفر و ثبت‌نام از این طریق اقدام کنند و همچنین شرکت شمسا نیز ظرفیت اعزام‌های خود را برای ایام نوروز 60 درصد افزایش داده است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار