آخرین اخبار

28. اسفند 1392 - 8:02   |   کد مطلب: 8101
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فامنین گفت: یکی از برنامه‌های شاخص سال آینده راه‌اندازی دو کتابخانه‌ روستایی شهرستان فامنین است.

به گزارش آوای فامنین به نقل ازفارس:روح الله رسولی با اشاره به وجود یک کتابخانه فعال در شهرستان فامنین اظهار داشت: در شهرستان فامنین دو کتابخانه روستایی با زمین انتفاعی با مبلغ بالغ بر 44 میلیون تومان ساخته و افتتاح شده و برای بهره‌برداری نیاز به نیروی انسانی برای خدمات‌رسانی دارد.

وی اضافه کرد: سرانه فضا در این شهرستان 94 سانتیمتر است که با بهره‌برداری از این دو کتابخانه روستایی به یک متر و پنج سانتیمتر خواهد رسید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فامنین تصریح کرد: در حال حاضر 16 هزار کتاب در کتابخانه عمومی شهرستان وجود دارد که با بهره‌برداری از این دو کتابخانه روستایی به 23 هزار جلد خواهد رسید.

وی ادامه داد: سرانه کتاب برای هر نفر باید چهار کتاب باشد اما در حال حاضر در شهرستان برای هر نفر نصف کتاب است که با بهره‌برداری از دو کتابخانه روستایی به 0.7 کتاب برای هر نفر می‌رسد.

رسولی اذعان داشت: در طول سال جاری در طرح «کتاب من» 300 جلد کتاب سفارش داده شده و در طرح «نذر کتاب» یک‌هزار جلد کتاب اهدا شده است.

وی عنوان کرد: در 6 ماهه اول سال تعامل شهرداری با اداره کتابخانه‌های شهرستان خوب نبود اما در 6 ماهه دوم سال این تعامل رونق خوبی به خود گرفت به طوری که می‌توان گفت به طور میانگین در طول سال شهرداری فامنین بیش از 0.5 درصد حق خود را پرداخت کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فامنین با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌هزار و 160 نفر عضو فعال کتابخانه فامنین بودند، اظهار داشت: در هفته کتاب 500 نفر عضو کتابخانه عمومی شهرستان شدند و در حال حاضر تعداد اعضای فعال شهرستان یک‌هزار و 330 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت 42 هزار و 475 نفری شهرستان فامنین، سرانه عضویت این شهرستان 3.2 است که تعداد اعضا باید به 2 هزار و 400 نفر می‌رسید.

رسولی گفت: در طول سال پنج جلسه انجمن تشکیل شده که بالغ بر 40 مصوبه داشته که بالای 80 درصد از آن‌‍‌ها عملیاتی شده‌اند.

وی ابراز داشت: در سال جاری دو نقد ادبی، تشکیل حلقه‌های فرهنگی، حلقه‌های هنری، نمایشگاه نقاشی، آموزش خوشنویسی در کتابخانه، مسابقات انشانویسی، مسابقه آثار ادبی، شعرخوانی و مثنوی‌خوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه بوده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فامنین گفت: یکی از کارهای خوبی که در طول سال صورت گرفت برپایی نمایشگاه کتاب با هشت هزار عنوان کتاب و 20 هزار جلد کتاب در شهرستان بود که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

وی گفت: یکی از برنامه‌های شاخص سال آینده راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی شهرستان است که در سال آینده شهرستان دارای سه کتابخانه روستایی و شهری می‌شود.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار