آخرین اخبار

27. اسفند 1392 - 12:22   |   کد مطلب: 8098
فصل بهار به باران‌های گاه و بیگاهش معروف است و این باران‌های موجب لغزندگی جاده‌هایی می‌شود که محل عبور مسافران نوروزی هستند. جهت تردد از این جاده‌ها لازم است نکاتی رعایت شود که داشتن تایر آج دار و سالم از ضروری‌ترین آنهاست.

فصل بهار به رگبارهای گاه و بیگاه بارانش معروف است. آسمان صاف به یک آن با ابرهای سیاه پوشیده شده و بعد از دقایقی بارش شدید باران، آسمان بار دیگر صاف می‌شود.

این رگبارها در فروردین و بخصوص 13 روز ابتدایی فراوان در کشور دیده می‌شود. با وجود آب و هوایی اینگونه غیرقابل پیش‌بینی مسافرت با وسیله نقلیه شخصی الزاماتی را لازم دارد که رانندگان باید قبل و حین سفر حتما آنها را رعایت کنند تا سفری بی خطر را به سرانجام برسانند.

رگبارهای شدید بهاری رانندگان را ملزم می‌کند که حتما از سالم بودن برف پاک‌کن و شیشه شور خودروی خود اطمینان حاصل کنند و حتما برف پاکن را در سرعت بالا جهت تمیز کردن شیشه تست کنند تا مشکلی نداشته باشد.

سرد و گرم شدن هوا در بهار نیز توجه به گرمکن شیشه عقب و در برخی خودروها آینه‌های بغل را می‌طلبد تا با درست کار کردن خود دید بهتری به راننده دهد.

کارشناسان راهنمایی و رانندگی به رانندگان توصیه می‌کنند که جهت رانندگی در شب در هنگام بارندگی از «نور پایین» استفاده کنند زیرا پرتوهای نور بالا به میدان دید راننده در زیر باران کمک نمی‌کند.

همچنین رانندگان باید قسمت داخل شیشه‌های خودرو و شیشه در‌ها را تمیز و فاقد هرگونه آلایندگی کنند چرا که ممکن است باعث انعکاس نور نامناسب به داخل خودرو شود و دید راننده را دچار مشکل کند.

شاید مهمترین عامل جهت رانندگی ایمن در جاده‌های لغزنده داشتن تایرهای سالم و آج دار باشد. تایرهای خودرو تنها وسیله تماس خودرو با جاده است و شرایط آنها برای اصطکاک در آب و هوای بارانی بسیار مهم است اگر لاستیک‌ها صاف یا عمق آج آنها کمتر 2 میلی متر است باعث تشدید لغزش خودرو در سطح راه می‌گردد.

فاصله بین خودرو خود و خودرو جلویی را افزایش دهید و از فشار آوردن به پدال‌ها بخصوص پدال ترمز بکاهید چرا که امکان لیز خوردن خودرو را افزایش می‌دهد.

پیش از اینکه با مشکل مواجه شوید سرعت را کم کنید و آگاه باشید که در این شرایط تایرها چسبندگی کمتری دارند، برای توقف کردن، فرمان گرفتن و سرعت گرفتن. به یاد داشته باشید حتی خودروهای دو دیفرانسیل و ترمزهای ضد قفل نیز نمی‌توانند قوانین فیزیکی را تغییر دهند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار