آخرین اخبار

27. اسفند 1392 - 10:19   |   کد مطلب: 8092
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: «نوروز» نمادی از استکمالات روحی است که در طبیعت و ایام سال جدید صورت می‌گیرد و این از قوه به فعل در آمدن روحیات انسان از طریق امام معصوم و پیغمبر ختمی مرتبت(ص) صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علی فضلی عضو هیئت علمی گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره اهمیت «نوروز» به خبرنگار آیین و اندیشه گفت: «نوروز» به معنای استکمال، تحول و حرکت از قوه به فعل درآمدن است اینها همه نماد است و حالت سمبلیک دارد و می‌تواند برای انسان‌ها پیام داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نکات بسیار زیادی را از نوروز و ایام آغازین سال که همراه با رویش دوباره و تجدید حیات طبیعت همراه است، می‌توان آموخت، توضیح داد: مهمترین راهکار این است که در این نظام هستی از ایده‌آل‌مان که همان امام معصوم است پیروی کنیم بنابراین راه استکمال از قوه به فعل درآوردن و تبعیت از نظام هستی رسیدن به همان امام معصوم(س) برای انتقال به دنیای پسین است.

حجت‌الاسلام فضلی با تأکید بر اینکه استکمال روح در دنیای آخرت در زبان فلسفه و عرفان بدان تکامل برزخی گفته می‌شود، توضیح داد: این تکامل برزخی منوط به استکمالات در این دنیا و پیروی از ایده‌آل نظام هستی است که پیروی از نبی و پیغمبر ختمی مرتبت (ص) و اوصیای ختمی راهکار آن است.

وی با تأکید بر اینکه راه دیگر استکمال همان حرکت از قوه به فعل و دارا شدن کمالات روحی، اخلاقی، عقلی و آسمانی است،‌ اظهار داشت: هر کمالی در انسان به صورت بالقوه است در این حرکت استکمالی اندک اندک روحیات انسان به بالفعل تبدیل می‌شود تا اینکه انسان به نوروز می‌تواند به عنوان نمادی از این استکمالات نگاه کند از شکفته‌شدن درختان و طبیعت تا رویش میوه‌ها که ما هم از آن بهره‌مند شویم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اگر کسی بخواهد بیمه شود باید بذر کمالات را در وجود خود از قوه به فعل درآورد و این اتفاق از طریق تبعیت از امام معصوم و پیغمبر ختمی مرتبت(ص) رخ می‌دهد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار