آخرین اخبار

23. اسفند 1392 - 8:52   |   کد مطلب: 8026
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این سازمان یک سازمان اجتماعی و اقتصادی است که 40 درصد داروی کشور را تولید می کند، و در حوزه اقتصادی نیز با یک برنامه زمان بندی شده مشخص تمام بندهای سیاستهای اقتصاد مقاوتی را در سال آینده اجرا می کنیم.

سیدتقی نوربخش در جمع فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 24 بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی با تمام 24 بند سیاست‌های ابلاغی مرتبط است و در حوزه اقتصادی کشور جایگاه مهمی دارد.

نوربخش بر وجود عزم و اراده جدی در سازمان تأمین‌اجتماعی برای تحقق اهداف سیاستهای اقتصاد مقاوتی تأکید کرد و ادامه داد: علاوه بر وجود عزم جدی باید برنامه زمان‌بندی نیز داشته باشیم و بدانیم که در پایان سال 93 در هریک از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چه کارهایی انجام شده و به کجا باید برسیم.

وی وجود معیارهای ارزیابی را از دیگر مباحث بسیار مهم برای تحقق اهداف برشمرد و گفت: معیارهای ارزیابی نیز در رابطه با سیاست‌های ابلاغی باید تبیین شود.

نوربخش اظهار داشت: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با شیب بیشتر آغاز شود و مردم نیز تحول را کاملاً لمس کنند و بتوانند در این فرآیند مشارکت داشته باشند.

وی پرهیز از تصدی‌گری و واگذاری امور به مردم را از جمله اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: در سال 93 در سازمان تأمین‌اجتماعی در این مسیر حرکت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که امور را به واحدهای اجرایی واگذار کنیم و از تصدی‌گری فاصله بگیریم.

فاصله گرفتن از بنگاهداری از دیگر مسائل مورد تأکید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بود و نوربخش در این جلسه اجرای برنامه‌های اصل 44 قانون اساسی را از دیگر مسائل ضروری برشمرد.

وی با اشاره به احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، اظهار داشت: تأمین‌اجتماعی یک سازمان اجتماعی و اقتصادی است که به نیمی از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کند و فعالیت فرهنگی و اجتماعی از مسائل بسیار مهم و ضروری برای این سازمان است.

نوربخش در رابطه با تأمین امنیت اقلام راهبردی به ویژه در حوزه دارو و لزوم خودکفایی در این اقلام را برای سازمان تأمین‌اجتماعی حجت و چراغ راه دانست و گفت: 40 درصد داروی کشور در مجموعه‌های وابسته به تأمین‌اجتماعی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: هم از لحاظ ارتقاء کیفیت و هم خودکفایی در اقلامی که وابسته هستیم باید برنامه‌های مشخص و شاخص‌های قابل ارزیابی داشته باشیم و تأمین‌اجتماعی می‌تواند در این رابطه نقش بسیار مهمی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بر لزوم فعالیت مطلوب و توأم با برنامه‌ریزی در این سازمان تأکید کرد و اظهار داشت: از ابتدای شروع فعالیت در تأمین‌اجتماعی کمیته‌های راهبردی برای برنامه‌ریزی صحیح تشکیل شده است و در تمام واحدها در سال 93 برنامه‌های مشخصی وجود دارد، امکان ارزیابی عملکرد نیز به خوبی فراهم خواهد شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ پاسدار سیدمحمد میرابی فرمانده مرکز بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به نقش بسیار مهم این وزارتخانه و مجموعه‌های وابسته به آن در حوزه اقتصادی کشور، گفت: تمام این مجموعه بزرگ برای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های سال آینده حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم و ارسال شده است و امیدواریم در سال آینده نیز شاهد فعالیت مطلوب و سازنده بسیجیان در این وزارتخانه و مجموعه‌های تابعه باشیم.

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار