بانزدیک شدن به ایام نوروز و آغاز سال جدید و چالشهای ایجاد شده در خانوادهها در این ایام گفت: در گذشته همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز خانوادهها در صدد بر می آمدند تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار داشتند فضای و محیط خانه خود را برای آغاز سال جدید آماده کنند اما طی سالهای اخیر با حرکت مردم به سمت مصرف گرایی وضعیت خانوادهها در آستانه سال جدید متفاوت شده است.
وی ادامه داد: افزایش تبلیغات در رسانههای جمعی به صورت ناخودآگاه مردم را به سمت مصرف گرایی و تجملگرایی سوق میدهد و مشکل از جایی آغاز میشود که مشکلات اقتصادی خانوادهها اجازه نمیدهد تا آنها بتوانند وسایل تجملاتی مورد نظر خود را خریداری کنند.
این کارشناس امور خانواده خاطرنشان کرد: سوق دادن مردم و مخصوصاً خانوادههایی که در وضعیت مالی خوبی به سر نمیبرند باعث افزایش اختلافات و درگیریها میان زوجها میشود و ایامی که میتواند روزهای خوبی برای آغاز سال جدید باشد تبدیل به روزهای تلخ تبدیل میشود.
نیک راد با اشاره به نقش رسانههای جمعی در این زمینه گفت: بهتر است رسانههای جمعی ما در تبلیغاتهای خود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را در نظر بگیرند و در تولید فیلمها و سریالهای تلویزیونی مردم را به سمت تجمل گرایی سوق ندهند و شخصیت خانوادهها را با تجملات محک نزنند.
وی اظهار داشت: چشم و همچشمی ایجاد شده در خانوادهها در این ایام به آفت شادیهای سال جدید تبدیل شده است که حل آن نیازمند فرهنگ سازی و همکاری رسانهها است.
دیدگاه شما