آخرین اخبار

20. اسفند 1392 - 9:33   |   کد مطلب: 7987
ثبت نام نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از شنبه 17 اسفندماه، در كانون قرآن اداره تبليغات اسلامي شهرستان فامنين .

 عادل قلي پور كارشناس امور قرآني اداره تبليغات اسلامي شهرستان فامنين در توضيح اين خبر افزود: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم براساس مصوبه جلسه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی که آذرماه سال 84 به منظور تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به حافظان، تصویب و ابلاغ شد، هر سال یک بار و در چهار مرحله آزمون برگزار می‌شود،‌كه امسال ثبت نام آن از 17 اسفندماه جاری از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.ir آغاز و تا 25 فروردین‌ماه سال 93 ادامه خواهد داشت.
وی افزود:آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، 19 اردیبهشت ‌ماه به صورت کتبی در دارالقرآن الكريم اداره كل تبليغات اسلامي استان همدان برگزار خواهد شد كه آزمون مرحله اول این طرح برای حافظان 10 جزء، 20 جزء و حافظان کل قرآن کریم است و افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند حداقل باید حافظ 10 جزء از قرآن باشند و با شرکت در این آزمون که به صورت کتبی و چهارگزینه‌ای است به سؤالاتی در حوزه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و حفظ قرآن پاسخ دهند که البته 80 درصد سؤالات آزمون مرحله اول شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم است و 20 درصد سؤالات نیز مربوط به حفظ قرآن می‌شود.
قلی پور در ادامه عنوان کرد: شرکت‌کنندگان برای آمادگی آزمون مرحله اول این طرح می‌توانند از ترجمه‌های رایج قرآن استفاده کنند كه ترجمه‌ آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و استاد آیتی از طرف سازمان دارالقرآن الكريم براي اين منظور معرفی شده است.
گفتني است به منظور آمادگی حافظان قرآن جهت شرکت در آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی، به غیر از رشته‌های 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، حافظان پنج جزء قرآن نیز می‌توانند در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ثبت نام کنند که البته این افراد پس از قبولی در آزمون مرحله اول یا دوم طرح، مدرک تخصصی حفظ دریافت نمی‌کنند اما گواهینامه قبولی از سوی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها به آنها اعطا می‌شود.
لازم به توضيح است كه مدارک اين آزمون در پنج درجه اعطا می‌شود که درجه پنجم به حافظان 10 جزء، درجه چهارم به حافظان 20 جزء، درجه سوم به حافظان کل قرآن، درجه چهارم به حافظان ممتاز و درجه یک نیز به اساتید حفظ قرآن اعطا می‌شود که اعطای این مدرک پس از قبولی در آزمون‌ها انجام می‌شود.
کارشناس امور قرآنی در پایان ابراز داشت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدرک طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم، تنها مدرک معتبر حفظ قرآن در کشور است که به حافظان قرآن اعطا می‌شود.
علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام مي توانند از روز شنبه 17/12/92 به اداره تبليغات اسلامي شهرستان و يا سايت تلاوت مراجعه نمايند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار