آخرین اخبار

18. اسفند 1392 - 11:23   |   کد مطلب: 7949
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان :متاسفانه به دلیل برخی ذهنیتهای فرهنگی و تعصب فکری و موانع فرهنگی، سهم زنان و بانوان در عرصه اجتماعی کمرنگ است.

 به گزارش آوای فامنین به نقل ا زمهر، مهرداد نادری فردر مراسم افتتاح انجمن اندیشه و پیشرفت شهرستان فامنین که در سالن جلسات شهرداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به نیاز کشور به تقویت و مشارکت سازمانهای مردم نهاد در بخشهای فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل برخی ذهنیتهای فرهنگی و تعصب فکری و موانع فرهنگی، سهم زنان و بانوان در عرصه اجتماعی کمرنگ است.

وی توسعه اجتماعی را در گرو مشارکت همه اقشار و آحاد مردم به خصوص جوانان و زنان در جامعه امروز دانست و عنوان کرد: اگر از سهم جوانان و زنان در توسه و حرکتهای اجتماعی و فرهنگی نادیده گرفته شود، سایر توسعه ها تحقق نخواهد یافت.

عضو هیئت نظارت بر عملکرد سازمانهای مردم نهاد استان همدان ادامه داد: با رویکرد جدید دولت امید و تدبیر هیچ گونه محدودیت و مانع قانونی در جهت مشارکت جوانان و زنان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی وجود ندارد و هر گونه اقدام و فعالیت اجتماعی در چهارچوب شرع و قانون تعریف شده و عملیاتی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در دولتهای قبل، سازمانهای مردم نهاد به طور مطلوب به مشارکت گرفته نشدند و تا حدی نیز با بی مهری هایی روبرو بودند افزود: خوشبختانه تشکلها و سازمانهای مردم نهاد از دیدگاه رییس جمهور و وزیر کشور دولت یازدهم، از جایگاهی مهم و اثرگذار برخوردارند که زمینه حضور و فعال شدن این سازمانها و نهادهای مدنی بیش از پیش فرام شده است.

نادری فر شهرستان فامنین را مستعد هر گونه فعالیت و حرکت فرهنگی اجتماعی دانست و خواستار فعال شدن سازمانهای مردم نهاد در بخشهای متنوعی چون بهداشت و سلامت، محیط زیست و گردشگری، علمی و پژوهشی و زنان و جوانان شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استاندار همدان در پایان تاکید کرد: جامعه فعلی نیاز به تعاملات اجتماعی گسترده دارد و اعتلای فرهنگ بهزیستی و نهادینه کردن حقوق شهروندی باید در برنامه های سازمانهای مردم نهاد گنجانده شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: دولت جدید نگاه ویژه ای به سمنها دارد و در سالجاری 12 مجوز فعالیت تشکل از ناحیه اداره کل ورزش و جوانان صادر شده است.

اسدالله ربانی مهر، رویکرد دولت امید و تدبیر، واگذاری امور به مردم با هدف جلب مشارکت آنان است که در این خصوص این اداره کل آمادگی هر گونه همکاری با سازمانهای مردم نهاد را دارد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار