آخرین اخبار

14. فروردين 1392 - 6:57   |   کد مطلب: 757
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی آزمایشی پرتال یکپارچه آموزش و پرورش، گفت: محتواهای آموزشی مقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی بر روی این پرتال جهت استفاده قرار گرفته است.

 

یوسف نوری با اشاره به اتوماسیون مدرسه که در آن هر معلم در شبکه دارای جایگاهی است، اظهار کرد: این پرتال با نام portal.medu.ir با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده که با عنوان پرتال یکپارچه آموزش و پرورش مدارس و با نام "پیام" معرفی می‌شود.

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت در استان قم در حال اجرا است و پس از نهایی شدن، شبکه یادگیری مدارس روی این سیستم قرار خواهد گرفت.

نوری با اشاره به تهیه پرتال یکپارچه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در این سیستم معلم، دانش‌آموز و اولیا دارای جایگاه خاص خود هستند و محتواهای آموزشی نیز در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی وجود دارد.

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، افزود: در حال حاضر بیش از 1500 محتوا در این سیستم بارگذاری شده است که معلمان در کلاس درس می‌توانند با نمایش این محتواها آموزش را ساده‌تر کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چند مدرسه به این پرتال آموزشی و پرورشی دسترسی دارند؟ گفت: تمام مدارسی که بستر اینترانت دارند می‌توانند از این پرتال استفاده کنند.

نوری تصریح کرد: محتواها در این پرتال به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی قرار داده شده است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار