آخرین اخبار

30. بهمن 1392 - 8:42   |   کد مطلب: 7470
رئیس پلیس راهور ناجا از ثبت تخلفات رانندگی در سوابق اجتماعی افراد به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش تخلفات خبر داد.

به گزارش آوای فامنین به نقل از ایسنا: رئیس پلیس راهور ناجا از ثبت تخلفات رانندگی در سوابق اجتماعی افراد به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش تخلفات خبر داد.

سردار اسکندر مومنی صبح امروز در کنگره ایمنی راه‌ها با بیان اینکه از اواسط دهه 80 شمسی که میزان کشته‌های تصادفات 28 هزار نفر تخمین زده شده است، اقدامات متعددی در راستای کاهش کشته‌ها اتخاذ شد، گفت: از سال 85 تاکنون با اقدامات انجام شده توانستیم میزان کشته‌های تصادفات را بیش از 40 درصد کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه میزان کشته‌های تصادفات در حالی کاهش یافت که تعداد سفر و خودرو افزایش یافته است، گفت: با هدف‌گذاری‌های انجام شده درصدد آن هستیم که تا پایان برنامه، 30 تا 40 درصد دیگر از میزان تصادفات و کشته‌ها کم کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر برای کاهش میزان تصادفات و کشته‌های ناشی از آن، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه، اهمیت به آموزش همگانی و حساس کردن مردم نسبت به موضوع ترافیک، سوانح و حوادث بود و پس از آن نیز ضمن تعامل و جلب مشارکت همه نهادها، به امر ایمنی وسایل نقلیه توجه جدی و تلاش شد که همه خودروها از حداقل استانداردهای موجود پیروی کنند.

مومنی یکی دیگر از اقدامات موثر در راستای کاهش میزان تلفات و حوادث جاده‌ای را نیز بکارگیری سامانه کنترلی هوشمند اعلام کرد و گفت: در حال حاضر جاده‌ها و خیابان‌های پرتردد توسط سامانه‌های کنترلی هوشمند و دوربین مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی همچنین جلب مشارکت‌های سازمان‌های دخیل در امر آموزش را یکی دیگر از اقدامات پلیس عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون دانش‌آموز جزو همیاران پلیس هستند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، ایجاد بزرگترین مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک ناجا و همچنین فراهم کردن تسهیلات ویژه در این سامانه سبب شد که بسیاری از سفرهای غیرضروری افراد، به حداقل برسد.

وی تصویب قانون جدید را نقطه عطفی در کاهش تصادفات و تلفات عنوان کرد و گفت: این قانون علاوه بر افزایش توان پلیس، موجب افزایش بازدارندگی نیز شد و از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون، شاهد روند نزولی تصادفات هستیم.

مومنی با بیان اینکه هدف‌گذاری پلیس این است که از 18 هزار نفر کشته امسال، 30 درصد دیگر نیز تلفات را کاهش دهیم، گفت: برای کاهش 30 الی 40 درصدی کشته‌ها، اقدامات زیادی در نظر گرفته شده است که یکی از این اقدامات، پیگیری اصلاح و روزآمدی قانون است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه قانون باید روزآمد باشد، گفت: در حال حاضر کاستی‌های قانون جدید در یک کمیسیون تخصصی در مجلس شورای اسلامی با قید یک فوریت با هدف اصلاح بندهایی از قانون، در حال بررسی است.

وی همچنین ثبت و درج تخلفات رانندگی در سوابق اجتماعی افراد را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای کاهش میزان تلفات رانندگی عنوان کرد و گفت: توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، تقویت و بهبود استانداردها و استفاده از ظرفیت دوربین یکی از دیگر از اقدامات مهم در این راستا است.

مومنی با اشاره به توافق اخیر پلیس راهور با سازمان راهداری کشور، گفت: بر اساس این توافق، مقرر شد که جاده‌های کشور تحت پوشش سیستم‌های هوشمند قرار گیرند و مقرر شد 30 هزار کیلومتر از جاده‌های پرتردد ظرف سه الی چهار سال آینده تحت پوشش قرار گیرند و پلیس درصدد آن است که از ظرفیت کنترلی سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه گروهی از کارشناسان و محققان در حال بررسی سرعت و شتاب مجاز هستند، گفت: تجربه نشان داده است که هر دوره که میانگین سرعت مجاز کاهش یافته است، حوادث نیز به حداکثر رسیده است و پلیس به دنبال آن است که حداکثر مجاز را به صورت مکانی و خودرویی کاهش دهد و در مواقع خاص نیز سرعت مجاز را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه خروج خودروهای فرسوده ظرف یک مدت مشخص، یکی از اقدامات موثر در راستای کاهش تلفات حوادث است، گفت: عدم تولید و خروج تدریجی خودروهای پرخطر نیز یکی دیگر از اقداماتی است که می‌تواند در راستای کاهش تصادفات مهم باشد.

مومنی همچنین به رفع نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون این نقاط حادثه‌خیز باید آشکارساز شوند و در یک مدت معین نیز نسبت به رفع آنها اقدام شود که توافقات در مورد این مسئله انجام شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا به تاثیر افزایش نقش بیمه‌ها در کاهش حوادث و تلفات اشاره کرد و گفت: بیمه‌ها می‌توانند به افزایش انضباط و ایمنی کمک کنند و پلیس درصدد آن است با اتخاذ مجموعه‌ای از اقدامات، آهنگ کشته و تصادفات را کندتر کند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار