آخرین اخبار

27. بهمن 1392 - 9:30   |   کد مطلب: 7386
معاون عمرانی فرماندار همدان گفت: صندوق تامین مالی خرد روستایی به منظور ایجاد پایگاه اقتصادی روستا و تسهیل پرداخت وام در روستاهای شهرستان همدان تاسیس می‌شود.

 به گزارش آوای فامنین به نقل از صبح الوند، علی‌محمد محمدی در جلسه ایجاد صندوق تامین مالی خرد روستایی در همدان اظهار داشت: در تعدادی از روستاها بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی وزارت کشور صندوق تامین مالی خرد روستایی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این صندوق در راستای اعطای تسهیلات اشتغال، ازدواج و درمان در روستاهای بالای 3 هزار نفر جمعیت ایجاد می‌شود که در استان همدان 195 روستا و در شهرستان همدان 21 روستا شامل این طرح هستند.

معاون عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه جوانان فعال روستا تنها شش ماه در روستا مشغول کار هستند، اضافه کرد: با این صندوق‌ها شاهد ایجاد اشتغال‌ پایدار در سطح روستاها خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه بهتر است در انتخاب روستاها ظرفیت اجرای طرح بررسی می‌شد تا جمعیت روستا، افزود: در شهرستان همدان روستاهایی مثل ابرو وجود دارد که با فلسفه این طرح هماهنگی بیشتری دارند اما جزو روستاهای شامل طرح نیستند.

محمدی با بیان اینکه گرفتن تسهیلات برای روستاییان در شهر مشکلات زیادی را به همراه دارد، نبود ضامن کارمند یا سند ملک شهری را از مهم‌ترین مشکلات روستاییان در اخذ تسهیلات در شهر دانست که با ایجاد این صندوق‌ها در روستاها این مشکلات تا حدودی برطرف می‌شود.

وی از تشکیل هیئت امنای داوطلب شامل پنج نفر از اهالی خود روستاها خبر داد و ادامه داد: برای هر صندوق حسابی افتتاح خواهد شد که شامل چهار امضای هیئت امنای صندوق است.

معاون عمرانی فرماندار همدان ابراز داشت: افراد معرفی شده باید معرفی‌نامه رسمی از هیئت امنای صندوق برای دریافت وام بیاورند.

این مسئول از بخشداران درخواست کرد در اجرای پروژه‌ها اصل برنامه‌ریزی از پایین به بالا را رعایت کنند و در ادامه گفت: اگر تصمیمات در روستاها و توسط دهداران گرفته شده و سپس به مراجع شهری ارجاع داده شود تصمیمات اتخاذی به روستا کمک بیشتری خواهد کرد تا مسئولان شهری برای روستا تصمیم بگیرند.

محمدی از دهیاران خواست مدیریت جامعی در خصوص اعطای تسهیلات داشته باشند و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل روستاها اشتغال و ازدواج جوانان است و باید مدیریت ویژه‌ای توسط دهیاران در این خصوص صورت بگیرد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار