آخرین اخبار

26. بهمن 1392 - 13:00   |   کد مطلب: 7357
دبیرکل کانون‌ عالی انجمن صنفی کارگران با اشاره به دو پیشنهاد برای شناسایی کارگران مشمول سبد کالا گفت: مخالف توزیع سبد کالای کارگران توسط اتحادیه امکان هستیم و این رویه باید اصلاح شود.

به گزارش آوای فامنین به نقل از فارس:غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی درخصوص آخرین وضعیت اختصاص سبد کلا به کارگران اظهار داشت: بخشنامه اولیه دولت اعلام کرده بود که سبد کالا شامل همه کارگران تحت پوشش قانون کار و تأمین اجتماعی می‌شود و در نشست‌های مشترک با وزارت کار نیز همین مطلب اعلام شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: تنها نگرانی ما از کارگرانی بود که شناسنامه کارگری و قرارداد بیمه ندارند و حدود 3 تا 4 میلیون نفر هستند.

وی گفت: برای رفع این مشکل پیشنهاد کردیم که سامانه‌ای ایجاد شود تا این‌گونه کارگران در آن سامانه برای دریافت سبد کالا ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: راهکار دوم هم این بود که با توجه به وجود تشکل‌های کارگری صنفی در همه رشته‌ها با کمک آنها، کارگران هر صنف شناسایی و آمار آنها از طریق تشکل‌ها به وزارت تعاون، کار ارائه شود.

این فعال کارگری گفت: البته با محدودیتی که برای دریافت سبد کالا در ابتدای اجرای طرح گذاشته شد عملاً مشمولان قانون کار از دریافت سبد کالا کنار گذاشته شدند.

عباسی با اشاره به ارسال نامه به وزیر تعاون، کار و رفاه و ریاست‌جمهوری برای پیگیری این مسئله گفت: معتقدیم بین کارمندان و کارگران در دریافت سبد کالا نباید تبعیض وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ تماسی از سوی دولت برای پیگیری این موضوع و دریافت لیست کارگران گرفته نشده است، گفت: به طور مرتب کارگران در مورد ارائه سبد کالا سؤال و پیگیری می‌کنند،  ما از جزئیات این کار مطلع نیستیم.

وی با ابراز گلایه از واگذاری توزیع سبد کالای کارگران به اتحادیه تعاونی کارگران (امکان) گفت: ما این رویه را قبول نداریم چون این کار موجب انحصار و رانت‌خواری می‌شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن صنفی کارگران تصریح کرد: کارگران از اتحادیه امکان دل خوشی ندارند و این اتحادیه حدود 14 میلیارد به کارگران بدهکار است و هنوز آن را تسویه نکرده است.

وی در این خصوص همچنین خواستار توزیع سبد کالای کارگران توسط همه فروشگاه‌های توزیع‌کننده سبد کالا شد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار