آخرین اخبار

9. اسفند 1391 - 23:12   |   کد مطلب: 73
اکبری گفت: موفقیت‌های جوانان ما در عرصه‌های مختلف جز با جوان باوری رهبر معظم انقلاب و فضاسازی برای به میدان آمدن جوانان میسر نبود.

به گزارش آوای فامنین به نقل از سرویس اجتماعی برنا، محمدصادق اکبری معاون ساماندهی امور جوانان در گردهمایی ملی جهاد، ایثار و شهادت و دوره توانمندسازی سمن‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی گفت: جوانان ایران اسلامی در هر لباس و شکل و ظاهر که باشند عاشق میهن خویش هستند و تلاش می‌کنند برای کشور عضوی موثر باشند.

وی ادامه داد: این امر حاکی از مسوولیت شناسی جوانان است و تکلیف ما را به عنوان دست اندرکاران حوزه جوانان بسیار سنگین می‌کند.

اکبری افزود: مقام معظم رهبری به دفعات از جوانان کشور به عنوان افسران جبهه جنگ نرم نام برده‌اند و جوانان نیز نشان داده‌اند که عشق به میهن، آرمان‌های امام راحل(ره) و تأسی از مقام معظم رهبری را در هر شکل، ظاهر و شرایطی که باشند مبنای خود قرار می‌دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان تصریح کرد: در وزارت ورزش و جوانان چند تکلیف ویژه را در راستای اهداف متعالی حوزه جوانان ترسیم کرده‌ایم که نخستین و مهم‌ترین آن شفاف سازی وضعیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان از حیث صدور اعتبارنامه و تکالیف است.

اکبری ادامه داد: سمن‌ها در دوره سنی جوانی از وزارتخانه مجوز فعالیت می‌گیرند و براساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور منعقد شده، اعتبارنامه دائمی خود را از طریق وزارت کشور دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: راهبرد ما در حوزه جوانان پرهیز از اقدامات انفرادی است. البته ما تلاش‌های فردی را ارج می‌نهیم، اما براساس تجاربی که از دوره سازمان ملی جوانان به دست آمده، بهره گیری از هم افزایی و خرد جمعی را مبنای کار خود در برنامه ریزی‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی قرار داده‌ایم.

معاون ساماندهی امور جوانان ارتقای مشارکت‌های اجتماعی جوانان را از برنامه‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان دانست و اظهار داشت: تشکیل شبکه‌های موضوع محور و تخصصی به صورت ملی و به میزبانی استان‌های مختلف از آغاز سال 91 فعالیت خود را آغاز کردند. امروز نیز شبکه ملی جهاد، ایثار و شهادت با عنوان شبکه ملی وارثون به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

اکبری افزود: شبکه وارثون در جهت هم افزایی و بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت گسترده تشکل‌هایی است که در عرصه ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت قدم بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد معتقدیم این نهادها باید خودشان بتوانند خودشان را اداره کنند، گفت: البته حمایت و ساماندهی آن‌ها را در وزارت ورزش و جوانان را یک تکلیف می‌دانیم و در این راستا دورهای عمومی و مهارت آموزی و دوره‌های تخصصی و موضوع محور را در سطح ملی برای جوانان سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور طراحی و به اجرا گذاشته‌ایم که هم اکنون شاهد برگزاری یکی از دوره‌های تخصصی با عنوان رسانه و فضای مجازی هستیم که به صورت همزمان با شبکه ملی وارثون در این مکان برگزار می‌شود.

اکبری تصریح کرد: توانمندسازی و فعال کردن جوانان در حوزه رسانه و فضای مجازی از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری نیز هست.

وی افزود: آنچه تردید نداریم این است که جوانان واجد فطرت ویژه‌ای هستند که توجه به آن موجب بالندگی و تکامل شخصیت جوان می‌شود. همین نکته بود که با نگاه ویژه رهبر کبیر انقلاب و باور مقام معظم رهبری موجب شد جوانان چه در عرصه جهاد و دفاع مقدس و چه امروز و در عرصه جهاد علمی، فرهنگی، صنعتی و دیگر عرصه ها همواره پیشگام و موفق عمل کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: جوانان ایران اسلامی با درک و شناخت صحیح از موقعیت و دانش خود تلاش همه جانبه‌ای را آغاز کرده‌اندکه موفقیت‌های ما در عرصه انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و سازمان فضایی کشور بخشی از آن است و این مهم جز با جوان باوری رهبر معظم انقلاب و فضاسازی برای به میدان آمدن جوانان و ظهور توانمندی‌های این قشر میسر نبود.

اکبری گفت: امروز هم جوان ایران اسلامی با درک و شناخت از موقعیت و دانش خود همه جانبه کوشش می‌کند و توفیقات جوانان در عرصه های علمی و غیره را همیشه شاهدیم که این موضوع حاکی از جوان باوری رهبری و فضاسازی و باز شدن میدان برای بروز و ظهور توانمندی جوانان است.

وی ادامه داد: ما داشته‌های ارزشمندی داریم که رجوع به آن‌ها می‌تواند حرکت ما را تسریع کرده و رو به جلو ببرد، هشت سال دفاع مقدس و فعالیت‌های جهادی بعد از آن از جمله این داشته هاست.

گفتنی است؛ گردهمایی ملی جهاد، ایثار و شهادت و دوره توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در حوزه رسانه و فضای مجازی نهم و دهم اسفندماه در آبادان و شلمچه برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه این همایش از سایت شبکه ملی وارثون به صورت رسمی و با حضور مسوولان وزارت ورزش و جوانان و مسوولان استان رونمایی شد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار