آخرین اخبار

22. بهمن 1392 - 14:42   |   کد مطلب: 7236
کتابخانه‌های عمومی دانش تجرک و فدک فیض‌آباد از توابع شهرستان فامنین با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افتتاح شد.

کتابخانه‌های عمومی دانش تجرک و فدک فیض‌آباد از توابع شهرستان فامنین با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افتتاح شد.

در آیین افتتاح این کتابخانه‌ها امیر خجسته ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: کتابخانه‌های عمومی در تقویت روحیه علمی و پژوهشی جایگاه ویژه‌ای دارند و کشوری موفق است که کار مطالعاتی و پژوهشی آن در سطح بالایی باشد.

وی با تأکید بر تجهیز و احداث کتابخانه‌های روستایی بیان کرد: توجه به بخش روستایی در زمینه کتابخانه و رشد سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید مدنظر قرار گیرد و آسیب پذیری جامعه را با وجود کتاب کاهش داد.

امیر خجسته تصریح کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان در آینده نزدیک شاهد کتابخانه در تمام روستاهای استان باشیم چرا که توجه و تقویت روستاها موجب افزایش امید در اهالی روستا خواهد شد.

وی از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خواستار جذب بیشتر بودجه برای راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در سطح استان شد.

در ادامه این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه افتتاح کتابخانه‌های روستایی در راستای افزایش رشد مطالعه است، گفت: کتابخانه دانش روستای تجرک نخستین کتابخانه روستایی در شهرستان فامنین است.

ارشاد استعدادی بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های دولت در تخصیص بودجه، نباید منتظر اقدام دولت بود و کار فرهنگی را به تعویق انداخت چرا که در این خصوص با ورود و مشارکت خیرین می توان کار را پیشبرد.

وی با اشاره به وجود جوانان علاقه‌مند به پژوهش و مطالعه در سطح روستاها، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند بهترین راهکار برای پاسخ به نیاز علمی و پژوهشی در روستاها باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های همدان یادآور شد: طرح کتاب من، نمایه نشریات، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و سامانه ایران نمایه در تمام کتابخانه‌های روستایی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه دانش روستای تجرک با 4 هزار جلد کتاب  و با اعتباری بالغ بر 220 میلیون ریال در 220 متر مربع راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی فدک روستای فیض آباد با یک‌هزار و 900 نسخه کتاب و با 200 میلیون ریال هزینه به مساحت 120 متر مربع راه‌اندازی شد و پذیرای علاقه‌مندان کتاب است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار