آخرین اخبار

9. فروردين 1392 - 18:00   |   کد مطلب: 680
استاندار همدان تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا یک انتخابات با حضور حداکثری و سلامت کامل برگزار کنیم.

به گزارش آوای فامنین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، علی محمد آزاد در جمع مدیران ستادی استانداری همدان با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» اظهار کرد: این نامگذاری‌ها با منطق و هدف ویژه‌ای صورت می‌گیرد و مردم، دولت و نظام باید برای تحقق آن تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دو انتخابات بزرگ و اساسی ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در سال 92 در پیش رو است ادامه داد: در انتخابات، وزارت کشور و به تبع آن استانداری‌ها تنها برگزار کننده هستند و هیچ مداخله‌ای در انتخابات ندارند، حتی اینکه چه کسی به عنوان رییس جمهور و نماینده مردم انتخاب می‌شود، به آنها مربوط نیست.

 

وی تصریح کرد: وظیفه استانداری‌ها این است که زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

 

آزاد اعلام کرد: برخی می‌گویند وزارت کشور و استانداری‌ها می‌خواهند در انتخابات دخالت کنند، اما قوانین به گونه‌ای است که اگر هم قصد این کار را داشته باشند نمی‌توانند دخالت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه انتخاباتی که مردمی باشد امکان تقلب در آن وجود ندارد، یادآور شد: برگزاری انتخابات تنها به حوزه سیاسی مربوط نمی‌شود و همه حوزه‌ها باید برای برگزاری هر چه بهتر آن پای کار بیایند.

 

استاندار همدان تاکید کرد: برای حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم باید برنامه‌ریزی‌ها از امروز آغاز شود.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دشمن به دنبال وارد کردن ضربه به کشور در حوزه اقتصادی بود، افزود: همه تلاش دشمن ضربه زدن به اقتصاد و معیشت مردم بود که با تلاش‌های دولت و مقاومت مردم این حربه‌ها پس زده شد.

 

به گفته آزاد، تنها راه برخورد با تحریم‌ها و فشارهای دشمن تکیه بر اقتصاد مقاومتی است؛ آن هم به این معنا که از تمامی توان و ظرفیت‌های موجود در استان و کشور به صورت بهینه استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه در بودجه سال 92 جزو 10 استان اولی هستیم که بودجه آنها افزایش داشته است، اعلام کرد: در لایحه بودجه دولت که به مجلس ارائه شده بودجه استان همدان 27 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند که هم اکنون وظیفه نمایندگان استان است که از این افزایش دفاع کنند و اجازه ندهند کاهش یابد.

 

استاندار همدان عنوان کرد: امسال باید تلاش کنیم پروژه‌های بزرگ استان همچون آبرسانی از سد تالوار به همدان و راه آهن همدان- تهران به بهره‌برداری برسد. همچنین نباید از پروژه‌های کوچک مانند آبرسانی به روستاها و نظایر آن غافل شد.

 

وی از تشکیل کارگروه توسعه معدن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی و استفاده بهینه و حداکثری از توان معدنی کشور و استان، کارگروه توسعه بخش معدن در کشور و استان تشکیل خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به وجود معادن طلا، سنگ آهن، سیلیس، دولومیت و مس در استان این فرصتی است که باید در اختیار مردم و بهره‌برداران قرار بگیرد که در این راستا برخی محدودیت‌های قبل برطرف شده و بهره‌برداران می‌توانند در این زمینه از دولت تسهیلات دریافت کنند.

 

آزاد یادآور شد: وابستگی به نفت در بودجه 92 به حداقل رسیده و برای جبران آن باید به سایر ظرفیتها و تولیدات موجود در کشور رو بیاوریم.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار