آخرین اخبار

3. بهمن 1392 - 18:53   |   کد مطلب: 6654
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از گرانی‌های موجود بازار بر اثر ضعف مدیریت و عدم نظارت کافی است و ارتباط چندانی به تحریم‌ها ندارد.

ابراهیم کارخانه‌ای گفت: برخورد انفعالی مسئولان با پدیده گرانفروشی و نظارت ناکارآمد و غیر اصولی در بازار موجب عدم تشخیص و تفکیک گرانی از گرانفروشی شده است.

وی افزود: عدم نظارت بر بازار موجب شده برخی فروشندگان با اختیار خود و بر اساس کشش بازار بدون دلیل و منطق و توجه به قوانین مصوب سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده اقدام به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ریشه بسیاری از گرانی‌های اخیر تحت تأثیر افراد سودجو و فرصت‌طلب به وجود آمده و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

وی افزود: سیستم نظارتی باید در مقابل ترفندها و شگردهای هدفمند و برنامه‌ریزی شده برخی افراد سودجو که با ایجاد فضاهای کاذب در بازار موجب کمیاب شدن بعضی کالاها و در نهایت گرانی می‌شوند، ایستادگی کند.

کارخانه‌ای گرانی‌های اخیر را مصداق گرانفروشی و هر نوع قصور و نارضایتی مردم از وضع بازار را ناشی از کم‌کاری مسئولان دانست و از دولت خواست حوزه‌های نظارتی را رها نکنند و با قاطعیت با عوامل بی‌نظمی در بازار و فرصت‌طلب برخورد کنند.

وی تصریح کرد: احتکار و انبار کردن محصولات و کالاهای مورد نیاز مردم توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب و نایاب کردن برخی کالاها یکی از ترفندهای این افراد است که دستگاه‌های نظارتی باید با هوشمندی، نظارت دقیق و با قاطعیت با آن مقابله کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نقش دلالان و واسطه‌ها را در افزایش چند برابری قیمت محصولات در فاصله تولید تا مصرف را در بروز پدیده گرانی و گرانفروشی بسیار پررنگ و تأثیرگذار دانست و از دولت خواست دست این افراد را از بازار کوتاه کند.

وی هماهنگ کردن میزان تولید و مصرف را به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از واردات و صادرات بی‌رویه ضروری و با اهمیت دانست.

کارخانه‌ای از تولیدکنندگان کالاهای بی‌کیفیت در کشور انتقاد کرد و گفت: رونق اقتصاد و فضای کسب و کار و مبارزه با تورم و تحریم ها صرفاً با نگاه به درون کشور و استفاده از توان متخصصان و ظرفیت‌های داخلی با نگاه ارتقاء کیفیت تولیدات امکانپذیر است.

وی هدایت منابع مالی و نیروی انسانی را در راستای تولید و اشتغال برای کاهش فشار تورم و گرانی مهم و ضروری دانست و از بانک‌ها خواست حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بانک‌ها باید کمتر به فکر نتایج کوتاه‌مدت باشند و منابع خود را در راستای تولید کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم و قطع وابستگی به خارج متمرکز کنند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار