آخرین اخبار

16. دى 1392 - 15:44   |   کد مطلب: 6122
نتایج تازه ترین مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد زنان نسبت به مردان به خواب بیشتری نیاز دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای فامنین، شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از واحد مرکزی خبر گزارش داد، یک فرد بزرگسال به طور متوسط به هفت تا هشت ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارد. با این حال ، این امر در افراد مختلف ، متفاوت است. برخی افراد با شش ساعت خواب احساس می کنند به خوبی استراحت کرده اند ، اما برخی دست کم به نه ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند. در حال حاضر علت این تفاوت ها هنوز مشخص نیست ، اما آنچه که قطعی است ، این است که معمولا زنان نسبت به مردان به خواب بیشتری نیاز دارند.

به نوشته پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان مکسی سیانس ، دانشمندان دانشگاه دوک در ایالت کارولینای شمالی در این پژوهش ، در مورد میزان خواب مورد نیاز زنان و مردان ، دلایل آن و پیامدهای کمبود خواب و استراحت در آنها تحقیق کردند.

نتایج پژوهش های این دانشمندان که در نشریه « آسترالین » The Australian منتشر شده است ، نشان می دهد زنان نسبت به مردان به میزان خواب بیشتری نیاز دارند.
براساس این پژوهش ، کم خوابی می تواند ضررهای بیشتری برای زنان داشته باشد. به این ترتیب ، هر چه زنان خسته تر باشند ، بیشتر مستعد افسردگی ، تحریک پذیری یا مشکلات روانی هستند.

دکتر مایکل بروس متخصص خواب گفت : «‌ در این پژوهش دریافتیم زنانی که دچار کم خوابی بودند ، اوایل صبح افسرده و بداخلاق بودند و عصبانیت بیشتری نشان می دادند. اما کم خوابی ممکن است اثرات به مراتب جدی تری از مشکلات تغییر خلق و خو داشته باشد ، از جمله احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و التهابی.»

وی افزود از آنجایی که مارکرهای التهابی به درد مربوط می شوند ، برخی زنان که دچار کم خوابی هستند ، ممکن است کاملا با احساس درد بیدار شوند. در حالی که کم خوابی چنین تغییرات احساسی در مردان ایجاد نمی کند.
به گفته این متخصص ، این امر می تواند به این دلیل باشد که مغز زنان به بازسازی و احیای بیشتری نیاز دارد. در واقع ، زنان با استفاده از بخش های بیشتری از مغزشان قادرند چندین کار را به طور همزمان انجام دهند ؛ بنابراین مغز آنها به استراحت و خواب بیشتری نیاز دارد.

جیم هورن ، مدیر مرکز تحقیقات خواب دانشگاه لافبوروی انگلیس می گوید یکی از عملکردهای اصلی خواب این است که به مغز اجازه دهد خود را ترمیم کند. به این ترتیب ، به سادگی می توان دریافت که هر چه در طول روز استفاده بیشتری از مغز شود ، نیاز به ترمیم و احیای آن بیشتر می شود و بنابراین فرد به خواب بیشتری نیاز دارد.

به گفته این دانشمندان ، همچنین مردی که شغل دشواری دارد و به طور موازی به تفکر و تصمیم گیری های مختلف می پردازد ، نیز می تواند نسبت به دیگران به خواب بیشتری نیاز داشته باشد.
در نتیجه دکتر بروس توصیه کرد برای جبران کم خوابی ، افراد خواب نیمروزی نیز داشته باشند ، به شرط آنکه از یک و نیم ساعت بیشتر نباشد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار