آخرین اخبار

16. دى 1392 - 13:48   |   کد مطلب: 6110
تاخیر طولانی مدت مسئولین شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان همدان در انتخاب و معرفی امام جمعه جدید شهر قهاوند ، موجب اخلال در برگزاری و کاهش اقبال عمومی به این فریضه عبادی سیاسی گردیده است.

[gallery ids="6111"]

به گزارش آوای فامنین به نقل از جهاد پرس، تاخیر طولانی مدت مسئولین شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان همدان در انتخاب و معرفی امام جمعه جدید شهر قهاوند ، موجب اخلال در برگزاری و کاهش اقبال عمومی به این فریضه عبادی سیاسی گردیده است.

در حالی که جمعی از اهالی منطقه قهاوند در تاریخ ۱۹ مهر به همراه تعداد محدودی از مسئولین در محل مسجد جامع برای برگزاری نماز جمعه حضور یافته بودند ، به علت نبود امام جمعه موقت و همچنین عدم حضور جانشین و جایگزینی برای امام جمعه موقت ، جوانان عاشق نماز جمعه به همراه دیگر مومنین نماز گزار به جای اقامه نماز جمعه با حضور یک نفر از اهالی منطقه ، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه نموده و با روحیه ای افسرده و دلشکسته از عدم احساس مسئولیت مسئولینی که وظیفه آنها انتخاب و نظارت بر کار ائمه جمعه می باشد محل اقامه نماز جمعه را ترک نمایند .

لازم به توضیح است که درصد حضور مردم منطقه قهاوند را میتوان نسبت جمعیت در استان برای حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه در سطح استان به عنوان پرجمعیت ترین نماز جمعه خطاب کرد .

در سایه همت مردم و مسئولین منطقه و خیرین مقیم در سایر شهرها ، امکانات مناسبی برای محل اقامت امام جمعه و همچنین فضای اداری و محیط کاری لازم تهیه و خودرویی (قبلی امام جمعه) نیز با خودیاری اهالی و خیرین جهت استفاده در ستاد نماز جمعه تهیه گردید .

در سالهای گذشته بواسطه استقبال گسترده مردم و مسئولین از نماز عبادی سیاسی جمعه روند اقامه نماز جمعه در منطقه قهاوند روند بسیار مطلوب و رضایت بخشی بود و شاید برای یک هفته هم اقامه نماز جمعه تعطیل نگردیده بود و ائمه جمعه با تمامی توان تلاش می نمودند تا سنگر مقدس نماز جمعه برای یکبار هم تعطیل نگردد . متاسفانه پس از انتقال ، حضرت حجت الاسلام سید اکبر رحمتی امام جمعه سابق قهاوند نماز جمعه به دلیل ناهماهنگی در بین سه امام جمعه موقت یک بار اقامه نماز جمعه را در قهاوند با مشکل مواجه نمود،ضمن آنکه طولانی شدن فاصله انتخاب امام جمعه بعدی نیز مزید بر علت شد تا شور و اشتیاق سابق در نماز جمعه کمتر مشاهده شود .

به همین منظور با چند تن از اهالی شهر قهاوند مصاحبه ای را انجام دادیم که در زیر به آن اشاره میکنیم.

جواد ۵۸ ساله گفت: در سالهای گذشته نیز چنین بوده است و در زمان معرفی امام جمعه قبلی شهر قهاوند نیز دو سال به طول انجامید و به مدت دوسال نماز جمعه شهر قهاوند با امام جمعه موقت اقامه میشد و مسئولین منطقه و استانی نیز باید هرچه سریعتر نسبت به معرفی امام جمعه شهر اقدام کنند.

علی ۶۰ ساله گفت : این تاخیر طولانی باید هرچه سریعتر به پایان برسد و مسئولین امام جمعه را انتخاب بکنند تا با حضور امام جمعه دیگر شاهد تعطیلی نماز جمعه نباشیم.

حامد ۲۰ ساله گفت: آن تعطیلی یک هفته ای نماز جمعه تاثیرش به حدی بود که جمعیت حاضر در نماز جمعه چند هفته به دلیل این بی برنامه گی در نماز حضور پیدا نکردند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار