آخرین اخبار

14. دى 1392 - 9:39   |   کد مطلب: 6071
حضرت آيت‌ا... العظمي حسين نوري همداني(مد ظله) در ديدار با استاندار همدان فرمود: مردم همدان مردمي با هوش و باذكاوت، متدين و باتقوا هستند و اين از ويژگي‌ها و مزاياي مردم استان همدان است و در اين استان تقوا و تدين حاكم است و شما بايد مجهز باشيد تا بتوانيد خدمات وسيع و چشمگير به مردم همدان ارائه دهيد.

به گزارش آوای فامنین به نقل از روابط عمومي استانداري همدان، حضرت آيت‌ا... العظمي حسين نوري همداني(مد ظله) در ديدار با استاندار همدان با تسليت ايام سوگواري رسول مكرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) فرمودند: مردم همدان مردمي با هوش و ذكاوت، متدين و باتقوا هستند و اين از ويژگي‌ها و مزاياي مردم استان همدان است و در اين استان تقوا و تدين حاكم است و شما بايد مجهز باشيد تا بتوانيد خدمات وسيع و چشمگير به مردم همدان ارائه دهيد.

آيت‌ا... نوري همداني با تقسيم بندي مسؤوليت‌هاي انسان به فردي، اجتماعي و شغلي خاطر نشان كردند: براي هر انسان سه نوع مسؤوليت در اسلام ديده شده است كه اولين نوع از مسؤوليت در اسلام، مسؤوليت فردي است.
مرجع عاليقدر شيعيان جهان ادامه دادند: اگر انسان تنها بر روي زمين وجود داشت بازهم اين نوع از مسؤوليت نيز براي او متصور بود، چرا كه انسان نياز به كمال دارد و در اين راه بايد مسؤوليت پذير باشد و جهان دارالتكامل است و انسان وظيفه دارد اول خود را با علم و تقوا بسازد.
ايشان اظهار داشتند: دومين مسؤوليتي كه در اسلام براي انسان ديده شده مسؤوليت اجتماعي است، چرا كه خداوند انسان را موجودي اجتماعي خلق كرده و انسان نيز در اين زمينه مسؤول است و همه در برابر اجتماع مسؤوليت داريم و اين مسؤوليت بسيار مهم و وسيع است.
معظم له افزودند: دشمنان در گروه‌هاي صهيونيستي، استكباري، منافق، تكفيري و ديگر گروه‌ها به جنگ ما آمده‌اند، پس مقابله با اين دشمني‌ها مسؤوليت آحاد مردم است و همه ما در راستاي مسؤوليت اجتماعي كه داريم در برابر اجتماع موظفيم كه بي‌تفاوت نباشيم و هيچ وقت نمي‌توانيم ساكت باشيم.
ايشان تصريح كردند: وظيفه و مسؤوليت اجتماعي ما در برابر اسلام، قرآن، پيامبرعظيم الشأن اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و معصومين وظيفه‌اي بسيار سنگين و حساس است.
مرجع عاليقدر شيعيان جهان بيان داشتند: سومين مسؤوليت انسان از ديدگاه اسلام، مسؤوليت شغلي است و اين مسؤوليت نيز بسيار مسؤوليت حساس و مهمي است و از نگاه اسلام، هر كس در هر شغلي كه هست بايد نسبت به آن شغل امانت دار بوده و كارها را بر اساس موازين صحيح عقلي و شرعي انجام دهد.
حضرت آيت‌ا... العظمي نوري همداني، خاطر نشان كردند: كساني كه در پستي قرار مي‌گيرند، وظيفه سنگيني دارند و بايد در حفظ اسلام و مسلمين و انجام وظايف مربوط به آن پست به خوبي عمل كنند و شغل‌ها در حكومت اسلامي، توفيقي از جانب خداوند است تا فرد شاغل بتواند خدمت وسيع و بزرگي انجام دهد.
معظم له يادآور شدند: هر اجتماعي، يك مدير نياز دارد تا آن مدير در زير سيطره و نگين خود، زندگي افراد و قشرها را تنظيم كند و اين موضوع به ولايت فقيه و ولايت رسول ا... (ص) برمي‌گردد، زيرا پيامبر(ص) در زمان خود مدير بود و جامعه را مديريت مي‌كرد و همه ابعاد جامعه زير سيطره پيامبر (ص ) بود و بعد در زمان غيبت ولي عصر(عج)، ولايت فقيه مدير جامعه است كه معني آن، اداره جامعه به روشي كه عظمت و اقتدار اسلام معلوم باشد، است.
ايشان با بيان اينكه ولايت فقيه انشعاباتي دارد و اين تشكيلات و پست‌هاي اداري از انشعابات آن براي اداره جامعه اسلامي است، خطاب به استاندار و همراهان وي گفتند: با در نظر گرفتن اوضاع قبل و فعلي و حماسه سياسي كه به وجود آمد، شما توفيق خدمت پيدا كرده ايد و دعا مي‌كنم توفيق يابيد، نواقص را جبران كنيد و گام‌هاي بلندي براي توسعه ايران و استان برداريد.
استاندار همدان هم در اين ديدار با اظهار خرسندي از زيارت مرجع عاليقدر شيعيان جهان و تسليت ايام سوگواري آخرين روزهاي ماه صفر به معظم له، گفت: در اوايل كار به اين اعتقاد بوديم كه حتماً خدمت حضرتعالي كه از بزرگان كشور و مرجع مورد قبول جهان تشيع و از افتخارات استان و كشور هستيد، شرفياب شويم و با استفاده از رهنمودهاي حضرتعالي خدمات را مناسب‌تر و تحت ارشادات حضرتعالي انجام دهيم.
محمد ناصر نيكبخت ادامه داد: همدان خاستگاه و زادگاه بزرگان و نام آوران ديني و علمي و فرهيختگان مشهور جهاني است و شايسته خدمات بيشتر است اما توسعه اين استان شايسته، متناسب با استعدادهاي خود و مردم شريف استان و در حد شايستگي‌ها مهيا نشده است البته نظام جمهوري اسلامي از هيچ كوشش و تلاشي براي توسعه همدان، دريغ نداشته اما استان شايستگي بيشتري در سطح كشور دارد.
نيكبخت با تصريح بر اينكه جذب سرمايه‌گذاران بومي براي فعاليت در استان و ايجاد اشتغال و كاستن از معضلات بيكاري كه دامنگير خانواده‌ها شده است، در اولويت برنامه‌ها قرار دارد، اظهار داشت: به رغم تمام مشكلاتي كه در كشور وجود دارد به دنبال جذب سرمايه‌گذاريم و از حضرتعالي خواستار ياري و كمك در اين زمينه هستيم تا بتوانيم سرمايه‌گذاران بومي را كه در استان سرمايه‌گذاري نكرده‌اند با مراجعه به بزرگان و تأييدات حضرتعالي به استان دعوت كنيم تا سرمايه‌گذاري را در استان رواج دهند و بتوانيم مشكل اقتصاد كه معضلات فراواني به دنبال دارد را حل كنيم.
استاندار با اظهار اميدواري براي اينكه به لطف خداوند، دعاي معظم له و عنايت مردم استان بتواند پيگير برنامه‌هاي توسعه استان باشد، از حضرت آيت‌ا... العظمي نوري همداني براي سفر به استان همدان دعوت به عمل آورد.
لازم به ذكر است محمد ناصر نيكبخت استاندار همدان، روز پنج‌شنبه دوازدهم دي ماه، با سفر به قم به ديدار حضرت آيت‌ا... نوري همداني، مرجع تقليد شيعيان جهان رفت. استاندار و همراهان وي پس از اين ديدار، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آيت‌ا... العظمي نوري همداني(مد ظله) اقامه كردند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار