آخرین اخبار

7. دى 1392 - 8:49   |   کد مطلب: 5858
مدیر کل ثبت احوال استان همدان ،میانگین دوام زندگی افراد را در استان همدان 6.4 درصد اعلام کرد و گفت: میانگین دوام زندگی هر زوج به طور متوسط هفت سال است.

به گزارش آوای فامنین به نقل ازایسنا، "عبدالله مقصودی فر" صبح روز چهارم دی ماه سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 6 ماهه اول امسال یک هزار و 861 مورد طلاق در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.2 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در 6 ماهه اول امسال تعداد 12 هزار و 81 مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد کاهش یافته است.

مقصودی فر تصریح کرد: نسبت ازدواج به طلاق در 6 ماهه اول امسال برابر 6.5 بوده که این نسبت در مدت مشابه سال قبل برابر 7.5 بوده است.

وی ادامه داد: نرخ خام ازدواج در 6 ماهه اول امسال برابر 13.6 در هزار بوده و نرخ خام طلاق نیز برابر 2.1 در هزار بوده است.

تویسرکان و رزن از داشتن دفتر طلاق محرومند

مدیر کل ثبت احوال همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دفتر طلاق در شهرستان تویسرکان و رزن وجود ندارد اعلام آمار طلاق به تفکیک در هر شهرستان صحیح نیست.

وی گفت: در هر شبانه روز در استان همدان 65 واقعه ازدواج و 10 واقعه طلاق در استان رخ می‌دهد.

وی میانگین دوام زندگی افراد را در استان همدان 6.4 درصد اعلام کرد و گفت: میانگین دوام زندگی هر زوج به طور متوسط هفت سال است.

مقصودی فر ادامه داد: بیشترین واقعه ازدواج در سن 20 تا 24 سالگی به وقوع می‌پیوندند، اما میانگین سن ازدواج در مردان 27 سال و در زنان 22 سال است.

مدیر کل ثبت احوال همدان بیشترین واقعه طلاق را بین سن 25 تا 29 سال اعلام کرد و گفت: میانگین سنی طلاق در بین مردان 33 سال و در خانمها 27 سال است.

وی به نحوه تغییر واریز یارانه ها برای افرادی که ازدواج کرده اند اشاره کرد و گفت: سامانه ثبت احوال در حوزه ثبت ازدواج در فاصله 15 روز فعال بوده و این سامانه در سیستم بارگذاری می‌شود، همچنین سازمان هدفمندی یارانه‌ها به اطلاعات دسترسی دارد که در صورت تقاضای متقاضی در سیستم با دادن شماره حساب جدید یارانه‌ها به حساب خانواده جدید واریز خواهد شد.

مقصودی فر خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول امسال تعداد پنج هزار و 241 مورد واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که پنج هزار و 56 مورد واقعه فوت ثبت شده بود، 3.7 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از کل فوت‌های ثبت شده در 6 ماهه اول امسال سه هزار و 43 نفر مرد و دو هزار و 198 نفر زن بوده‌اند.

 

مقصودی فر ادامه داد: به طور متوسط در هر شبانه روز 28 مورد فوت به وقوع می‌پیوندند، همچنین از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت تعداد چهار هزار و 821 واقعه در مهلت 10 روز به ثبت رسیده است که 98 درصد از کل فوتهای ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

 

وی گفت: نرخ خام فوت در 6 ماهه اول امسال برابر 5.9 در هزار بوده است.

 

مقصودی فر تصریح کرد: از مجموع پنج هزار و 241 مورد واقعه فوت سه هزار و 446 مورد فوت در شهر به وقوع پیوسته که این آمار معادل 66 درصد است همچنین از مجموع پنج هزار و 241 مورد فوت ثبت شده یک هزار و 795 واقعه که معادل 34 درصد است مربوط به روستاهاست.

 

مدیر کل ثبت احوال همدان به نسبت جنسی فوت در همدان اشاره کرد و گفت: به ازای هر 138 نفر مرد 100 نفر زن فوت می‌کند، همچنین بیشترین علت فوت ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

 

مقصودی فر اظهار کرد: بیشترین سن فوت شدگان در استان همدان سن 75 سال به بالا بوده که معادل 16 درصد است، همچنین میزان امید به زندگی در مردان 72 سال و در زنان 74 سال است.

 

وی ادامه داد: بالاترین نرخ فوت ثبت شده در استان همدان مربوط به شهرستان بهار با 6.8 در هزار و شهرستان همدان 6.6 در هزار است، همچنین کمترین نرخ فوت ثبت شده مربوط به شهرستان فامنین با 4.4 در هزار است.

 

مقصودی فر به آمار ولادت در 6 ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه اول امسال تعداد 16 هزار و 455 مورد واقعه ولادت به ثبت رسیده و نسبت به سال گذشته که این آمار 16 هزار و 27 مورد ولادت بوده 2.7 درصد افزایش یافته است.

 

وی گفت: از کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت هشت هزار و 460 نفر پسر و هفت هزار و 995 نفر دختر بوده کرد‌ه‌اند، بنابراین به طور متوسط به ازای تولد هر 106 پسر، 100 دختر متولد شده است.

 

مقصودی فر خاطرنشان کرد: به طور متوسط در هر شبانه روز 89 نوزاد متولد شده و از کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت تعداد 16 هزار و 302 واقعه در مهلت 15 روز به ثبت رسیده است که 99.4 درصد از کل ولادت‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

 

وی همچنین نرخ خام ولادت را در 6 ماهه اول امسال برابر 18.5 در هزار اعلام کرد.

 

مدیر کل ثبت احوال همدان خاطر نشان کرد: بیشترین واقعه ولادت مربوط به شهرستان همدان با تعداد پنج هزار و 794 واقعه بوده و کمترین واقعه ولادت نیز با 383 مورد در شهرستان فامنین ثبت شده است.

 

وی بالاترین نرخ موالید را مربوط به شهرستان اسدآباد با 19.6 در هزار و کمترین نرخ موالید را نیز مربوط به شهرستان تویسرکان با نرخ 16.7 در هزار اعلام کرد.

 

مقصودی فر تصریح کرد: نرخ جانشینی باید 2.1 درصد باشد در حالیکه این نرخ در استان همدان پایین تر است که پایین بودن این آمار ناشی از عدم تمایل خانواده‌ها به داشتن فرزند بیشتر است و خانواده‌ها تنها به داشتن یک فرزند تمایل دارند.

 

وی گفت: نرخ باروری در کشور 1.6 درصد است، همچنین بیشترین سن باروری در مادران بین سن 25 تا 29 سال اتفاق می‌افتد، به این معنی که 31 درصد ولادت‌ها 25 تا 29 سال در خانمها به وقوع می‌پیوندند.

 

مقصودی فر تصریح کرد: 93 درصد ثبت ولادت‌ها توسط پدران انجام می‌شود که این موضوع به علت بستری بودن مادر بعد از زایمان است.

 

وی تاکید کرد: از مجموع ولادت‌های 6 ماه اول سال جاری 9 هزار و 462 واقعه ولادت‌ها شهری و 6 هزار و 993 مورد واقعه که معادل 43 درصد است در روستاها به وقوع می‌پیوندد.

 

وی گفت: بیشترین ولادت ثبت شده در مهلت قانونی در استان همدان مربوط به تویسرکان بوده که معادل 99.9 درصد است، همچنین اسدآباد با 99 درصد آخرین شهرستان از نظر ثبت ولادت در مهلت قانونی است.

 

مدیر کل ثبت احوال همدان به بیشترین فراوانی انتخاب نام در 6 ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در گروه پسران بیشترین نام مربوط به امیر علی با تعداد 555 مورد و در گروه دختران نیز بیشترین فراوانی نام مربوط به نام فاطمه با تعداد 713 مورد بوده است.

 

وی ادامه داد: بعد از نام امیر علی در گروه پسران محمدطاها و ابوالفضل در رده های بعدی بیشترین نام انتخابی پسران قرار داشته‌اند.

 

مقصودی فر گفت: در گروه دختران نیز بعد از نام فاطمه به ترتیب نامهای زهرا، نازنین زهرا حائز بیشترین تعداد بوده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ثبت احوال ثبت وقایع چهارگانه ازدواج، فوت، ولادت و انتشار امر جمعیتی بوده است و در طول سالهای بعد از آن ماموریتهای دیگری به ثبت احوال اضافه شده که از جمله آنها کارت شناسایی ملی، تغییر نام و نام خانوادگی، تغییر سن و اطلاح سن و سایر مشخصات است.

 

وی گفت: سه ماموریت اصلی ثبت وقایع حیاتی چهار گانه، رصد مهاجرت، اتقان اسناد سه جلدی و هویتی و تولید و انتشار آمار جمعیتی از وظایف مهم مجموعه ثبت احوال است.

 

مقصودی فر تصریح کرد: در 6 ماهه اول امسال 51 هزار و 516 جلد شناسنامه بالای 15 سال به صورت مکانیزه صادر و تحویل داده شده، همچنین 17 هزار و 264 جلد شناسنامه زیر 15 سال به صورت مکانیزه صادر شده و پنج هزار و 502 فقره شناسنامه المثنی صادر شده است.

 

وی افزود: در 6 ماهه اول امسال یک هزار و 12 مورد تغییر نام در ثبت احوال همدان صورت گرفته که از این تعداد 502 مورد مربوط به دختران و 510 مورد نیز مربوط به پسر بوده است.

 

مدیر کل ثبت احوال همدان گفت: بیشترین نام‌های تغییر یافته در بین پسران اصغر و اکبر بوده که به علی، محمد و مهدی تغییر یافته است.

 

وی ادامه داد: بیشترین نام تغییر یافته در بین دختران مربوط به اسم صغرا و کبری بوده که به اسم زهرا، فاطمه، مریم و سارا تغییر یافته است.

 

مقصودی فر گفت: در سال جاری افراد برای تغییر نام به دادگاه مراجعه نمی‌کنند و تنها مراجعه به ثبت احوال استان کافی است.

 

وی اظهار کرد: نام‌های خانوادگی تغییر یافته در 6 ماهه اول امسال یک هزار و 353 مورد بوده که عمدتا نام‌های خانوادگی آنها نامناسب‌ یا نام محل بوده که متقاضیان تقاضای تغییر داده‌اند.

 

مدیر‌کل ثبت احوال همدان تاکید کرد: در صورتیکه سن افراد اصلاح نشده باشد، افراد می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال نسبت به اصلاح سن درج شده در شناسنامه اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار