آخرین اخبار

5. دى 1392 - 9:18   |   کد مطلب: 5822
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه همدان گفت: سپاه امنیت پروازهای فرودگاه بین المللی همدان را تامین می کند.

به گزارش آوای فامنین به نقل از صبح الوند، حسن احمدی‌مسعود به مناسبت سالروز استقرار سپاه در صنعت هواپیمایی غیر نظامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حفاظت هواپیمایی اظهار کرد: روز پنجم دی ماه مصادف با سالروز استقرار سپاه در سازمان هواپیمایی کشوری به فرمان امام خمینی(ره) در سال 53 است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، طی سال‌های 57 تا 63 مسئله امنیت فرودگاه‌های کشور زیرمجموعه سپاه نبوده است.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه همدان خاطرنشان کرد: از سال 1350 امنیت پرواز در ایران شکل گرفت و تا پیروزی انقلاب توسط حراست شرکت هواپیمایی و بعضی اوقات تکاوران هواپیمایی انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت استقرار سپاه در صنعت هواپیمایی کشور گفت: وقوع جنگ تحمیلی از یک سو و ایجاد خلاء در صنعت هواپیمایی کشور از سوی دیگر باعث سوء استفاده دشمن از موقعیت پیش آمده برای ربودن هواپیماها شد.

احمدی‌مسعود ادامه داد: دشمنان داخلی و خارجی با مشاهده وضعیت نابسامان صنعت هواپیمایی اقدام به ربودن هواپیماهای کشور کردند و در نهایت چندین هواپیما از سال 57 تا 63 ربوده و به اسرائیل منتقل شدند.

وی با اشاره به بازتاب خبر ربوده شدن هواپیماهای کشور در سطح جهان افزود: انتشار این خبر، این تصور را در اذهان به وجود آورد که ایران اسلامی توانایی تأمین امنیت داخلی خود را ندارد.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه همدان تأکید کرد: در همین راستا امام خمینی(ره)، با دستور استقرار سپاه در فرودگاه‌ها، ایجاد امنیت آن را به عهده سپاه گذاشت.

وی استقرار امنیت در فرودگاه را توسط سپاه به دو شکل زمینی و هوایی دانست و افزود: امنیت زمینی با بررسی مقولاتی چون مسافر، بار همراه و عدم خروج اشیاء ممنوعه از جمله مواد مخدر، مواد چاشنی‌ و حتی کارد میوه‌خوری که منجر به مختل شدن پرواز خواهد شد صورت گرفت.

احمدی‌مسعود در ادامه سخنانش در ارتباط به عدم خروج مواد مخدر از فرودگاه‌های کشور افزود: همه مواد غذایی به جز مواد مشکوک به اسید، اجازه خروج دارند.

وی بازخورد تصمیم امام خمینی(ره) را در ایجاد امنیت فرودگاه، توسط سپاه مهم دانست و افزود: از زمان استقرار سپاه در فرودگاه چندین بازخورد خوب از جمله خنثی‌سازی اهداف دشمن در ربودن هواپیماها، بمب‌گذاری‌ در فرودگاه‌ها و ... از جمله مواد مخدر را داشت.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه همدان با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در فرودگاه‌های کشور افزود: نیروی انتظامی با استقرار در فرودگاه‌ها از اماکن پیرامون فرودگاه و محدوده سپاه حراست و همچنین به سوخت‌رسانی اقدام خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشفیات اخیر در فرودگاه همدان افزود: کشفیات مواد مخدر از جمله تریاک، شیشه و مشروبات الکلی توسط نیروهای سپاه ضبط و تحویل نیروی انتظامی داده شد.

احمدی مسعود با اشاره به برنامه‌های این هفته، از حضور فرمانده سپاه همدان، در روز سوم دی در فرودگاه خبر داد و افزود: به مناسبت سالروز پنجم دی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استفاده از رهنمودهای ایشان نیز طی این هفته انجام خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد پروازهای فرودگاه همدان افزود: نخستین پرواز در فرودگاه همدان طی امسال به مشهد مقدس بوده که در نهم دی ماه امسال نیز پرواز حجاج به مکه مکرمه انجام خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه همدان از ادامه فعالیت‌های عمرانی فرودگاه همدان تا اواخر سال 93 خبر داد و افزود: به دلیل انجام کارهای عمرانی در فرودگاه، پروازهای همدان محدود خواهد بود.

وی با اشاره به انجام پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه همدان اظهار کرد: با تکمیل کارهای عمرانی امیدواریم در سال 94 روزی پنج پرواز را در فرودگاه همدان داشته باشیم.

احمدی‌مسعود ابراز کرد: پروازهای داخلی شامل پرواز تهران ـ همدان، همدان ـ کیش و پروازهای خارجی نیز به نجف، کربلا، مکه و مدینه خواهد بود.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حفاظت هواپیمایی کشور افزود: تاکنون قریب به 40 تن از نیروهای حفاظت هواپیمایی در حین انجام وظیفه به شهادت رسیده‌اند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار