آخرین اخبار

1. دى 1392 - 11:30   |   کد مطلب: 5713
استاندار همدان در ديدار با نخبگان بسيج دانشجويي استان:
تمام همت خود را براي توسعه استان به کار خواهم گرفت
: استاندار همدان گفت: تا زماني که در سمت استاندار همدان قرار دارم هيچ گونه سفارشي را از کسي قبول نکرده و تمام همت خود را براي توسعه استان به کار خواهم گرفت.

 به گزارش آوای فامنین به نقل از هگمتانه: استاندار همدان گفت: تا زماني که در سمت استاندار همدان قرار دارم هيچ گونه سفارشي را از کسي قبول نکرده و تمام همت خود را براي توسعه استان به کار خواهم گرفت.

به گزارش هگمتانه به نقل از اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، محمد ناصر نيکبخت شامگاه پنجشنبه در نشست صميمي با نخبگان بسيج دانشجويي استان همدان، ادامه داد: قصد، نيت و تصميمم اين است که در استان کار کنم و به همين دليل گوشم بدهکار توصيه يا تهديد هيچ کس نيست.
وي با بيان اينکه عزل و نصب‌هاي استان تحت تأثير هيچ توصيه و سفارشي قرار ندارد، اظهارداشت: اگر بنا باشد تصميم‌گيري در رابطه با يک استان در جاي ديگري انجام شود و نيرويي به يک استان تحميل شود استاندار آن منطقه، تنها نماينده عزل و نصب به شمار مي‌رود.
استاندار با تصريح اينکه از برکت نظام انقلاب اسلامي است که دانشجويان همه را به چالش مي‌کشند، افزود: مؤدبانه صحبت کرديد و عنوان فرهيخته درباره شما صادق است.
نيکبخت اضافه کرد: همت همگاني براي توسعه استان که به عنوان شعار مطرح کرده‌ام، شامل همه مي‌شود.
استاندار اعلام کرد: به زودي چند مشاور صاحب‌نظر بومي منصوب خواهم کرد و از دانشگاه و جوانان نيز مشاور خواهم داشت.
نيکبخت تصريح کرد: سخنان يکي از معاونان اينگونه نبود که به سمع و نظر شما رسيده است و هم وي بچه مسلمان و ولايتي است و جان خود را براي نظام گذاشته و هم آنچه گفته در صحيفه نور آمده البته ضرورت بيان آن تحليل را کاري ندارم اما بناي ما همت همگاني براي توسعه استان است و آن تحليل هم در حوزه عمل استاندار و معاون سياسي است البته وي قصد بد نداشته، قصد سوء که اصلاً نداشته است.
استاندار قبول گفتمان دولت، پيروي از ولايت و پرهيز از افراط را شرط لازم براي انتخاب مديران جديد ارزيابي کرد و خاطرنشان کرد: اگر نياز و ضرورتي براي عزل و نصب پيش بيايد استانداري با تمام توان و قوت وارد خواهد شد و راهکار آن هم به صورت قانوني مشخص است.
نيکبخت در بخش ديگري از سخنان خود گفت: متأسفانه با توجه به وضعيت اقتصادي موجود در کشور بودجه مصوب استان‌ها براي سال 93 حدود 33 درصد کمتر از سال جاري است.
وي ادامه داد: همدان يک استان سردسير است که با توجه به شرايط جغرافيايي آن تاکنون بايد بيش از 70 درصد اعتبارات استان تخصيص داده مي‌شد، در حالي که تاکنون با توجه به شرايط موجود تنها 23 درصد از اعتبارات استاني محقق شده است و با پيش‌بيني‌هاي موجود اين رقم تا پايان سال ممکن است به 50 درصد برسد.
نيکبخت افزود: پرداختن به امور زيربنايي و مسائل اقتصادي از مهمترين مسائل پيش‌روي استان است و توسعه راه‌هاي دسترسي به استان براي ترويج گردشگري و تأمين آب براي کشاورزي از مهمترين دغدغه‌هاي استان به شمار مي‌رود.
استاندار با بيان اينکه افتخار مي‌کنم، افتخار خدمتگزاري مجدد به مردم همدان به عهده بنده گذاشته شد، تصريح کرد: در اين مدت قدم‌هايي براي توسعه استان برداشته شد و به رغم محدوديت‌هاي مالي، سازمان‌هاي مرکزي و وزارتخانه‌ها، هماهنگي خوبي با استان داشتند و در چند موردي که پيگيري شد پاسخ‌هاي خوبي به نسبت و با در نظر گرفتن شرايط کشور دريافت کرديم.
استاندار همدان با اشاره به پيگيري‌هاي انجام شده و اعتبارات جذب شده براي استان در هفته‌هاي اخير اين اقدامات را عملکرد دولت تدبير و اميد در استان اعلام کرد و بيان داشت: به آينده بسيار اميدوار هستيم و انشاءا.. مذاکرات به نتيجه برسد تا شرايط بهتر شود البته مذاکرات قطعاً به نتيجه مي‌رسد، زيرا دنيا قبول کرده که ايران ابر قدرت منطقه است.
نيکبخت در بخش ديگري از سخنان خود گفت: 4 هزار واحد مسکن مهر در استان هفته آينده تحويل مي‌شود و مسکن مهر تعطيل نشده و دولت متعهد به انجام آن است هرچند مي‌تواند برنامه خود را اجرا کند.
استاندار در پايان سخنان خود با ادامه اين جلسات موافقت کرد و خواستار بررسي برخي مشکلات مطرح شده در اين جلسه از سوي دانشجويان توسط معاون سياسي و امنيتي شد.
معاون سياسي- امنيتي استاندار نيز در اين ديدار با گراميداشت ياد شهيدان دانشجو گفت: اگر نقد و نظارتي بر دولت‌ها وجود داشته باشد، دولت‌ها پاک مي‌مانند و اگر نقد و نظارتي نباشد، دولت‌ها دچار چالش مي‌شوند و اين دولت، دولت پاکي خواهد بود و به همين روال کار را ادامه خواهد داد، زيرا خوشبختانه اين نقد و نظارت‌ها بر دولت يازدهم وجود دارد.
محمد ابراهيم الهي تبار ادامه داد: نگاه دولت تدبير و اميد به مسؤوليت نگاه به خدمت است، نه به قدرت و خدمت نيز از جنس تدبير، عقلانيت و توسعه ماندگار است.
وي افزود: بودجه ارائه شده به مجلس براي سال 93 واقع‌گرايانه است، زيرا دولت بودجه 92 را اصلاح کرد و بودجه امسال را بر همان مبنا بسته است و با تحويل به موقع بودجه به مجلس، مجلس فرصت کافي دارد که بررسي کند و نظرات خود را بدهد تا بودجه شفاف و واقع گرايانه از مجلس بيرون بيايد.
در اين نشست که بيش از سه ساعت به طول انجاميد همچنين نمايندگاني از بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي مختلف استان به بيان مسائل روز و نيازهاي دانشگاه‌هاي استان پرداختند و پرسش و پاسخ‌هايي مطرح شد.

 

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار