آخرین اخبار

9. آذر 1392 - 8:44   |   کد مطلب: 5165
شهادت يك فامنيني در دفاع از حرم حضرت زينب س
تنها راه نجات جهان اسلام اهل بيت (ع)است
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان اذعان داشت: نداي رسوايي مدعیان حقوق بشر در غرب و شرق به صدا در آمده و تنها را نجات جهان اسلام توجه به اهل بيت است و نمی‌توان قرآن و عترت را از يكديگر جدا كرد چرا كه هر كدام بدون ديگری ناكار آمد خواهد شد.

به گزارش آوای فامنین به نقل از مهر، آيت الله غیاث‌الدین طه محمدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر همدان با تشكر از برگزاري عزاداري هاي باشكوه مردم همدان در ايام محرم، بيان داشت: از زماني كه به شهر همدان آمده ام دغدغه ام برگزاري منسجم و یکپارچه مراسم روز عاشورا بوده كه متاسفانه اين اتفاق در شهر همدان روي نداد اما در برخي از شهرهاي كوچك استان اين امر محقق شد.

وي ادامه داد: مراسم بزرگداشت اربعين سالار شهيدان بايد در همدان به اجتماع بزرگي تبديل شود تا موجب حفظ آبرو و اتحاد بيش از پيش مردم همدان گردد و اگر برخي قدمي در اين راه برنمي دارند كارشكني هم نكنند چرا كه تفرقه افكني روح فرهنگ عاشورا را كدر می‌کند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اينكه واقعه عاشورا زمينه سعادت بشر را فراهم كرد، بيان داشت: براي عزاداری ها بايد از ائمه اطهار مدد و ياري گرفت تا بتوانيم پيام آنان را به جهانیان منتقل كنیم چراکه عظمت مصيبت اهل بيت پيامبر در اسارت قابل وصف نيست.

آيت الله محمدي با بیان اینکه ذات مقدس الهي نامتناهي است، اذعان داشت: اهل بيت پيامبر نيز در قياس با ديگر موجودات عالم قابل قياس نيستند و در اصول هيچ يك با هم تفاوتي ندارند چرا كه رسول خدا (ص) تاكيد دارند كه فضائل امير المومنين علي (ع) قابل وصف نيست.

وي با تاكيد بر اینکه بايد بيش از پيش امام شناس باشيم چرا كه اگر خداوند آنان را براي هدايت بشر نيافريده بود،گمراهي مطلق جهان را فرا می‌گرفت، عنوان كرد: هيچ ابر قدرتي نتوانسته انسان را به كمال مطلق برساند و در غرب به زنان به عنوان كالايي بي ارزش نگاه می‌شود و جای سعادت است كه خداوند براي بشريت نبوت را خلق كرد.

تنها راه نجات جهان اسلام اهل بيت است

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان اذعان داشت: نداي رسوايي مدعیان حقوق بشر در غرب و شرق به صدا در آمده و تنها را نجات جهان اسلام توجه به اهل بيت است و نمی‌توان قرآن و عترت را از يكديگر جدا كرد چرا كه هر كدام بدون ديگری ناكار آمد خواهد شد.

آيت الله محمدي با تاكيد بر اینکه تنها راه نجات بشريت در سيره اهل بيت و قرآن نهفته است، ادامه داد: نبايد شيعيان تنها به اهل بيت تمسك جسته و از قرآن ياري نطلبند چرا كه قرآن بهترين انيس و مونس است.

وي اظهار داشت: وقتي امام معصوم با سر قطع شده‌اش قرآن می‌خواند اين مدعايي است بر اینکه قرآن از اهل بيت جدا نيست و نتوانسته‌ایم آنان را بشناسيم و به جهانيان نيز بشناسانيم.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اينكه بسيجي واقعي يعني حركت در راه اهل بيت، ادامه داد: بسيجي بودن افتخار است چرا كه در زماني كه همه جهان به سوي انحراف می‌روند به مدد خداي متعال عده ای به دنبال اصلاح جهان هستند.

آيت الله محمدي اذعان داشت: عضو گيري از بسيج بايد از دوران خردسالي شروع شود چرا كه در دوران بزرگسالی انحرافات زيادي دامن گير افراد می‌شود و نمي تواند تاثير لازم را در اين بخش داشته باشد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه به رغم موفقيت هاي مذاكرات هسته اي بد بيني به گروه 1+5 وجود دارد، اذعان داشت: به سردمداران كفر نمی‌توان اعتماد كرد و رهبری نيز بر اين نكته تاكيد دارند و امیدوارم مسئولان با هوشياري بيشتري در رفتار خود عمل كنند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان در پايان سخنانش از شهادت يكي از اهالي شهر فامنين به نام رسول خليلي از مدافعان حرم حضرت زينب (س) در دمشق خبر داد و اذعان داشت: يادواره اي براي وي برگزار می‌شود.

همچنين در مراسم نماز جمعه هفته جاري از زحمات حسين ميسر مدير كل صدا و سیمای مركز همدان تقدير شد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار