آخرین اخبار

2. آذر 1392 - 9:15   |   کد مطلب: 4983
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس گفت: آب و خاك منطقه‌اي از هند كه برنج وارداتي ايران در آن به عمل مي‌آيد، آلوده است و هر محصولي را آلوده مي‌كند، برنج هندي اگر آلوده نيست، وزارت بهداشت آن را صريح اعلام كند.

رئيس كميسيون كشاورزي مجلس:

آب و خاك منطقه‌اي از هند كه برنج وارداتي ايران در آن به عمل مي‌آيد، آلوده است
برنج هندي اگر آلوده نيست، وزارت بهداشت آن را صريح اعلام كند
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس گفت: آب و خاك منطقه‌اي از هند كه برنج وارداتي ايران در آن به عمل مي‌آيد، آلوده است و هر محصولي را آلوده مي‌كند، برنج هندي اگر آلوده نيست، وزارت بهداشت آن را صريح اعلام كند.
عباس رجايي در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اينكه چرا به‌رغم گزارش آلودگي برنج‌هاي هندي هنوز وارد كشور مي‌شود، گفت: وزارت صنعت،معدن و تجارت و گمرك بايد پاسخگو باشند كه چرا واردات چنين برنج‌هايي را ثبت سفارش مي‌كنند و اجازه ترخيص مي‌دهند. رئيس كميسيون كشاورزي مجلس افزود: آلوده بودن برنج‌هاي هندي در كميسيون بهداشت مجلس بررسي مي‌شود.
رجايي گفت: آلوده بودن برنجي كه در مجلس هشتم بررسي شد، هنوز برطرف نشده است، چراكه آب و خاك مكان توليد اين برنج در كشور هند آلوده است و تا زماني‌كه خاك و آب اين منطقه آلوده است، هر محصولي كه در آن منطقه توليد شود، استاندارد لازم مصرف را نخواهد داشت.
رجايي گفت: اگر از گمرك سئوال شود كه چرا چنين برنج‌هايي وارد كشور مي‌شود، حتماً پاسخ مي‌دهد، دانشكده‌هاي علوم‌پزشكي مرزها مجوز سلامتي آنها را داده‌اند. وي ادامه داد: اين در حالي است كه در گذشته در بررسي‌ آزمايشگاهي اين دانشكده‌ها، فلزات سنگين مانند آرسنيك و كادميم جزء برنامه‌هاي آزمايشي دانشكده علوم پزشكي و غذا و دارو نبود و حتي استانداردي هم در اين زمينه نداشتند. رجايي گفت: با پيگيري كه در مجلس هشتم انجام شد، موسسه استاندارد، حد مجازي را براي وجود اين نوع فلزات در برنج تبيين كردند و قرار شد، دانشكده علوم پزشكي مرزها اين فلزات را در محصول وارداتي كنترل كنند. رئيس كميسيون كشاورزي مجلس تأكيد كرد، در صورتي كه اين آلودگي در برنج‌هاي هندي وجود داشته باشد، تعلل دانشكده‌هاي علوم پزشكي و وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وي ادامه داد: اگرچه قرار است با كشور هند رابطه مناسبي داشته باشيم، اما به اين معني نيست كه به هر قيمتي باشد و سلامت جامعه تهديد شود. رجايي گفت: اگر آرسنيك، كادميم و سرب بيش از حد در مواد غذايي باشد، عوارض جانبي متعددي از جمله سرطان‌زايي دارد.
از رجايي سئوال شد، آيا گزارشي مبني بر وجود آلوده‌بودن برنج‌هاي هندي را شما دريافت كرده‌ايد، گفت: كميسيون بهداشت مجلس گفته است بحث‌هايي مبني بر آلوده بودن برنج‌هاي هندي وجود دارد و هنوز قطعيت يا عدم قطعيت آن را اعلام نكرده‌اند.

 

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار