آخرین اخبار

2. آذر 1392 - 9:04   |   کد مطلب: 4977
استاندار همدان گفت: حب و بغض در كلام اهل رسانه نبايد دخالت كند و انتقاد رسانه‌ها براساس نگاه اصلاح‌گرايانه و دلسوزانه و در جهت بهبود امور باشد و هيچ مديري نبايد از نقد رسانه هراسي داشته باشد و بايد مديران از انتقادات سازنده رسانه‌ها استقبال كنند، چون نقد سازنده مي‌تواند بيشترين كمك را به يك مدير و يا دستگاه داشته باشد.

به گزارش آوای فامنین به نقل از هگمتانه: استاندار همدان در نخستين نشست خود با سرپرستان و مديران مسؤول رسانه‌هاي محلي و سراسري استان همدان كه دو هفته بعد از معرفي خود به عنوان مدير ارشد استان برگزار شد بر ضرورت تعامل با اهالي رسانه تأكيد كرد و گفت: همدان از زمان مشروطه تاكنون داراي رسانه‌هاي قوي بوده و هم اكنون رسانه‌هاي همدان از ظرفيت بالايي براي توسعه استان برخوردار هستند.

محمدناصر نيكبخت با بيان اينكه در جهت تحقق شعار "همت همگاني براي توسعه استان" بايد رسانه‌ها نقش چشمگير و پررنگي داشته باشند، گفت: در هفت سال حضورم در همدان مشكلي با رسانه‌ها نداشته و ارتباط خوبي با آنها داشته‌ام و هم‌اكنون نيز اين رابطه را بهتر از گذشته ادامه خواهم داد و از رسانه‌ها انتظار دارم همپاي مديران براي توسعه استان حركت كنند.
استاندار همدان گفت: حب و بغض در كلام اهل رسانه نبايد دخالت كند و انتقاد رسانه‌ها براساس نگاه اصلاح‌گرايانه و دلسوزانه و در جهت بهبود امور باشد و هيچ مديري نبايد از نقد رسانه هراسي داشته باشد و بايد مديران از انتقادات سازنده رسانه‌ها استقبال كنند، چون نقد سازنده مي‌تواند بيشترين كمك را به يك مدير و يا دستگاه داشته باشد.
وي اضافه كرد: مطالبات صنفي اهالي رسانه بايد از سوي استانداري، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ديگر دستگاه‌هاي دولتي استان جدي گرفته شود تا رسانه‌ها با آرامش خاطر بيشتري به نقش خطير اطلاع‌رساني بپردازند.
استاندار همدان گفت: در بعضي اتفاقات و يا برخوردها كه بين مديران و رسانه‌ها صورت مي‌گيرد استانداري از رسانه‌ها حمايت خواهد كرد البته رسانه‌ها بايد سعي كنند در خط قوانين و مقررات حركت كنند.
نيكبخت در ادامه با تأكيد بر توجه ويژه مديران به شعار دولت گفت: شعار دولت اعتدال است و همه امور بايد در مسير اعتدال و به دور از افراط و تفريط باشد و بايد خروجي اعتدال، اعتماد متقابل باشد.
استاندار همدان گفت: در عزل و نصب مديران سعي دارم كارآمدي را به عنوان معيار اصلي در نظر بگيرم و شعار من براي ارزيابي و عزل و نصب مديران كار، كار و كار است.
نيكبخت گفت: چون در برابر عزل و نصب‌ها بايد به مردم، دولت و دين خود پاسخگو باشم سعي خواهم كرد توصيه كسي را در عزل و نصب‌ها نپذيرم و از مديران سفارشي استفاده نكنم.
وي همچنين خواستار پيگيري مشكلات اهالي رسانه از سوي معاونت سياسي امنيتي استانداري و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان شد و از پيگيري ويژه مشكلات و مسائل اهالي رسانه در ماه‌هاي آينده خبر داد.
در اين جلسه مسلم مخفي رئيس اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري همدان ضمن ارائه گزارشي از نحوه ارتباط استانداري با رسانه‌هاي استان گفت: رسانه‌هاي استان در خلق حماسه سياسي 24 خرداد نقش اساسي داشتند و در اكثر برنامه‌هاي استانداري، رسانه‌ها حضور پررنگ و فعالي دارند و بسياري از موفقيت‌ها حاصل تلاش و زحمات فعالان رسانه بوده است.
در اين ديدار مديران مسؤول و سرپرستان رسانه‌هاي محلي و سراسري استان همدان، مهمترين مشكلات و دغدغه‌هاي خود را عنوان كردند.
حاشيه‌هاي اين نشست:
- با تأكيد استاندار همدان اين جلسه هر دو ماه يكبار برگزار مي‌شود و معاون سياسي امنيتي استاندار و اداره روابط عمومي استانداري بايد جلسات را در زمان مقرر برگزار نمايند.
- انتصاب الهي‌تبار به سمت سرپرست معاونت سياسي امنيتي استانداري و جلسه با وزير نيرو و وزير راه و شهرسازي دو خبر استاندار در اين جلسه بود.
- عدم حضور مديركل فرهنگ و ارشاد استان در جلسه با واكنش استاندار روبه‌رو شد كه برخي مطرح كردن بهتر مسائل از سوي خبرنگاران را علت اين عدم حضور عنوان كردند.
- سخنان استاندار مبني بر رعايت احتياط در سخن گفتن با اهالي رسانه باعث شد كه استاندار قول دهد كه سعي مي‌كند مسائل و مشكلات اهالي رسانه را ويژه پيگيري كند اما در اين جلسه قولي ندهد.
- استاندار در جواب انتقاد يكي از خبرنگاران مبني بر استفاده از نيروهاي بازنشسته در استانداري گفت: فرصت آزمون و خطا نداريم.
- استفاده از مشاور رسانه‌اي براي استانداري از درخواست‌هاي اهالي رسانه بود كه استاندار قول داد يكي از اهالي رسانه را براي اين سمت انتخاب كند.
- اظهار رضايت اكثر افراد و گلايه يك خبرنگار از عملكرد روابط عمومي استانداري باعث واكنش استاندار شد و وي گفت: من مخفي را چندين سال است مي‌شناسم و او را قبول دارم.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار