آخرین اخبار

20. آبان 1392 - 9:39   |   کد مطلب: 4673
همدان دارنده رتبه هشتم تولید شیر در کشور
فامنین کمترین میزان تولید شیر در استان
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به بیشترین میزان تولید لبنی توسط شهرستان نهاوند و کمترین میزان تولید به فامنین اختصاص دارد.

محمدرضا ابراهیمی در همایش تبیین ارزش غذایی لبنیات پاستوریزه و نقش آن در سلامتی، گفت: سازمان جهاد کشاورزی وظیفه تولید و صنایع مرتبط با تولید را در دستور کار دارد.

وی از تولید 4 میلیون و 785 هزار تن شیر در استان همدان خبر داد و افزود: استان همدان با تولید 4.5 درصد تولید شیر در کشور رتبه هشتم را در بین سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از مصرف سرانه کمتر از 100 کیلوگرم شیر در کشور خبر داد و افزود: با متغیر بودن بین 30 تا 300 کیلوگرم مصرف شیر در جهان، کشور ایران مصرف نامناسبی را دارد.

وی با اشاره به تولید شیر در کشور خاطرنشان کرد: ایران در تولید شیر در جهان رتبه 22 را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی از 80 درصد شیر تولیدشده کشور توسط دامداران سنتی خبر داد و افزود: 13 درصد تولید شیر توسط دام‌ها صنعتی تولید می‌شود.

وی، کارخانه‌های تولید شیر پاستوریزه کشور را 400 واحد دانست و افزود: با افتتاح نخستین کارخانه تولید شیر در ایران طی سال 1336، تولید فرآوری صنعت شیر دارای پستی و بلندی بسیاری بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: با 51 واحد تولید لبنی در کشور 36 واحد تولیدی فعال هستند.

وی با اشاره به بیشترین میزان تولید لبنی توسط شهرستان نهاوند افزود: کمترین میزان تولید به فامنین اختصاص دارد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان موضوعیت امنیت غذایی را در سیاست‌های جدید مهم دانست و افزود: کیفیت محصولات تولید شده با حداقل استانداردهای تأمین شده ملی و جهانی ارزشمند خواهد بود.

وی، پایداری در تولید فرآورده‌های لبنی را مهم خواند و افزود: در راستای کیفیت فرآورده‌های دامی، بهداشت محصولات تولید و حفظ خصوصیات محصول باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمی با اشاره به بهداشت فرآورده‌های دامی خاطرنشان کرد: بهداشت در تولید، فرآوری، بسته‌بندی، ذخیره‌سازی و انبار و در نهایت بهداشت مصرف از عوامل مهم در بهداشت است.

وی با اشاره به تولید محصولات دارای استانداردهای تولیدی افزود: موضوع غنی‌سازی با حفظ ارزش غذایی می‌تواند در تأمین نیاز افراد جامعه مؤثر باشد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان توجه به ذائقه و سلیقه مردم را در مصرف فرآورده‌های لبنی مهم دانست و افزود: مصرف 10 لیتر شیر سالم بهتر از 50 لیتر شیر غیر سالم است.

فارس

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار