آخرین اخبار

15. آبان 1392 - 11:00   |   کد مطلب: 4541
مسؤول مركز پژوهش شوراي اسلامي شهر همدان گفت: با سياست‌گذاري‌هاي جديد شورا و تشكيل اتاق فكر زمان مراحل صدور پروانه ساختماني در همدان كاهش مي‌يابد.

مسؤول مركز پژوهش شوراي اسلامي شهر همدان گفت: با سياست‌گذاري‌هاي جديد شورا و تشكيل اتاق فكر زمان مراحل صدور پروانه ساختماني در همدان كاهش مي‌يابد.

به گزارش آوای فامنین به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، نرگس نورا...زاده در جلسه مركز پژوهش شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اين مطلب افزود: فرآيند صدور پروانه ساختماني در شهرداري همدان براي مهندسي مجدد مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
نورا...زاده با اشاره به اينكه براي صدور پروانه ساختماني 84 مرحله طي مي‌شود، اظهار داشت: بر اين اساس در صورتي كه هر مرحله يك روز طول بكشد در مجموع پس از 84 روز پروانه ساختماني صادر مي‌شود كه لازم است اين مدت زمان كاهش يابد.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر همدان هم گفت: تمركززدايي و برون‌سپاري برخي از كارها در شهرداري ضروري است و بايد مسؤوليت‌ها به افراد متخصص و كارشناس سپرده شود.
محمد تبريزي بهره‌گيري از علم روز و فناوري نوين را در ساخت و سازها مهم دانست و اظهار داشت: لازم است در اين زمينه از روش‌هاي نوين و ظرفيت دانشگاه‌‌ها استفاده شود.
تبريزي افزود: سيما و منظر شهري در شهرسازي بسيار مهم است كه اين موضوع در معماري داخلي نبايد مورد غفلت واقع شود.
رئيس كميسيون فني، عمراني و املاك شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه گفت: روانسازي صدور پروانه ساختماني يكي از ضروريات است و بايد مراحل وقت‌گير و زمانبري كه از نظر قانوني به صدور پروانه خللي وارد نمي‌كند حذف شود.
حميدرضا طبي مسرور بر انجام كارها با كيفيت بالا تأكيد كرد و اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر همدان در راستاي تحقق اهداف موضوعات عمراني، فني، معماري، شهرسازي، سرمايه گذاري، اقتصاد، فرهنگي و غيره به اين نتيجه رسيد كه مركز پژوهش را تأسيس كند و در جلسات اين مركز از نظرات و پيشنهادات كارشناسان و صاحبنظران دعوت به عمل مي‌آيد.
 طبي مسرور ساماندهي حاشيه‌هاي شهر را ضروري دانست و افزود: همدان به دليل شرايط آب و هوايي خاص و پيشينه تاريخي كه دارد بايد سيما و منظر آن در شأن پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين بوده و در سطح جهان نيز به عنوان شهر گردشگري مطرح باشد.
نماينده انجمن انبوه‌سازان استان همدان نيز پيگيري‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان در زمينه روانسازي صدور پروانه ساختماني را قابل تقدير دانست و اظهار داشت: خلاء مهندسي مجدد در شهرداري همدان وجود دارد كه بايد از توان و ظرفيت مديريت جديد در راستاي برون سپاري كارها استفاده كرد.
صادق پوينده اضافه كرد: با توجه به اينكه براي اخذ پروانه ساختماني بيشترين زمان ارباب رجوع در معاونت شهرسازي سپري مي‌شود لازم است افراد بيشتري در اين معاونت براي پاسخگويي به مراجعين به كار گرفته شوند.
پوينده اظهار داشت: انجمن انبوه‌سازان استان همدان با تمام توان آمادگي كامل براي همكاري با شورا و شهرداري براي برون‌سپاري كارها را دارد.
گفتني است، در اين جلسه فرآيند صدور پروانه ساختماني بيان و مقرر شد اعضاي مركز پژوهش شورا و مسؤولين ذيربط در شهرداري و كارشناسان نظرات خود را براي تغييرات لازم براي اين فرآيند اعلام كنند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار