آخرین اخبار

15. آبان 1392 - 18:57   |   کد مطلب: 4538
فرماندار همدان گفت: حركت به سمت اجراي برنامه‌هاي اثرگذار در راستاي تعميق فرهنگ عاشورا در اذهان مختلف مردم به خصوص دانشجويان و دانش‌آموزان بايد مدنظر قرار گيرد.

به گزارش آوای فامنین به نقل ازهگمتانه: فرماندار همدان گفت: حركت به سمت اجراي برنامه‌هاي اثرگذار در راستاي تعميق فرهنگ عاشورا در اذهان مختلف مردم به خصوص دانشجويان و دانش‌آموزان بايد مدنظر قرار گيرد.

 حسن قهرماني‌مطلق در جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان همدان ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري اباعبدا... الحسين(ع) با بيان اينكه ادارات بايد با نصب بنر، مزين به پيام عاشورا شوند، افزود: سياهپوش شدن شهر كافي نيست بلكه ما بايد به دنبال مزين كردن شهر به بنرهايي باشيم كه حاوي پيام قيام عاشورا باشند.
وي گفت: دستگاه‌هاي اجرايي و گروه‌هاي مرجع موظفند پيام عاشورا را به مردم برسانند كه در اين ميان نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها براي تبيين چرايي قيام امام حسين(ع) بسيار مهم است، چرا كه درك درست چرايي اين قيام موجب مي‌شود مردم به صورت خودجوش در هيأت‌ها و مراسم مذهبي شركت كنند.
قهرماني‌مطلق تصريح كرد: حركت به سمت اجراي برنامه‌هاي اثرگذار در راستاي تعميق فرهنگ عاشورا در اذهان مختلف مردم به خصوص دانشجويان و دانش‌آموزان بايد مدنظر قرار گيرد.
وي با بيان اينكه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر ادارات نبايد به تذكر لساني اكتفا كند، گفت: اين ستاد با اجراي كارهاي فرهنگي از جمله احياي نمازخانه در مراكز مختلف مي‌تواند مردم را به انجام معروف ترغيب كند.
قهرماني‌مطلق با بيان اينكه ما بايد سعي كنيم معروفات در سطح شهر ترويج يابد و منكرات به حداقل برسد، تأكيد كرد: با برپايي كرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاه‌ها مي‌توان به اين مهم دست يافت و از ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي باز دانشجويان در خوابگاه‌ها براي انجام برنامه‌هاي اثرگذار استفاده كرد.
قهرماني‌مطلق به مسأله افراط در عزاداري اشاره كرد و گفت: قمه‌زني به خصوص در روز عاشوراي حسيني يك نمونه افراط در عزاداري است كه هر چند به صورت موردي و انگشت‌شمار انجام مي‌شود ولي همين مقدار كم هم مورد سوء استفاده دشمنان اسلام به ويژه دشمنان شيعه قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: امسال براي عزاداري بانوان در ايام سوگواري در راستاي جلوگيري از حضور بانوان در خيابان‌ها و سردرگمي آنها، از ظرفيت‌هاي حسينيه‌ها و حتي سالن‌هاي ورزشي استفاده شده است.
وي همچنين در خصوص برخورد با مزاحمين نواميس مردم در سطح شهر گفت: تاكنون 26 موتورسوار كه براي دانش‌آموزان و مردم ايجاد مزاحمت مي‌كردند، دستگير شده‌اند كه براي اين كار علاوه بر ماشين‌هاي گشت نيروي انتظامي از گشت‌هاي نامحسوس نيز استفاده شده است.
فرمانده سپاه ناحيه همدان نيز با بيان اينكه مظلوميت امر به معروف و نهي از منكر هميشه ملموس است، گفت: يكي از منكرات ما، منكرات سياسي است كه امام خميني(ره) يكي از طلايه‌داران مبارزه با اين منكر در سال 43 بوده است.
سرهنگ محمدرضا غلامي‌پاك افزود: شعار هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر تذكر لساني و ترويج نقدپذيري است.
وي گفت: محوري‌ترين برنامه هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر، در روز جمعه چهارم محرم با عنوان حكومت مهدوي و امر به معروف و نهي از منكر است كه در اين روز تجمع بزرگ ميثاق با شهيد امر به معروف (امام حسين(ع)) با همكاري معاونت‌هاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر انجام مي‌شود.
سرهنگ غلامي‌پاك افزود: طي هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر 8 تيم تذكر لساني در سطح شهر ساماندهي شده‌اند كه هر تيم حداقل از 6 نفر تشكيل شده است.
وي از اجراي 4 همايش استاني در اين هفته خبر داد و گفت: اين همايش توسط ستاد احياي استان پيش‌بيني شده كه در آن از ظرفيت‌هاي اصناف و دستگاه‌هاي دولتي استفاده مي‌شود.
وي ادامه داد: يكي از محوري‌ترين برنامه‌ها در اين هفته، برنامه‌هاي هيأت‌هاي مذهبي است كه به صورت مردمي اجرا مي‌شود و بزرگترين آنها، برنامه هيأت رزمندگان اسلام است كه همانند سنوات گذشته در ايام سوگواري اباعبدا... الحسين برنامه اجرا مي‌كند.
سرهنگ غلامي‌پاك عناوين ايام هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر را در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي برشمرد و گفت: روز سه‌شنبه به عنوان اولين روز اين هفته با عنوان عاشوراي حسيني و فرهنگ عمومي، روز دوم چهارشنبه با عنوان جامعه آرماني و نقدپذيري، روز سوم پنجشنبه با عنوان قانون‌مداري و امر به معروف و نهي از منكر نامگذاري شده است.
وي حكومت مهدوي و امر به معروف و نهي از منكر، نظارت ملي و مشاركت همگاني، تذكر لساني، عزت اجتماعي و پيام عاشورايي، عفاف اجتماعي را از عناوين ديگر روزهاي هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر عنوان كرد.
محمدعلي پرزاد، عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه گفت: براي جلوگيري از ازدحام تجمع بانوان در خيابان‌ها در روزهاي تاسوعا و عاشورا مقرر شد پنج حسينيه بزرگ براي عزاداري بانوان در اين ايام شناسايي و در نظر گرفته شود.
پرزاد با بيان اينكه اين حسينيه‌ها در روز عاشورا و تاسوعا حداقل ميزبان 2 هزار نفر از بانوان همدان خواهند بود، افزود: حسينيه رزمندگان ثارا...، حسينيه بختياري‌ها، امام خميني(ره)، شالبافان براي اجراي برنامه ويژه بانوان شناسايي شده كه در راستاي عملي شدن اين اقدام نياز به بررسي و رايزني دارد.
گفتني است در اداره آموزش و پرورش ناحيه 2 همدان، 26 هيأت دانش‌آموزي برنامه هماهنگ اجرا مي‌كنند و يك هيأت نيز در حوزه بسيج دانش‌آموزي به صورت متمركز در ايام دهه محرم در سالن ورزشي واقع در شهرك مدني به مدت 10 شب برنامه عزاداري اجرا مي‌كند.
همچنين تشكيل 313 هيأت مذهبي دانش‌آموزي، برگزاري مسابقه 40 حديث براي مدارس دوره متوسطه، انتشار بروشور پيام‌هاي امر به معروف و نهي از منكر در بين دانش‌آموزان، برگزاري جلسات پرسمان ديني و بصيرت حسيني در ايام هفته احياي امر به معروف براي 250 نفر از فرهنگيان در دبيرستان شريعتي توسط بسيج فرهنگيان و دانش‌آموزان از برنامه‌هاي اداره آموزش و پرورش ناحيه يك همدان است.
شايان ذكر است اين جلسه در حالي برگزار شد كه بسياري از اعضاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان همدان در اين جلسه حضور نداشتند و مظلوميت اين فريضه كاملاً ملموس بود.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار