آخرین اخبار

15. آبان 1392 - 8:32   |   کد مطلب: 4519
حجت الاسلام مهدیان به فلسفه برپائی مجالس سوگواری اشاره کرد و اظهار داشت:امام سجاد (ع) در طول دوران امامتش پیوسته سوگوار قصه عاشورا بود، در این مصیبت آنقدر گریست که از «بکائین» بسیار گریه کنندگان بشمار آمد و لقب گرفت.

به گزارش آوای فامنین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی ،حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در روز اول ماه محرم در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) این شهرستان سخنرانی کرد.

در این مراسم که به مناسبت آغاز ماه محرم و با حضور طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) برگزار شد،حجت الاسلام مهدیان در سخنانی به فلسفه برپائی مجالس سوگواری اشاره کرد و اظهار داشت:امام سجاد (ع) در طول دوران امامتش پیوسته سوگوار قصه عاشورا بود، در این مصیبت آنقدر گریست که از «بکائین» بسیار گریه کنندگان بشمار آمد و لقب گرفت.وی خاطر نشان کرد:قرآن کریم بر زنده نگه داشتن فضیلت ها و صفات والای انسان های برجسته و اولیای دین در آیات گوناگون،تأکید ورزیده است.امامان بزرگوار شیعه(ع)درباره زنده نگه داشتن حادثه کربلا به شیوه های گوناگون مانند:تشویق به برپایی مجالس سوگواری،تشویق به گریستن و گریاندن،تشویق شاعران به مرثیه سرایی و تشویق و ترغیب به زیارت امام حسین(ع)،تاکید نموده اند.

و ادامه داد:یکی از شیوه هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته اند،برپایی مجالس سوگواری،گریستن و گریاندن برای مصیبت های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه در زمان های مناسب است. ائمه اطهار (ع) نه تنها خود در عزای سالار شهیدان می گریستند،بلکه همواره مردم را به گریستن بر آن حضرت تشویق و ترغیب می نمودند.در روایتی آمده است:هر کس بر حسین(ع)بگرید،یا(حتی)یک تن را بگریاند،پاداشش بهشت است و هر کس حالت اندوه و گریه به خود بگیرد نیز،پاداشش بهشت است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار