آخرین اخبار

12. آبان 1392 - 13:24   |   کد مطلب: 4420
در آستانه ایام محرم مراسم طشت‌گذاری با حضور عاشقان اباعبدا... الحسین(ع) و آیت‌ا... طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان در مسجد امام حسین(ع) فامنین برگزار شد.

به گزارش آوای فامنین به نقل ازهمدان‌پيام: در آستانه ایام محرم مراسم طشت‌گذاری با حضور عاشقان اباعبدا... الحسین(ع) و آیت‌ا... طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان در مسجد امام حسین(ع) فامنین برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در اين مراسم گفت: در این آیین، عزاداران و سوگواران امام حسین(ع) طشتی را که داخل آن مقداری آب قرار دارد، به نشانه تشنگی حسین(ع) و یارانش در صحرای کربلا به روی دست گرفته و با نوحه‌‌سرایی در اطراف آن، مراسم عزاداری ماه محرم را آغاز می‌کنند.
آيت‌ا... غياث‌الدين طه‌محمدي اظهار داشت: واقعه کربلا و بسته شدن فرات به روی امام حسین(ع) و یارانشان و حماسه‌آفرینی یارانی که با لبانی تشنه، شهد شهادت را نوشیدند، به یقین قداست و جایگاه والایي در فرهنگ شیعیان و بخصوص ایرانیان دارد كه با برگزاری مراسم طشت‌گذاری، عمق و وسعت بسیاری به اين آيین بخشیده می‌شود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري فامنين، وی با اشاره به مظلومیت اهل بیت(ع) افزود: این عزیزان با نهایت ایثار سعی در آگاه كردن مردم زمان نسبت به حق و باطل بودن مسائل داشتند.
در پایان این مراسم نيز حاظران با اجرای مراسم طشت‌گذاری و سینه‌زنی ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دادند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار