آخرین اخبار

12. آبان 1392 - 12:52   |   کد مطلب: 4414
اثبات هزار باره اقتدار جوانان ايراني به مستكبران جهاني
دانش‌آموزان و دانشجويان با حضور پرشور در راهپيمايي 13 آبان امسال رقم مي‌زنند:

به گزارش آوای فامنین به نقل ازهگمتانه: صبح روز 13 آبان 1357 دانش‌آموزان در حالي كه مدارس را تعطيل كرده بودند رو به سوي دانشگاه نهادند تا بار ديگر پيوندشان را با رهبر بت شكن خويش به جهان اعلام نمايند. اين جوانان پرشور خداجو گروه گروه داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجويان و گروه‌هاي ديگري از مردم در دانشگاه اجتماع كردند.

مأموران شاه، دانشگاه را به محاصره خود درآورده بودند تا چنانچه فرياد حق‌طلبانه از گلويي برخاست آن را با گلوله پاسخ دهند. دانش‌آموزان و دانشجويان در كنار يكديگر اجتماع كرده بودند و فرياد مقدس ا... اكبر آنان فضا را مي‌شكافت و تا فاصله‌هاي دور طنين مي‌انداخت.
ساعت يازده صبح مأموران با چند گلوله گاز اشك‌آور كه در ميان دانش‌آموزان و دانشجويان پرتاب كردند در پي متفرق كردن تجمع برآمدند. اجتماع‌كنندگان در حالي كه به سختي نفس مي‌كشيدند، صداي خود را رساتر كردند و با فرياد دشمن شكن ا... اكبر لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افكندند.
در اين هنگام تيراندازي آغاز شد و لاله‌هاي انقلاب يكي پس از ديگري در خون غلتيدند. جوانان با فرياد ا... اكبر و با شعارهاي مرگ بر امريكا و مرگ بر شاه به شهادت رسيدند و انقلاب خونين اسلاميشان را تداوم بخشيدند و دشمنان اسلام را بيش از پيش به رسوايي و شكست كشاندند. در اين واقعه 56 تن شهيد و صدها نفر مجروح شدند.
با شدت گرفتن تظاهرات، مأموران حكومت نظامي خيابان‌هاي اطراف دانشگاه را بستند و دانشجويان و دانش‌آموزان در خيابان‌هاي اطراف پراكنده شدند. تظاهركنندگان در چند نقطه خيابان‌ها آتش افروختند و با دادن شعار ا... اكبر و لا اله الا الله خود را از حملات ددمنشانه مأموران نجات ‌دادند.
پس از آن مجدداً سربازان حكومت نظامي بر روي دانشجويان و دانش‌آموزان كه داخل دانشگاه بودند، تيراندازي كردند كه در همان لحظات اول عده‌اي از دانشجويان به زمين افتادند و در خون غلتيدند و جنگ و گريز مأموران نظامي با دانشجويان و دانش‌آموزان تا پاسي از شب ادامه داشت.
13 آبان در تاريخ انقلاب اسلامي برگي زرين و مقطعي حساس و مناسبتي پرخاطره است. 14 سال بعد از تبعيد حضرت امام(ره) در روز 13 آبان 1357 فرزندان امام و صدها دانش‌آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خيابان‌هاي اطراف با شعار درود بر خميني و مرگ بر شاه پايه‌هاي حكومت را به لرزه در آوردند و با گلوله‌هاي مأموران شاه به خاك و خون غلتيدند.
به منظور گرامي‌داشت اين روز، ?? آبان در تقويم جمهوري اسلامي ايران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاري شده است.
در چنين روزي دانش‌آموزان انقلابي توانستند گوهر دانش و آموزندگي را در آيينه حماسه و دليري بتابانند و غبار خودباختگي را از سيماي مدرسه بروبند و راه از مدرسه تا خيابان را چنان پيمودند كه انگار رزمندگان بي باك، جبهه‌ها را در مي‌نورديدند.
دانش‌آموزان همچون ساير گروه‌هاي ملت در اطاعت از فرمان حضرت امام (ره) كه همه را دعوت به مبارزه بي‌امان با رژيم امريكايي شاه مي‌كرد، سر از پا نمي‌شناختند و نجات اسلام را در پيروي كامل از امام (ره) سازش ناپذير مي‌دانستند. اين طبقه جوان و فعال جامعه به‌حق يكي از اركان و پايه‌هاي مهم انقلاب پيروزمند اسلامي بودند.
دانش‌آموزان و دانشجوياني كه قشر تحصيلكرده جامعه را تشكيل مي‌دادند چگونه در ابتداي زندگي خود به آنچنان بلوغ فكري و عقيدتي رسيده بودند و خود را در جريان انقلابي وارد كردند كه لازمه آن شناخت است؟ اين‌ها را بايد در فضاي فكري آن عصر و به ويژه در كلام امام(ره) جست كه اعتراضات فروخفته در درون ملت را كه عمري به درازاي تاريخ داشت با ايمان و اعتقاد مردم گره زد و از ميان آن پرشورترين انقلاب قرن را ساماندهي نمود.
هفته‌اي كه پشت سر گذاشتيم نيز هفته بسيج دانش‌آموزي، يادآور رشادت‌ها و دلير مردي‌هاي دانش‌آموزاني بود كه با خون خود درخت انقلاب اسلامي را آبياري نمودند و با جانفشاني‌هاي خود راه را براي پيشرفت امروز دانش‌آموزان در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، هنري، سياسي و اقتصادي باز كردند.
دانش‌آموزان در زمان جنگ بيش از 550 هزار مرتبه به جبهه‌هاي حق عليه باطل اعزام شده اند و 42 درصد شهداي جنگ تحميلي را دانش‌آموزان تشكيل مي‌دهند كه اين آمار نشان از آن دارد كه دانش‌آموزان با ژرف‌نگري و درك بالا به نداي رهبر خود لبيك گفتند و راه درست را انتخاب نمودند.
فردا نيز همه افراد جامعه به ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان كشورمان با شركت در راهپيمايي و تجمع روز دوشنبه سيزدهم آبان ماه 92 و حضور گسترده خود در اين اجتماع عظيم مشت محكمي بر دهان ياوه گويان داخلي و خارجي مي‌زنند و به دشمنان ثابت مي‌كنند كه فعالان عرصه دانش حاضرند با قلم خود به ميادين جنگ بشتابند و دشمنان را در اين جنگ نرم و تهاجم فرهنگي مغلوب سازند.
در اين راستا دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر همدان عنوان كرد: با توجه به ضرورت حضور و نقش فعال دانشجويان و دانش‌آموزان در اين روز بزرگ، هماهنگي لازم با هيأت‌‌هاي دانشگاهي و دانش‌آموزي صورت گرفته است تا هر كدام از تشكل‌ها هماهنگ و به طور مشخص در روز 13 آبان در راهپيمايي شركت كنند.
محمد جواد بيات تصريح كرد: روز 13 آبان گرچه به قشر دانش‌آموز تعلق دارد، اما ضروري است آحاد مردم در اين روز به صورت هرچه باشكوه تر شركت كنند تا بتوانيم وحدت ملت ايران را به جهان و به ويژه دشمنان اسلام نشان دهيم.
وي ادامه داد: 78 نقطه در استان براي آغاز راهپيمايي تعريف شده كه اين مراسم در همدان با حركت مردم، دانش‌آموزان و دانشجويان به ميدان امام ختم خواهد شد.
محمد جواد بيات با بيان اينكه در روز 13 آبان دنيا ايران را به نظاره خواهد نشست، گفت: ملت ايران بايد اتحاد، انسجام و يكپارچگي خود را در اين مراسم به نمايش گذاشته و نشان دهند كه همچنان استوار ايستاده و از حق خود بازنمي‌گردند.
وي افزود: دانش‌آموزان همدان از دو ناحيه آموزش و پرورش همدان در قالب دو گروه دختران و دو گروه پسران از چهارراه‌هاي منتهي به ميدان امام خميني(ره) به جمعيت حاضر در مراسم مي‌پيوندند.
مدير آموزش و پرورش ناحيه 1 همدان نيز در گفتگو با خبرنگار هگمتانه با بيان اينكه آرمان حضرت امام خميني(ره) و يكي از اهداف بزرگ انقلاب اسلامي ايران، استكبارستيزي بوده است، اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان ما در مراسم روز 13 آبان ماه مايه تقويت فرهنگ استكبارستيزي است.
علي مظاهري انتقال اهداف عالي انقلاب اسلامي به دانش‌آموزان را با شركت آنان در چنين همايش‌هايي امكان پذير دانست و ادامه داد: اينك ضروري است روز ملي مبارزه با استكبار توسط دانش‌آموزان و دانشجويان ما به عنوان فعالان عرصه علم و دانش با عظمت هرچه بيشتر از قبل برگزار گردد.
وي از حضور دانش‌آموزان مدارس متوسطه‌اي كه در حلقه اول ميدان امام خميني(ره) واقع شده اند در راهپيمايي و تجمع روز 13 آبان خبر داد و افزود: امسال براي نقش آفريني و حضور گسترده بيش از 10 هزار دانش‌آموز ناحيه 1 و 2 همدان در اين همايش ملي باشكوه برنامه ريزي شده است.
مظاهري در پايان خاطرنشان كرد: در راهپيمايي روز 13 آبان ماه سال گذشته نيز حدود 15 هزار نفر از دانش‌آموزان همداني با حضور پررنگ خود اقتدار جوانان ايراني را به استكبار جهاني ثابت كردند.
مراسم يوم‌ا... ?? آبان، ساعت 9:30 صبح روز دوشنبه سيزدهم آبان ماه سال 92 با حضور گسترده و باشكوه آحاد مردم به ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان در ميدان امام خميني (ره) همدان همزمان با ساير نقاط كشور برگزار مي‌شود.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار