آخرین اخبار

9. آبان 1392 - 8:41   |   کد مطلب: 4305
تا دوم آبان‌ماه امسال 250 میلیوتومان از غرامت اختصاص داده شده در فامنین و قهاوند که 100 درصد خسارت دیده‌اند اختصاص یافته است.

مدیر بیمه کشاورزی استان همدان  گفت: با توجه به تأخیر در تعرفه و افزایش خسارت به نسبت افزایش غرامت مقاومت از سمت مردم افزایش یافته است.

بهرام زبردست با اشاره به اینکه مردم به جهاد کشاورزی بیشتر از بانکها اعتماد دارند، تأکید کرد:‌ بیمه با تمدید زمان سعی در اعتماد سازی مردم دارد.

وی افزود: تا دوم آبان‌ماه امسال 250 میلیون تومان از غرامت اختصاص داده شده در فامنین و قهاوند که 100 درصد خسارت دیده‌اند اختصاص یافته است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان: کودهای شیمیایی غیر دولتی باید مجوز مربوطه را داشته باشد در غیر این صورت حق توزیع این قبیل کودها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: میزان تخصیص کود از میزان توزیع آن در استان بیشتر است، در استان با دپوی کود مواجه هستیم بنابراین باید روند کلی توزیع آن را منتقل کنیم و در این زمینه از بهره‌بردار و کشاورز استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه همدان در کشت پاییزه از معدود استانهایی است که بیشترین بذر مورد نیاز را با توجه به خشکسالی تهیه کرده است، تأکید کرد: بهتر است مسیر بذرهای اصلاح شده که امسال به کشاورزان فروخته شده پیگیری شود تا پس به بار نشستن محصولات بتوانیم از بذر آنها خریداری کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه آمار عامل مدیریت است و آمار دقیق‌تر مبنای برنامه‌ریزی‌های کلان در تصمیم‌گیری‌هاست، ادامه داد: برخی دستگاه‌ها سعی در ذخیره کردن آمار می‌کنند تا بتوانند در زمانی دیگر از آن استفاده کنند اما باید بدانند این کار مشکلاتی را در کشور و استان ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی در شهرستانها باید تلاش کند تا با اطلاعات محلی توانمندی‌ها برای قرارداد کشت بهتر شناسایی شود.

او افزود: استان همدان در مجموع سطح زیر کشت میزان پاییزه از 48 درصد در مهرماه امسال به 86 درصد تا هفتم آبان رسیده است و کشت گندم آبی به 71 درصد، کشت گندم دیم به 92 درصد، کشت جو آبی به 80 درصد و جو دیم به 85 درصد و کلزا به و 42 درصد رسیده است.

وی درباره میزان بذر اصلاح شده و تأمین کود در کشت پاییزه نیز، ادامه داد: از میزان بذرها 69 درصد به گندم آبی، 132 درصد به گندم دیم، 13 درصد جو آبی، شش درصد به جو دیم اختصاص دارد و کود ازته 39 درصد و کود فسفاته نیز 49 درصد تأمین شده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات کود به صورت ملی است، تصریح کرد: مذاکرات با تهران انجام شود تا در توسعه کشاورزی فرصت‌های استان از بین نرود.

وی تأکید کرد: سطح زیر کشت با توزیع کودهای شیمیایی همخوانی ندارد و این مسئله به ذخیره کود توسط کشاورزان باز می‌گردد و باید به کشاورزان توصیه شود تا کود را برای کشت بهاره خریداری کنند.

او همچنین تصریح کرد: ‌با توجه به اینکه امکان تأمین تسهیلات با بهره کم برای کشاورزان وجود ندارد، آنها باید بتوانند از تسهیلات موجود استفاده کنند.

ابراهیمی همچنین فعالیت ترویجی در سطح شهرستانهای همدان را خوب ارزیابی و اظهار کرد: در این راستا نشر و پخش بروشور، برگزاری کلاس و کارگاه‌ها به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی، برنامه‌های تلویزیونی با هدف ترویج انجام شده است.

وی افزود:‌ در زمینه عملیات حفاظتی کشاورزی عقب هستیم و تعاونی‌ها باید برای استمرار تولید وارد عمل بشوند.

او درباره ضدعفونی محصولات نیز گفت: کبودرآهنگ با 85 درصد بیشترین و بهترین سطح ضدعفونی را داشته است و رزن با 36 درصد کمترین میزان ضدعفونی را دارد.

منبع:ایسنا

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار