آخرین اخبار

8. آبان 1392 - 10:15   |   کد مطلب: 4251
معاون سازمان دانش‌آموزي استان همدان از برگزاري عمره دانش‌آموزي براي دوازدهمين سال متوالي خبر داد.

به گزارش آوای فامنین به نقل ازهگمتانه: معاون سازمان دانش‌آموزي استان همدان از برگزاري عمره دانش‌آموزي براي دوازدهمين سال متوالي خبر داد.

 ناصر حميدي در گفتگويي با خبرنگار هگمتانه ابراز داشت: عمره دانش‌آموزي در جهت عمق‌بخشي به باورهاي ديني و مذهبي دانش‌آموزان به عنوان يكي از اهداف تعليم و تربيت به مدت 12 سال است كه راه‌اندازي شده است.
وي با اشاره به اعزام كاروان 112 نفري دانش‌آموزان در هر سال به خانه خدا و حرم مطهر رسول اكرم(ص) گفت: اين كاروان به همراه مدير، معاون، مربيان و روحاني اعزام شده با دانش‌آموزان مجموعاً 120 تا 122 نفر است.
حميدي از ارسال شيوه نامه عمره دانش‌آموزي به مدارس شهرستان‌ها، مناطق و نواحي تابعه در سال جاري سخن گفت و افزود: پس از ارسال شيوه نامه به مدارس متوسطه پسرانه، دانش‌آموزان علاقه‌مند به شركت در اين سفر، ثبت‌نام شده و بعد از كسب امتياز بالا در آزمون و تكميل فرم‌هاي مربوط به عنوان سهميه اصلي كاروان برگزيده مي‌شوند.
وي به شرايط عمومي و اختصاصي دانش‌آموزان در اين شيوه‌نامه اشاره كرد و گفت: دانش‌آموزان اعزامي بايد متولد سال‌هاي 76 و 77 بوده و در پايبندي به مباني ديني و مذهبي خود نسبت به ساير دانش‌آموزان كوشاتر و مشهور به حسن اخلاق باشند.
ناصر حميدي با بيان اينكه همه دانش‌آموزان عادي و نخبه مي‌توانند براي سفر ثبت‌نام نمايند، ادامه داد: در سفر عمره دانش‌آموزي بسياري از نخبه‌هاي قرآني، ورزشي، علمي و نخبگان تشكل‌هاي دانش‌آموزي، بسيج، پيشتازان فرزانگان، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي و نمايندگان مجلس دانش‌آموزي شركت مي‌كنند.
وي مدت اين سفر را دو هفته خواند و اضافه كرد: دانش‌آموزان بايد تمكن مالي براي تقبل هزينه اعزام به مبلغ دو ميليون و 200 هزار تومان همراه با هزينه‌هاي جانبي سفر را داشته باشند.
حميدي در پايان خاطرنشان كرد: بارور كردن و تعميق افكار ديني دانش‌آموزان و عقايد مذهبي آنان مي‌تواند در مراسم عمره دانش‌آموزي در سطحي بالا شكل پذيرد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار