آخرین اخبار

8. آبان 1392 - 9:01   |   کد مطلب: 4231
حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین درجمع اولیاء و مربیان دانش آموزان مدرسه راهنمایی روستای نگارخاتون اظهار داشت:قرآن کریم اثر شفا بخش در روان آدمی دارد.

به گزارش آوای فامنین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی  حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین درجمع  اولیاء و مربیان دانش آموزان مدرسه راهنمایی روستای نگارخاتون اظهار داشت:قرآن کریم اثر شفا بخش در روان آدمی دارد.

در این جلسه که بمناسبت هفته بهداشت و روان برگزار گردیدُحجت الاسلام مهدیان به نقش مذهب در روان آدمی اشاره کرد و اظهار داشت:از نيازهاى اساسى انسان داشتن فلسفه زندگى است که با آن بتواند 'خوب و سالم' زندگى نمايد اسلام به تمامى نيازهاى انسانى اعم از دنيائى يا آخرتي،جسمى و رواني و.. توجه خاص نموده و با توجه به آن نيازها فلسفه زندگى را براى بشر توضيح داده است.وی تاکید کرد:بر هر فرد مسلمانى واجب است که از دستورات دينى خود که همگى آنها در جهت ترقى و کمال است پيروى نمايد و از آنچه موجب خطا و گمراهى و سرانجام بيمار شدن است،پرهيز داشته باشد.

حجت الاسلام مهدیان بیان داشت:درمان ريشه‌اى بيشتر بيمارى‌هاى روانى از طريق مذهب امکان‌‌پذير است.خداوند می فرماید:الا بذکرالله تطمئن‌القلوب،يکى از بهترين روش‌هاى درمان،ذکر و ياد خدا است زيرا ذکر،قلب‌ها را جلا داده ترس و نگرانى را از انسان دور میکند و احساس امنيت خاطر بوجود می آورد.و ادامه داد:ذکر خداوند،هرگونه ترس را تبديل به امنيت، دشمنى را تبديل به محبت و اضطراب را تبديل به آرامش مى‌نمايد.و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمةللمؤمنين و لا يزيد: الظالمين الاخسارا"اگر قرآن را به منزله شفاء بدانيم پس بايد امراضى وجود داشته باشند که شفاى آنها تنها از طريق قرآن صورت پذيرد.همان‌گونه که دارو اثر شفابخش براى بيمارى‌ها دارد. قرآن کريم به سبب اينکه شفاء مى‌باشد روان آدمى را از مرض‌‌ها و انحرافات پاک مى‌کند و فضايل را در صفحه دل جايگزين مى‌نمايد و به سبب رحمت بودن آن، صحت و استقامت را بدان باز مى‌گرداند. پس قرآن براى انسان هم شفاء و هم رحمت محسوب مى‌گردد.این سخنرانی در مسجد اعظم روستای نگارخاتون و در تاریخ ۴/۸/۹۲ انجام پذیرفت.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار