آخرین اخبار

8. آبان 1392 - 4:58   |   کد مطلب: 4215
ماكاروني‌هاي شما به هم مي‌چسبند
اشتباهات رايج آشپزي
پودر سوخاري طلايي و ترد به عنوان پوشش غذاهايي مانند سينه مرغ، فيله ماهي و … طعم آنها را فوق العاده مي‌كند. ولي وقتي پودر سوخاري از آنها جدا مي‌شود، ديگر چنين چيزي را حس نمي‌كنيد. دليلش اين است كه ماهيتابه شما سرد است و وقتي سوخاري به آن مي‌چسبد، ديگر جدا نمي‌شود.

مشكل در فضاي كم است. نودل و ماكاروني به جاي بيشتري براي آزاد كردن نشاسته و پخت يكنواخت نياز دارند. ماكاروني به دو برابر وزن خشك خود آب نياز دارد. اگر در آب كافي جوش نيايند، چسبناك مي‌شوند. پس از آب كافي استفاده كنيد و وقتي ماكاروني‌ها را داخل آب مي‌ريزيد خوب هم بزنيد. بعد از مدت مشخص شده روي بسته، آب آنها را بگيريد و هرگز آبكشي نكنيد. سپس كاري كه سرآشپزها انجام مي‌دهند انجام دهيد: يعني داخل ماهيتابه‌اي كه سس را درست كرده بريزيد. بدين ترتيب مزه بيشتري مي‌گيرند و خوب مخلوط مي‌شوند. اگر سس شما كم آب است، از آب ماكاروني داخل آن بريزيد.

 *پودر سوخاري غذاي شما روي آن نمي‌ماند
پودر سوخاري طلايي و ترد به عنوان پوشش غذاهايي مانند سينه مرغ، فيله ماهي و … طعم آنها را فوق العاده مي‌كند. ولي وقتي پودر سوخاري از آنها جدا مي‌شود، ديگر چنين چيزي را حس نمي‌كنيد. دليلش اين است كه ماهيتابه شما سرد است و وقتي سوخاري به آن مي‌چسبد، ديگر جدا نمي‌شود. پوشش غير يكنواخت هم چنين نتيجه‌اي به بار مي‌آورد. اگر از روغن بيشتري استفاده كنيد و ماهيتابه را خوب داغ كنيد، و اضافي‌هاي سوخاري را بتكانيد، چنين اتفاقي نمي‌افتد.
* نان پيتزاي شما شل و خيس است
سبزيجاتي كه آب مي‌آورند مانند كدو و قارچ، را بايد تفت بدهيد و قبل از قرار دادن آنها روي پيتزا زير آنها سس بريزيد. قبل از ريختن مواد پيتزا، بايد خمير آن را روي ماهيتابه داغ كنيد تا پوسته آن سفت شود. اگر مواد پيتزا خيس باشند، نان آن شل مي‌شود.
 *لازانياي شما خشك است
مشكل در نحوه لايه بندي است. زمان بگذاريد و مواد و سس داخل لازانيا را بطور يكنواخت بريزيد و لبه‌ها را نيز پر كنيد. اگر سس شما كم است، از آب مرغ استفاده كنيد. روي لازانيا هم سس بريزيد تا داخل فر و در معرض شعله بالاي فر، روي لازانيا خشك نشود. براي آنكه لازانيا خشك نشود، بهتر است روي ظرف آن فويل بكشيد تا رطوبت آن باقي بماند.
* كاهوهاي شما بدشكل هستند
مشكل عمده اين نوع سبزيجات، رطوبت زياد است. كاهوي خيس زودتر از كاهوي خشك فاسد مي‌شود و برگ‌هاي آن سياه مي‌شوند. رطوبت بيشتري به معناي گاز بيشتر مانند اتيلن است كه روند رسيدن سبزي را تسريع مي‌كند و در سبزيجات و ميوه جات منجر به فساد زودتر مي‌شود. بهتر است آنها را داخل حوله يا دستمالي بپيچيد. برگ‌ها نبايد كاملاً خشك باشند، و كمي رطوبت براي تازه ماندن آنها لازم است. تا وقتي كه آماده استفاده از سبزيجات نيستيد، آنها را نشوييد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار