آخرین اخبار

30. مهر 1392 - 9:02   |   کد مطلب: 3979
وزیر دادگستری گفت: تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای دوباره حکم اعدام علیرضا. م خواهم کرد و در این رابطه مذاکرات مثبتی را با دستگاه قضایی داشته‌ام.

تابناک: وزیر دادگستری گفت: تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای دوباره حکم اعدام علیرضا. م خواهم کرد و در این رابطه مذاکرات مثبتی را با دستگاه قضایی داشته‌ام.

نامه نیوز نوشت: مصطفی پورمحمدی در توضیح نظر خود در مورد اجرای دوباره حکم اعدام علیرضا.م که پس از اعدام و تایید پزشکی قانونی زنده مانده بود گفت: این یک مورد بسیار نادر و کم سابقه است و جز یکی دو مورد، مشابهی نداشته است.

وی گفت: پزشکی قانونی علائم حیاتی فرد اعدام شده را بررسی کرده بود و براساس مستندات جواز دفن را صادر کرده بود اما بعد معلوم شد که این فرد هنوز فوت نکرده و به حیاتی دوباره رسیده است.

پورمحمدی با بیان اینکه علیرضا. م اکنون هم وضع جسمی مناسبی ندارد گفت: پزشکان در حال تلاش هستند تا وی به وضعیت جسمی بهتری برسد و امیدوارم که این تلاش نتیجه بخش باشد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در این مورد یک بحث فقهی و حقوقی جدی است گفت: در این باره دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد و نمی توان به نظر واحدی استناد کرد. دو طرف دلایل خود را دارند ولی من فکر می کنم این موضوع جدای از این مورد خاص نیازمند بررسی حقوقدانان و فقها است.

وزیر دادگستری گفت: بنده معتقدم اجرای دوباره این حکم اتفاق درستی نیست و تلاش می کنیم تا راهی برای جلوگیری از اعدام مجدد وی پیدا کنیم.

وی افزود: بنده به دلایل مختلفی از جمله مسائل داخلی، فرهنگی و به ویژه بین الملل مخالف اجرای دوباره حکم اعدام برای علیرضا .م هستم.

وزیر دادگستری تاکید کرد: مجازات وی حداقل به صورت ظاهری اجرا شده و اجرای دوباره به مصلحت نیست.

پورمحمدی گفت: بنده تاکنون تلاش خود را با رایزنی‌های مختلف برای عفو یا تنزیل و تخفیف در مجازات وی انجام داده ام و سعی می‌کنم جلوی اجرای دوباره این حکم را بگیرم. در این باره با دستگاه قضائی مذاکراتی انجام داده ام و امیدوارم به نتیجه مطلوب برسم.

وی در پایان گفت: دولت در این خصوص ضمن اینکه تابع نظرات دستگاه قضایی است، از عدم اجرای این حکم حمایت می کند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار