آخرین اخبار

30. مهر 1392 - 8:11   |   کد مطلب: 3959
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان:
9ایستگاه مطالعاتی تا پایان سال در همدان راه اندازی می شود
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان از راه اندازی ۹ ایستگاه مطالعاتی تا پایان سال در سطح استان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم:

ارشاد استعدادی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان همدان با اعلام اینکه استان همدان در مجموع شاخص های فرهنگی از رتبه 18 کشور به رتبه نخست رسیده است اظهار کرد: در سطح استان در سه فاز 13 ایستگاه مطالعاتی وجود دارد که تا فاز دهم این رقم باید به 22 ایستگاه برسد.

وی ادامه داد: این تعداد ایستگاه مطالعاتی باید تا پایان سال ایجاد شود که با افتتاح آنها سهم شهرستان همدان به 14 ایستگاه می رسد و همچنین در هفته کتاب در قالب فاز چهارم و پنجم، چهار ایستگاه مطالعاتی در شهرستانهای همدان، اسدآباد و فامنین به بهره برداری خواهد رسید.

استعدادی هزینه ایجاد هر سازه ایستگاه کتابخوانی را دو میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح ایستگاه مطالعاتی در استان 128 هزار جلد کتاب به ایستگاه های مطالعه اختصاص داده شده که برای این میزان کتاب 256 میلیون تومان هزینه شده است و همچنین در نیمه نخست امسال 32 هزار جلد کتاب برای کتابخانه های عمومی خریداری شده است.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان از ابتدای طرح ایستگاه مطالعاتی تاکنون 75 هزار و 639 نسخه کتاب در 13 ایستگاه کتابخوانی مطالعه شده است.

وی زمان مورد نیاز برای مطالعه هر کتاب را 40 دقیقه اعلام کرد و گفت: براین اساس 3 میلیون و 25 هزار و 560 دقیقه کتاب در ایستگاه های کتابخوانی مطالعه شده است، در هر فاز از ایجاد ایستگاه کتابخوانی تمامی کتاب ها تغییر می کند که تاکنون سه بار این اتفاق افتاده است.

استعدادی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال 4کتابخانه مشارکتی و دو کتابخانه نهادی در استان راه اندازی شده است.

وی همچنین از نقد کتابی با موضوع مهدویت با حضور «اسماعیل شفیعی سروستانی» نویسنده، روزنامه نگار و مهدویت پژوه در هفته کتاب خبر داد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان از برگزاری بیست و یکمین هفته کتاب و کتاب خوانی از 25 آبان تا 2 آذر خبر داد و رونمایی از طرح کارت کودک، افتتاح کتابخانه های مشارکتی و افتتاح سیستم RFID در کتابخانه مرکزی را از جمله برنامه های این هفته برشمرد.

استعدادی اعلام کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی عضویت برای عموم رایگان است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار