آخرین اخبار

25. مهر 1392 - 9:10   |   کد مطلب: 3860
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در ژنو طرحی را پیشنهاد دادیم که بر اساس آن تمامی تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و در مقابل تهران با تحت کنترل قرار گرفتن بین‌المللی برنامه هسته‌ایش موافقت کند.

شبکه خبری راشاتودی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از نشست گروه 1+5 و ایران در ژنو گفت: مسکو [در نشست 1+5 در ژنو] پیشنهاد برداشته شدن تحریم‌های یکجانبه و بین‌المللی علیه ایران را در قبال موافقت تهران با تحت کنترل قرار گرفتن بین‌المللی برنامه هسته‌ای داده است.

ریابکوف که در جمع خبرنگاران در ژنو صحبت می‌کرد، گفت: دیدگاهی که ما پیگیری می‌کنیم پیشنهادی است که توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مطرح شده که طی آن حق غنی سازی ایران که بخشی از حقوق اجتناب ناپذیر تحت پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی است به رسمیت شناخته شود و در مقابل با موافقت ایران در زمینه کنترل بین‌المللی جامع درباره برنامه هسته‌ایش همراه شود.

ریابکوف اضافه کرد: در صورتی که چنین توافقی حاصل شود باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود. موضوع برداشته شدن تحریم‌های اعمالی علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ایش همچنان یکی از حساس ترین موضوعات در دوره آتی خواهد بود.

وی افزود: مهمترین چالش آن است که درک مشترکی درباره مراحل و گام‌هایی که باید اتخاذ شود وجود ندارد. همچنین سطح پایینی از اعتماد بین ایران و شش کشور وجود دارد.

ریابکوف گفت: البته روسیه از نتایج دور اخیر گفت‌وگوهایی که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ژنو برگزار شد رضایت دارد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار