آخرین اخبار

20. مهر 1392 - 11:24   |   کد مطلب: 3653
فرماندار فامنین گفت: شهرستان فامنین به لحاظ برخورداری از آب شرب سالم و بهداشتی رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده است.

سیدرسول حسینی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: شهرستان فامنین رتبه نخست را در جمع‌آوری بهداشتی فضولات حیوانی و خانوارهای روستایی را در بین سایر شهرستان‌های استان در سال گذشته کسب کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فامنین از لحاظ برخورداری از آب شرب سالم و بهداشتی مقام سوم را در استان به خود اختصاص داده است، گفت: هدف از تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی بسترسازی و ایجاد شرایط در راستای ایجاد فضای با نشاط و بهتر زندگی برای مردم در جامعه است.

فرماندار فامنین دو نعمت امنیت و سلامت را برای انسان از بزرگترین نعمات دانست و ابراز داشت: در شهرستان فامنین پنج مرکز خدمات بهداشتی و درمانی روستایی و 29 خانه بهداشت در حال ارائه خدمات به مردم این منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 75 درصد سگ‌گزیدگی، 20 درصد گربه‌گزیدگی و پنج درصد را گزیدگی سایر حیوانات در شهرستان اتفاق افتاده است تصریح کرد: بر اساس آمار 82 درصد گزیدگی در مناطق روستایی شهرستان و 18 درصد در مناطق شهری صورت گرفته است.

حسینی افزود: در هر مورد واکسن پنج نوبتی برای تزریق در انسان در هنگام حیوان‌گزیدگی به اعتباری بالغ بر 10 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه می‌شود.

وی مهم‌ترین راهکار مقابله با حیوان‌گزیدگی را برگزاری دوره‌های آموزشی دانست و اذعان کرد: در راستای مقابله با حیوان‌گزیدگی، دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان را گروه مخاطب قرار داده‌ایم و در سال تحصیلی گذشته 98 درصد از این دانش‌ آموزان در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

انتهای پیام/89019/ب30/ژ1001

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار