آخرین اخبار

22. مهر 1403 - 15:34   |   کد مطلب: 28939
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف همدان و فامنین خبر داد: شهرستان فامنین بیش از یک‌صد پروژه در حال اجرا و فعال وجود دارد که بایستی به سمت و سوی رشد و تعالی سریع‌تر حرکت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» جلسه شورای اداری شهرستان در سالن جلسات ساختمان جدید فرمانداری با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی صبح امروز ۲۲مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی ضمن تسلیت وفات نسل کوثر، حضرت معصومه (س) از مسئولان شهرستانی حاضر قدردانی کرد و افزود: طبق پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه عمرانی شهرستان فامنین ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ایستگاه راه آهن، ۱۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت‌ریزی راه اصله به کاج و مبلغ ۸۰ میلیارد ریال برای مسیر سراوک به فامنین تخصیص گردیده است. این پروژه‌ها به درخواست مردم شهرستان در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف همدان و فامنین ادامه داد: در بحث احداث و تکمیل پروژه‌های ورزشی شهرستان سالن ۱۵۰۰ نفره فامنین مبلغ ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۶۶ میلیارد ریال هم اعتبار امسال تخصیص داده شده است. در بحث احداث زمین چمن مصنوعی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و همچنین برای احداث استخر دانش‌آموزی مبلغ ۸۰ میلیارد ریال نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

 

 وی تصریح کرد: برای تکمیل سالن ورزشی شهر ماماهان ۲۰ میلیارد ریال، سالن ورزشی سراوک مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و همچنین برای سالن ورزشی روستای جهان‌آباد نیز طبق رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولین نوسازی مدارس از اعتبارات کشوری در نظر گرفته شده است.

 

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: در بحث بهسازی روستاها ۲۲ روستا در سال ۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۰ روستا با اعتبار جمعاً به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان هزینه گردیده است، در بحث اصلاح طرح هادی ۱۴ روستا در سال ۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۳ هم ۱۳ روستا در حال انجام می‌باشد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف همدان و فامنین با بیان اینکه همه مشکلات شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی تقربیاً حل شده، عنوان کرد: در بحث گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی ۱۶.۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر یک‌صدمیلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در حال لوله گذاری می‌باشد. همچنین برای گازرسانی به ناحیه شهرک صنعتی نگارخاتون مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی ضمن اشاره به بهبود وضعیت راه‌های تردد خودروها در شهرستان اضافه کرد: رمپ ورود و خروج شهرستان به اتوبان راه کربلا مبلغ ۱۲ میلیارد ریال نیازمند اعتبار بوده و پروژه در حال اجراست. برای آسفالت‌ریزی و روکش مسیر سه راه اصله تا فامنین مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه گردیده است.

وی با بیان اهمیت آب بخش پیشخور در شهرستان و نگاه ویژه مسئولان به این پروژه گفت: برای اجرای طرح آب‌رسانی بخش پیشخور ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که نشان از اهم آن است.
 
حاجی‌بابایی ضمن تاکید بر اجرای الگوی کشت در سطح شهرستان متذکر شد: شورای سیاست‌گذاری استان و شهرستان باید به سمت الگوی کشت و احداث گلخانه برود تا در آینده وضعیت بحرانی‌تر نشود. 

وی در پایان با یادآوری بیش از ۱۰۰ پروژه فعال در شهرستان امیدواری داد: احداث طرح‌ گلخانه ۱۰۰ هکتاری روستای فیض‌آباد برای شهرستان بسیار مهم بوده و بایستی منطقه به سمت رشد سریع‌تر حرکت کند.
انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار